Gå til innhold

[Nedlagt]


Anbefalte innlegg

Haha ! :p

 

Men ja, finn noe som får pyskiken din på rett plass. Ting som for eksempel hjelper for meg er å prøve å overbevise hjernen at dette er lett og på tunge løft kan du lukke igjen øyene og se deg selv ta løftet uten noe stress.

 

Andre du kan gjøre som er veldig smart og har funket for noen tilfeller er å;

la oss si at 1rm din er 150kg i knebøy som du testet for 5 uker siden. Idag skal du prøve 160kg men er veldig usikker på hvordan det kommer til gå. Så det du gjør er å loade på 170-200kg på baren og kun stå der. Men nå må du lukke igjen øyenen og se deg selv ta en repitisjon med den vekten. Fokuser virkelig. Så legger du vekten tilbake, loader på 160kg og vips så er det enklere. Dette kan forklares ved at når du ser deg selv ta 1rm med tyngre vekt og fokusere veldig så vil du klare å overbeveise hjernen at dette har skjedd, og når du prøver 160kg så vil det automatisk være mye lettere fordi du har jo klart 170-200kg. Trening er ekstremt mentalt og det er flere ganger jeg vet at jeg kommer til å klare vekten men bare ikke tør.

 

Dette er et råd jeg har fått av en aktiv styrkeløfter.

 

*ble litt rottete nå, sorry :p

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for det! Er en ting som definitivt må testes ut på dager hvor det blir for tungt :new_woot:

 

Men du har rett i at mye sitter i psyken ja. Prøver å tenke at dette ikke er noe problem osv, men noen ganger, spesielt når jeg er på så lave vekter som nå er det lett å tenke sånn "Oj detta var alt for tungt! Skulle ikke vært så tungt nå. Må ha mista masse styrke osv". Men er bare å bite tenna sammen og tenke at "detta skal jeg faenmeg klare!".

Lenke til kommentar

UKE3

 

Dag3:

 

Knebøy:

54

58

60

64

68

 

Benkpress:

54

58

60

64

68

 

Stående stangroing:

44

48

50

54

58

 

Dips:

3 x 10 reps @ BW + 12,5 kg

 

+ litt mage. Planken

 

 

Kommentar:

Gikk helt greit i dag.

 

Skal blir godt og komme opp på 70 i benk og bøy igjen :) Er litt mer motiverende enn 60-tall..

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Dagens trening:

 

45 min. joggetur.

 

Blei stiv som stein i låra etter kun 10 min, så tok flere tøyepauser underveis. Er fortsatt stiv som faen nå, en stund etter jeg kom hjem. Har aldri opplevt noe lignende! :ohmy: Blir gøy med knebøy i morra når jeg sikkert er helt ødelagt. Det værste var at joggeturen var relativt rolig.

Kan ha noe med at jeg ikke har løpt på over et halt år og gått opp 13 kg siden sist jeg løp..

 

 

Kostholdet i helga har vært litt bob-bob. Ganske sunne frokoster, ingen lunsj og en litt usunn middag (hjemmelaga pizza og pai bl.a.) og en kebab i dag :ph34r:. Har gitt meg selv lov til å spise hva jeg vil i helgene. Tror fortsatt jeg har spist såpass lite at jeg fortsatt går i underskudd eller ligger omtrent på vedlikeholdsgrensa.

Lenke til kommentar

UKE4

 

Gått ned til 3 sett nå som det begynner å bli tyngre. Dette var visst lurt på en deff i følge Børge.

Dag1:

 

Knebøy:

60

64

70

 

Benkpress:

60

64

70

 

Stående stangroing:

50

54

60

 

Dips:

3 x 10 reps @ BW + 15 kg

 

 

Kommentar:

Knebøy = TUNGT! De andre var også tunge, men ikke like tungt.

 

Fortsatt stiv som faen i beina etter den mislykka joggeturen i går.

Lenke til kommentar

Regna ut dagens næringsinntak, ganske nøyaktig:

 

Protein: 130 gram

Karb.: 105 gram

Fett: 57 gram

kcal: 1510 kcal

 

Har sovet lenge, og sitti stille nesten hele dagen. Gikk derfor glipp av ett måltid. BMR kalkulatoren sier at lite aktivitet/stillesittende arbeid forbrenner 2388 kcal. Dermed har jeg ganske stort underskudd i dag, selv med minimal aktivitet.

Lenke til kommentar

UKE4

 

Dag 2:

 

Knebøy -20%:

54

58

 

Markløft:

68

74

80

 

Skulderpress:

38

40

44 x 2

 

Nedtrekk:

60

65

75

 

+ mage

 

Kommentar:

Satt meg helt fast på skulderpressen. Klarte bare 2 reps på toppsettet. Tungt som faen, sleit på 40 kg også, men klarte 5 reps der.

 

På siste sett på markløften prøvde jeg meg med belte. Følte at det var mye lettere, og kunne klart en god del mer her. Digg følelse å vite at jeg har mye er å gå på.

 

Fokuserte litt på teknikk på bøyen i dag, samma med mark. Prøvde litt dynamisk oppvarming av glutes, og prøvde og aktivere glutes i større grand under øvelsene. Merker at jeg trenger litt tøyng ja! Workin' on it :cool:

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Okei, da har jeg regna ut dagens næringsinntak. Treningsdag.

 

Protein: 175 gram

Karb.: 200 gram

Fett: 50 gram

kcal: ca 2000.

 

Dette er bare ca. tall, siden jeg bare måtte anslå noe på middagen. Var umulig å regne ut middagen fordi den besto av så mye blanda saker og masse forskjellige råvarer. Den inneholdt hvertfall lite protein, så regna bare med 10 gram protein, 100 gram karbs, 35 gram fett og ca 700 kcal fra middagen.

 

Jeg regner ikke med protein fra korn, bakeverk, poteter etc.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...