Gå til innhold

Windows 7 - Info og drøfting om kjøp, pris, versjoner ,XP Mode, muligheter, etc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan også kjøpe direkte fra Microsoft fra denne siden....

Fordelen ved å handle her er at du kan velge download, altså at du kan laste direkte ned til pcen din, og slipper å vente på DVD platen i posten. Du sparer da også moms og tollgebyr.

Noen som har forsøkt denne? Har nettopp bestilt, og betalt. Men får ikke lastet ned før ordren har kommet ut av "In Progress" status. Noen som vet hvor lang tid denne tar? :)

 

Ja. Fikk lastet ned ISO og mottok nøkkel nærmest umiddelbart etter betalingen gikk igjennom. Det hele tok ikke mer enn 5 sekunder kan jeg tenke meg.

 

Har du fått lastet ned nå?

Lenke til kommentar

Hvordan er det og opgradere fra RC versonen , regner med jeg kan bare plotte in en ny S/N in eller anna plass og funker det ?

 

 

og er det forventet at det dukker opp noen super tilbud innnen mars ( da RC blir in valid ) jeg er jo selfølgelig ute etter og komme billigst unna , men vil ha en fysisk disk men W7 på , kan vel legget il at jeg her ultimate ver og vill fortsette med det av ingen logisk grunn :p

Lenke til kommentar
Hvordan er det og opgradere fra RC versonen , regner med jeg kan bare plotte in en ny S/N in eller anna plass og funker det ?

 

 

og er det forventet at det dukker opp noen super tilbud innnen mars ( da RC blir in valid ) jeg er jo selfølgelig ute etter og komme billigst unna , men vil ha en fysisk disk men W7 på , kan vel legget il at jeg her ultimate ver og vill fortsette med det av ingen logisk grunn :p

 

Du må egentlig ta en ny installasjon, men det finnes en "hack" som lar deg gjøre det du ønsker: http://itpro.no/art/14547.html

 

Det er ingen rykter om at det kommer noe "super" tilbud her til lands. Og særlig ikke på Ultimate.

Lenke til kommentar
Hvordan er det og opgradere fra RC versonen , regner med jeg kan bare plotte in en ny S/N in eller anna plass og funker det ?

 

 

og er det forventet at det dukker opp noen super tilbud innnen mars ( da RC blir in valid ) jeg er jo selfølgelig ute etter og komme billigst unna , men vil ha en fysisk disk men W7 på , kan vel legget il at jeg her ultimate ver og vill fortsette med det av ingen logisk grunn :p

 

Du må egentlig ta en ny installasjon, men det finnes en "hack" som lar deg gjøre det du ønsker: http://itpro.no/art/14547.html

 

Det er ingen rykter om at det kommer noe "super" tilbud her til lands. Og særlig ikke på Ultimate.

 

hørtes ut som et overkommelig hinder for og slippe reinstall , alt funker utmerket per i dag ser ikke no grunn til og /whipe hardrive for og måtte instalere alt på nytt igjenn

 

er det noen kjente udeler med og ikke reinstalere fra RC ver ?

 

 

regner med jeg går for en download fra MS sine sider når mars nermer seg , kan jo være prisen synker litt :p

 

 

4000 :woot:

Lenke til kommentar
hørtes ut som et overkommelig hinder for og slippe reinstall , alt funker utmerket per i dag ser ikke no grunn til og /whipe hardrive for og måtte instalere alt på nytt igjenn

 

er det noen kjente udeler med og ikke reinstalere fra RC ver ?

 

regner med jeg går for en download fra MS sine sider når mars nermer seg , kan jo være prisen synker litt :p

 

4000 :woot:

 

Du er da heldig for det rapporteres om at RC kan være en del mer ustabil enn den endelig versjonen.

Ellers er det jo den ulempen du selv sier ang at den slutter å fungere neste år, som ikke er så lenge til.

 

Ville nok ikke satset på at prisen synker noe særlig, den gjorde ikke det med Vista en gang, til og med det var et upopulært OS.

Lenke til kommentar

de burde jo kommet med en måte og oppdater rc versonen på til final , for min den kunne jeg gjort det via win update , kjapt og enkelt .

 

kan ikke si jeg har opplevd noe ustabilitet , starter kjapt , alle programmer jeg har brukt har fungert som forventet , eneste er når enkelte programer må restartes i admin for og oppdatere de , og det faktumet at jeg må godkjende samme programm gang på gang for at det skal kunne gjøre forandringer .

Lenke til kommentar
Har dere måttet hente/legge inn noen nye hovedkort-drivere(chipset, Ethernet, etc.) p.g.a. bytte fra Vista til Windows 7 ?

 

Har ikke gått i gang ennå med å bytte OS ennå og tenkte kanske jeg kan benytte Vista x64 driverne fra hovedkort-cd'n, til x64 W7 også. Eller jeg må kanskje ta turen til MSI download okke som? :hmm:

 

På de pcene jeg har byttet fra Vista/XP til Windows 7 har jeg ikke hatt behov for en eneste driver. Windows 7 har funnet alt. Eller, jeg mangler en driver til SD kortleseren på den ene bærbare, men den slet jeg med i Vista også (kom med XP driver).

 

Så du trenger neppe noen drivere i det hele tatt, men det er jo greit å ha plata til hovedkortet liggende, eller laste ned driverene på forskudd. Men i mine tilfeller var det helt bortkastet tid.

Lenke til kommentar
Hmm.. Har fremdeles ikke mottatt min Win7-plate. Ble sendt den 21. oktober ifølge Amazon.co.uk, men sitter her uten noe ennå. Er vel sjanse for at den har blitt stoppa i tollen, men få ut fingern >_<

Idag kom hentelappen i posten, med 265,- i forenklet tollbehandling.. Jeg som tilogmed fikk den sendt som gave i gavepapir :p Jaja, ikke store summen.

Lenke til kommentar
de burde jo kommet med en måte og oppdater rc versonen på til final , for min den kunne jeg gjort det via win update , kjapt og enkelt .

Så enkelt er det ikke. Ved oppgraderinger kan du aldri garantere at et system er fri for feil grunnet gammel kode og annet rusk. En ren installasjon er alltid anbefalt. Å oppgradere fra RC til RTM er risikofylt. Og derfor er det ikke mulig.

Lenke til kommentar
de burde jo kommet med en måte og oppdater rc versonen på til final , for min den kunne jeg gjort det via win update , kjapt og enkelt .

Så enkelt er det ikke. Ved oppgraderinger kan du aldri garantere at et system er fri for feil grunnet gammel kode og annet rusk. En ren installasjon er alltid anbefalt. Å oppgradere fra RC til RTM er risikofylt. Og derfor er det ikke mulig.

Vel det er altså mulig. Rettere sagt, det er ikke umulig.

Hvis du absolutt vil, så kan Microsoft fortelle deg hvordan du går frem.

Men de anbefaler det ikke, av grunner som du har oppsummert.

Lenke til kommentar
Ja. Fikk lastet ned ISO og mottok nøkkel nærmest umiddelbart etter betalingen gikk igjennom. Det hele tok ikke mer enn 5 sekunder kan jeg tenke meg.

 

Har du fått lastet ned nå?

Beklager sent svar, men jepp! Har fått lastet ned nå. Fikk koden etter en halvtime, så det tok ikke så lang tid. Men den halvtimen var lang, når man satt og ventet på noe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...