Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

RMC melder at Martial har takket pent nei til ny kontrakt med Manchester United. RMC regnes som en troverdig kilde da de var de første med å melde at Martial ville gå til United, og de fleste medier hiver seg på bølgen som nå har kommet; Martial vil bort. 

 

Hvis jeg husker riktig går Martials kontrakt ut sommeren 2019, men United har opsjon på ett år til, altså til sommeren 2020. 

 

Det har vel ligget litt i kortstokken etter at Sanchez signerte i januar. Martial har fått mange sjanser som venstrekant, høyrekant og spiss, og det er hovedsakelig i førstnevnte posisjon han har utmerket seg. Samme posisjon som både Sanchez og Rashford presterer best i. Tre så gode spillere på samme posisjon er uten tvil overkill, og da er det naturlig at en av dem blir misfornøyd. 

 

Liker Martial. Digger Martial når han presterer. Men han er frustrerende å se på når han ikke har dagen. Tror han kommer til å kunne bli sinnssykt god om han nå går til en klubb i en annen liga, f.eks. Juventus, Atletico eller Bayern... Ser ikke for meg at han ender i en annen klubb i PL, men hvem vet...

 

Tror allikevel ikke han vil nå sitt potensialet om han blir hos oss, nettopp fordi vi har for mange spillere i hans posisjon, og jeg ønsker heller at vi satser på vårt eget produkt i Rashford. 

Hvor mye penger tror vi vi kan få for Martial i dagens marked? Han har ærlig talt knapt blitt bedre siden han debuterte for klubben, ihvertfall om man ser på prestasjonene over tid. Samtidig har markedet eksplodert. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Martial er fantastisk god, men det er helt umulig å forvente startplass med Alexis, Rashford og Martial som trives best på venstresiden. Alexis Sanchez er en verdensklassespiller, de andre er ikke der enda.

 

Han vil garantert lykkes uansett hvor han drar, men jeg klarer dessverre aldri å se at han konsekvent vil være foran Sanchez hos oss.

Lenke til kommentar

Martial er fantastisk god, men det er helt umulig å forvente startplass med Alexis, Rashford og Martial som trives best på venstresiden. Alexis Sanchez er en verdensklassespiller, de andre er ikke der enda.

 

Han vil garantert lykkes uansett hvor han drar, men jeg klarer dessverre aldri å se at han konsekvent vil være foran Sanchez hos oss.

Sanchez er strengt tatt bedre i minst to andre posisjoner enn AML, da. Spilte AMR i Barca og jeg synes faktisk han spilte sine beste kamper i Arsenal som midtspiss. 

 

Martial-Alexis-Lingard er nok vår beste angrepstrio, men jeg forstår at Mourinho foretrekker Lukaku på topp. 

Lenke til kommentar

Ingen. På sikt? Mulig.

 

På sikt? Garantert.

 

Er også ganske trygg på at det er flere topplag som ville valgt Martial framfor Alexis anyday of the week. Og mange fans for den saks skyld, inklusive meg selv. Men at Mourinho heller vil ha Alexis enn Martial er en fair sak, for all del. Alt  handler om hvordan spilleren passer inn i et lag, og Alexis er bedre defensivt enn Martial.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har sett +- alle juventuskamper i år, og han har vært en bøtte med dritt hele sesongen. Juve har faktisk brukt Kwadwo Asamoah i stedet for ham i mange av de viktigste kampene i år. Når det er sagt, alle som så Alex Sandro i fjor vet jo at det finnes noe der og det spekuleres i om grunnen til at har sugd i år er rett og slett fordi hodet hans har vært en annen plass. Det tror jeg. Har jo ikke vært en hemmelighet at han har vært litt gira på å stikke. 

Lenke til kommentar

De fleste som ikke ser så mye Serie A husker han kanskje best for kvartfinalene mot Barca forrige sesong da han eide Messi over to kamper. Er ikke enig i at han har vært så ille som ei bøtte med dritt denne sesongen, selv om han ikke har vært jevnt god og hatt mange kamper under pari. Ifølge Marotta har han slitt med "personal issues" som ikke har noe med overgang å gjøre, men hvem vet.

 

Er litt skeptisk til Sandro selv kanskje mest fordi spillere ofte mister en del fart i slutten av tjueårene, men på sitt beste er han jo en slags light Roberto Carlos. God spilleforståelse, god defensivt. Klassisk Mourinho-kjøp i så måte.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

De fleste som ikke ser så mye Serie A husker han kanskje best for kvartfinalene mot Barca forrige sesong da han eide Messi over to kamper. Er ikke enig i at han har vært så ille som ei bøtte med dritt denne sesongen, selv om han ikke har vært jevnt god og hatt mange kamper under pari. Ifølge Marotta har han slitt med "personal issues" som ikke har noe med overgang å gjøre, men hvem vet.

 

Er litt skeptisk til Sandro selv kanskje mest fordi spillere ofte mister en del fart i slutten av tjueårene, men på sitt beste er han jo en slags light Roberto Carlos. God spilleforståelse, god defensivt. Klassisk Mourinho-kjøp i så måte.

 

Bøtte med dritt var litt hardt, men han har vært langt under pari mtp. hva man kan forvente.Han er en veldig fullkommen back, og har oppmot 10/10 i alle deler av backspillet. Offensivt, defensivt, hurtighet, spilleforståelse, innlegg osv. Juve lar han neppe gå for noe mindre enn 60 millioner euro, men de sikler jo etter Martial så kanskje en byttedeal kan ordnes. 

Lenke til kommentar

Det trengs endel forsterkninger i dette vinduet også.

  • Back(er) (Shaw sin fremtid er usikker, Darmian og Blind vekk? Young og Valencia begynner å dra på årene)
  • Midtstopper (mye skader og nivået ikke høyt nok blant de vi har)
  • Midtbanespiller (nå som Carrick er pensjonert, og Fellaini kanskje ikke fornyer)
  • bonus: offensiv spiller som kan spille på høyre kant

Endel italienske kidler som skriver om interesse i Napoli sin venstre-back Ghoulam. Var veldig god i starten av denne sesongen, men slitt med skader siste halvdel, så veldig risky. Men det høres jo ut som en spiller United/Mourinho kunne vært interessert i:

 

✓ - Høy (188)

✓ - Siste halvdel av 20 årene

✓ - Skadeplaget

Lenke til kommentar

Bonucci... meh. Har ikke stor tro på det ryktet, han er 31 år og litt variabel (mye bedre etter jul). Pluss at han er italiener. 

 

Alderweireld har mer tro på. Litt rart at han nesten ikke har fått spille siden han kom tilbake fra skade. VM-plassen hans er vel ikke helt spikra heller. Tror fortsatt han kan være en solid forsterkning for oss, men også han er snart i 30-årene. 

Lenke til kommentar

Som Espp skrev over - både Alderweireld og Willian ville vært rått. Ikke akkurat unge. Men de beste midtstopperne er gjerne nettopp det pga mye erfaring. En RW mangler vi helt. Og om Willian holder i en 3-4 år til, så ville det kjøpet kjøpt oss like mange år på å finne et yngre talent og/eller at en akademispiller som Tahith Chong kan forsøke å spille seg inn på førstelaget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...