Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha sett Darmian til og fra i 3 år, skjønner jeg nesten ikke hva Juventus skal med gutten.

Ikke at det var noen stor kamp, men slik det ser ut nå blir Darmians beste kamp også hans siste i United-drakten? 

 

Føler Darmian passer bedre på et lag som ikke har tenkt å bruke backer i angrepsfasen. Han kommer sjelden/aldri på overlapp, og er tilsynelatende mye tregere enn alle vinger vi har spilt mot. Forholdsvis taklingssterk, ellers lite annet å trekke fram.

Lenke til kommentar

Han har vel stort sett spilt venstreback, og det siste året har han knapt spilt, så ikke rart at formen ikke har vært god.

 

Liker ikke alle 30 åringene United(Mourinho) vil kjøpe og alle unge de vil kvitte seg med. Når Mourinho forsvinner til neste år må laget bygges opp på nytt igjen, da det vil vært fullt av spillere som er på vei nedover. Blir Premier Leagues gamlehjem.

Lenke til kommentar

Har du lest for mye TV2s ryktespalte?

 

Alle unge de vil kvitte seg med? Noe jeg ikke har fått med meg bortsett fra Martial som ryktes vekk? Shaw er også fortsatt ung, men ikke rart om han må gå nå. Det er mange av de litt eldre som er på vei bort - Darmian, Blind, Fellaini og Carrick som la opp.

 

Synes han har balansert kjøpene bra med ganske unge spillere som Pogba, Bailly, Lindelöf og Lukaku kombinert med et par som er litt eldre, Mkhitaryan (26), Sanchez (29), Matic (28). Og brukt en del unge spillere vi har fra før også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil kvitte seg med, eller bør kvitte seg med. Både Shaw, Martial og Rashford bør bort, enten på lån eller selges permanent. Ingen av dem får utvikle seg i dagens United. Sannsynligheten er størst for at Martial vil forsvinne, men selvsagt er ingenting sikkert. Bailly og Lindelöf får nesten ikke spille. Ingen spillere fra akademiet har fått debut i år, noe som er første gang på nærmere 30 år.

 

Mourinho trygler Fellaini offentlig om å signere ny kontrakt, mens han offentlig skjeller ut unge spillere for feil som alle gjør. Det er ingen grunn for unge spillere å bli i United om de vil utvikle seg som spiller og bli rettferdig behandlet, og enda verre er at det ikke er vits for unge spillere å komme til United.

 

Ryktene har i stor grad handlet om etablerte spillere, gjerne nærmere 30 år. Eneste unntaket jeg har hørt om er Sessegnon. Ryktene er rykter, men det sier også noe om hvilke typer spillere som klubben trekker mot seg. Håper selvsagt det er feil, og at det er yngre spillere som kommer, men de siste dagers rykter virker ikke lovende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rashford har vært involvert i 43 kamper i PL og CL denne sesongen, ganske nøyaktig 2155 minutter i følge WhoScored. I tillegg har han vært involvert i flere kamper i både FA- og Ligacupen. Ikke så gærnt for en 20 åring. Og spør du meg har han ikke prestert bra nok for å fortjene noe mer, selv om han står med 13 mål i alle turneringer. 

 

Martial har vært involvert i 38 kamper i PL og CL denne sesongen, ganske nøyaktig 1927 minutter i følge WhoScored. I tillegg har han vært involvert i flere kamper i både FA- og Ligacupen. Prestasjonsmessig har heller ikke Martial levert opp mot forventningene man har for et "supertalent". Han utfordrer sjeldnere og sjeldnere, og mislykkes oftere og oftere når han først prøver. Har scoret 11 mål i alle turneringer for United. 

 

Ingen av dem leverer nok målgivende til å i det hele ta ta seg bryet med å nevne tallene. 

 

Kanskje hemmes de av Mourinhos taktikk. Faktisk tviler jeg ikke på det. Allikevel er det klart at de presterer for dårlig. Bedre enn første sesong under Mourinho, riktig nok. Men skuffende svakt fra begge supertalentene våre. Å si at de ikke får sjansen til å utvikle seg blir tåpelig. De får nok av sjanser begge to. Men vi har en stor tropp med mange spillere som vil spille. Når spillere ikke presterer må de vike for andre. 

 

Jeg er egentlig lei av å se Martial rote bort mulighetene sine, så han kan forsvinne for min del. Han kan komme til å blomstre i en annen klubb, og med mindre det er en direkte rival vil det glede meg. For da får vi se en fantastisk fotballspiller vi sannsynligvis ikke vil få se i United. I stedet vil vi forhåpentligvis få inn en annen spiller som passer vår spillestil og som kan innfri Mourinhos ønsker. Det kan godt være en aldrende Willian. Unge spillere kan vi ha i andre posisjoner også. 

Endret av G27
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

  1. (3870) - David De Gea
  2. (3683) - Nemanja Matic
  3. (3573) - Romelu Lukaku
  4. (3256) - Chris Smalling
  5. (3072) - Antonio Valencia
  6. (2785) - Ashley Young
  7. (2430) - Paul Pogba
  8. (2344) - Juan Mata
  9. (2155) - Marcus Rashford
  10. (2069) - Jesse Lingard
  11. (1975) - Phil Jones
  12. (1927) - Anthony Martial

Ja. Synes helt ærlig ikke det her er så ille... (CL + PL, også kan man legge til andre cuper også, der Mourinho typisk har hvilt endel av de 7 øverste på den lista). De på topp får så mye spilletid pga de stort sett alltid presterer. Også ligger Rashford, Mata, Lingard og Martial litt under, pga ingen av de har hatt så fantastiske sesonger (Lingard veldig god en periode riktignok), så da må de konkurrere om plassene.

Lenke til kommentar

Rashford og Martial fikk mye spilletid frem til Sanchez kom, men særlig Rashford får ikke spille i sin foretrukne posisjon. Etter Sanchez kom har de stort spilt helt ute av posisjon, eller i lag som er satt opp for å tape(som f.eks. et lag som knapt har spilt sammen i løpet av de siste månedene, hvorav 6 av dem har vært på benken eller tribunen). Spilte minutter sier ikke alt.

Lenke til kommentar

Vil være to sterke signeringer det der. Tror garantert Willian forlater Chelsea om Conte blir, får ikke spille selv mens han har vært i god form og ble kåret til players player of the year. Og i går la han ut lagbilde fra FA-cupseieren hvor han hadde fjernet Conte. 

 

Vi trenger en spiller til som kan transportere ball opp i angrep og bryte gjennom lag. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...