Gå til innhold

[Nedlagt]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Droppa treninga i dag. Er ikke helt god i ryggen enda så turte ikke å trene i dag. Men det kommer seg. Satser på å være klar til fredagen.

 

Tok en kjapp måling av fettprosent med fettklypa nå:

Fett% før: ca 17,5 målt på 2 steder

Fett% nå: ca 12,5 målt på de samme to stedene.

 

Ned 5 %! Det liker jeg :new_woot:

 

Lenke til kommentar

UKE4 (Runde 4)

Dag1:

 

Knebøy:

60

64

68

 

Benkpress:

60

64

68

 

Stående stangroing:

50

54 - kjente antydninger til vondt i ryggen igjen, så bytta til roing med bryststøtte (liggende på benk med manualer)

20 per manual.

 

+ mage

 

Kommentar:

Tungt i dag... Kjørte samme vekter som sist, siden det var en uke siden jeg hadde trena nå. Ga meg da jeg kjente antydninger i ryggen på roing igjen. Prøver meg på roing med bryststøtte neste gang også. Får se hvordan det blir med mark på onsdag da.

Lenke til kommentar

UKE4 (Runde 4)

Dag2:

 

Knebøy -20 %:

48

50

 

Markløft:

70

74

80

 

Skulderpress:

30

34

38

 

Nedtrekk:

55

60

65

 

+ mage: reverse crunches og planke på pilates-ball.

 

Kommentar:

God økt! Hadde bra 'state' i dag og det meste føltes bra :new_woot: Lenge siden jeg har trena dag2-programmet nå. Følte jeg klarte å henge greit med da. Marken var ikke så tung som forventa.

 

Deilig med sommerferie :thumbs:

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Prøver meg frem med bryst-støtte, dvs liggende på benk med manualer. Det belaster ikke korsryggen, som var der jeg fikk vondt. Så ser jeg fort hvordan det går. Merka forresten ikke noe til ryggen på treninga i dag med mark n stuff. Merker heller ikke noe spesielt nå her jeg sitter noen timer etter trening :thumbup:

Lenke til kommentar

På trening føler jeg meg knall og alle skader er helt borte vekk. Jeg hadde idrettsdag på skolen og jogget 800 hundre meter (det var.. slitt!). Etter 10 meter så merket jeg at jeg kunne bevege skulderen opp og ned og til siden uten å merke noe og ryggen var helt konge. Men så fort jeg satt meg ned og pusten hadde roet seg var både ryggen og skulderen vond igjen.

 

Men du får se hvordan det går framover :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

UKE4 (Runde 4)

Dag3:

 

Knebøy:

60

64

70

 

Benkpress:

60

64

70

 

Liggende manual-roing:

20

24

24

 

+ mage - planke på ball :new_woot:

 

Kommentar:

Digg trening i dag! Bøyen gikk bra, selv om siste rep var ganske tung. Benken var også grisetung på siste rep, så klart akkuratt å få opp stanga. Litt skummelt uten spotter. Kjipt at jeg er så nærme maks på benk allerede nå, når jeg har vært oppe på 76 kg før.

Roinga kjørte jeg med bryst-støtte igjen, liggende på en benk med litt skrå (hakk 1) for å ikke risikere å kjenne det i ryggen igjen. Er en bra erstatning.

 

Har omtrent ikke kjent noen ting i ryggen hverken før, under eller etter trening :)

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Tok mandags-treninga i dag, siden jeg ikke følte meg helt bra i går.

 

UKE5 (Runde 4)

Dag1:

 

Knebøy:

64

70

74 x 3 - fail

 

Benkpress:

64

70

74 x 2-3 - fail

 

Liggende manual-roing:

20

24

26

 

+ mage - reverse cruches.

 

Kommentar:

Dårlig trening. Ikke så mye energi. Stagnerte på både bøy og benk. På bøyen klarte jeg ikke å komme opp på den fjerde repsen. På benk trengte jeg faktisk hjelp på siste rep på 70, og på 2 av repsa på 74. Kjedelig å stagnere på 74 når jeg har vært høyere før :thumbdown:

 

Argh!

Lenke til kommentar

UKE4 (Runde 4)

Dag2:

 

Knebøy -20 %:

54

54

 

Markløft:

74

80

84

 

Skulderpress:

34

38

40

 

Nedtrekk:

60

65

70

+ 3-4 reps pullups med hammergrep.

 

 

Kommentar:

Marken gikk smud, skulderpressen fikk jeg bittelitt hjelp på siste rep. Var sykt tung. På nedtrekk faila jeg litt på siste rep. Sykt tungt ting plutselig har blitt. Har jo gått ned 5-10 kilo på både nedtrekk og skulderpress etter jeg begynte på deffen. :ermm:

Lenke til kommentar

Haha, nå har jeg ikke hatt helt optimale forhold på denne deffen da. Underskuddet har nok blitt litt stort til tider, tror jeg. Og jeg har ikke klart å få i meg 3xkroppsvekt (~240 g.) protein. Har liggi mellom 100g på de laveste dagene og 200g på de høyeste tror jeg.

 

Skal også sies at jeg har hatt noen uker uten trening i det hele tatt, med for lavt protein-innhold, f.eks når jeg var i Bergen og når jeg hadde vondt i ryggen + +

 

Så tror ikke du skal være for redd for å deffe. Har jo faktisk bare gått ned et par (2-4) kilo i knebøy og benkpress, og faktisk øka i noen kilo mark! Samtidig som fett% min har droppa noen hakk og jeg har gått ned 7-8 kilo foreløpig :thumbup:

 

Har fortsatt en del fett å gå på tho.. :thumbdown: Tror jeg fortsetter ut sommeren.

 

 

Men nå skal jeg ha 2-3 uker pause hvor jeg skal på ferie, uten trening. Regner med jeg går opp noen kilo her, og ned mange kilo på vektene. laugh.gif

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tilbake fra ferie. Formen er elendig, og jeg må få kart å dratt meg tilbake på trening igjen snart. Får se hva jeg klarer å få til, siden jeg jobber stort sett hele dagen.

 

Frykter at jeg sliter med det som før var lette vekter nå. 2 uker uten noen form for trening, og elendig kosthold. Say no more :p

 

Edit: Vekta ligger faktisk rundt det samme. Har ikke brukt kreatin på disse to ukene, så noe kan ha rent ut der mens jeg har lagt på meg bittelitt elns.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...