Gå til innhold

Windows 7 - Info og drøfting om kjøp, pris, versjoner ,XP Mode, muligheter, etc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Microsoft i USA har tilbud på Windows 7 Home Premium Upgrade Family Pack for 150$ Link

Det er med 90 dagers suport, hvordan er det om jeg ringer suporten i Norge med lisens fra USA?

 

Går det og lage en dvd ut fra den som er orginal med norsk språkfil i? (slik at den instalerer på norsk med en gang)

 

Mvh

Kjell

Lenke til kommentar
Hei

 

Microsoft i USA har tilbud på Windows 7 Home Premium Upgrade Family Pack for 150$ Link

Det er med 90 dagers suport, hvordan er det om jeg ringer suporten i Norge med lisens fra USA?

 

Går det og lage en dvd ut fra den som er orginal med norsk språkfil i? (slik at den instalerer på norsk med en gang)

 

Mvh

Kjell

 

Problemet med MS store i USA er at de ikke godtar norske kredittkort, inkludert Amex og Diners etc.

Så du får ikke bestilt derfra, uansett om du lager en falsk adresse i USA. Denne muligheten stoppet de ved langsering av Vista.

 

Ellers kan du fint lage en norsk installasjons DVD av din engelske DVD:

 

http://samfunn.myhken.com/?p=691

 

Så det er ikke noe problem. Du må nok finne andre tilbud på familiepakken. f.eks her:

http://samfunn.myhken.com/?p=777

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Min bror bor i USA, så da får jeg bare han til og bestille for meg :)

 

Men hvordan er det med suport i Norge da?

 

Mister man de 90 dagene med suport om man bestiller fra utlandet?

 

Det må du nesten spørre Microsoft om, men jeg ville jo tro at de ikke vil hjelpe deg med en lisens som ikke engang er kjøpt i Europa, men i USA.

På den andre side så er det ingen lov mot at du på reise i USA kan kjøpe Windows 7, og det ville jo vært urimelig at du måtte ringe USA ang support når du kom hjem igjen.

Men ingen ting forundrer meg når det gjelder Microsoft da....

Lenke til kommentar

hei , jeg har bestilt og betalt for Windows Ultimate 7 upgr. Norsk 64bit på studentlisens,

og har i den forbindelse et spørsmål: jeg regner med at man kan ta clean install

på vanlig måte ute noe mer dikkedrairer? og at man kan bruke denne på fler pcer?

noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
hei , jeg har bestilt og betalt for Windows Ultimate 7 upgr. Norsk 64bit på studentlisens,

og har i den forbindelse et spørsmål: jeg regner med at man kan ta clean install

på vanlig måte ute noe mer dikkedrairer? og at man kan bruke denne på fler pcer?

noen som kan hjelpe meg?

 

Du kan ikke bruke den lisensen på flere enn en pc nei. Så da må du kjøpe flere lisenser om du har flere pcer.

 

ang clean install så finnes det dusinvis av tråder som tar for seg dette spørsmålet. Du får en vanlig oppgraderings lisens, og om du leser på linkene under så finner du svaret ditt:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165239

http://samfunn.myhken.com/?p=819

Lenke til kommentar

jeg har windows 7 PRO fra før av(lasta ned via MSDNAA Høyskolen i Telemark,

la platen rett i dvd og formaterte disken og alt fungerer som det skal uten noe mer problemer med lisens.Så jeg forsår ikke dette med 2 installeringer? når man skal bruke en up.grade versjon av windows 7 ultimate

 

hei , jeg har bestilt og betalt for Windows Ultimate 7 upgr. Norsk 64bit på studentlisens,

og har i den forbindelse et spørsmål: jeg regner med at man kan ta clean install

på vanlig måte ute noe mer dikkedrairer? og at man kan bruke denne på fler pcer?

noen som kan hjelpe meg?

 

Du kan ikke bruke den lisensen på flere enn en pc nei. Så da må du kjøpe flere lisenser om du har flere pcer.

 

ang clean install så finnes det dusinvis av tråder som tar for seg dette spørsmålet. Du får en vanlig oppgraderings lisens, og om du leser på linkene under så finner du svaret ditt:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165239

http://samfunn.myhken.com/?p=819

Lenke til kommentar
jeg har windows 7 PRO fra før av(lasta ned via MSDNAA Høyskolen i Telemark,

la platen rett i dvd og formaterte disken og alt fungerer som det skal uten noe mer problemer med lisens.Så jeg forsår ikke dette med 2 installeringer? når man skal bruke en up.grade versjon av windows 7 ultimate

 

Pro utgaven via MSDNAA er en RETAIL plate, altså fullversjon. Den kan både oppgradere eller gjøre en clean install.

En oppgraderingsplate, som du får via studentlisens.no kan også oppgradere eller gjøre en clean install. Men gjør du en clean install uten at det enten er noe OS (XP/Vista) fra før, så får du ikke aktivert lisensen.

Da må du installere Windows 7 en gang til, og starte installasjonen fra Windows 7, og velge oppgradere. Da først får du aktivert.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Da skal jeg avbestille det jeg har bestilt, synes det er et idiotisk og selge slikt når man må styre så mye for å få det til! takk for svar:) kjempe flott og få råd og vink.

 

 

 

jeg har windows 7 PRO fra før av(lasta ned via MSDNAA Høyskolen i Telemark,

la platen rett i dvd og formaterte disken og alt fungerer som det skal uten noe mer problemer med lisens.Så jeg forsår ikke dette med 2 installeringer? når man skal bruke en up.grade versjon av windows 7 ultimate

 

Pro utgaven via MSDNAA er en RETAIL plate, altså fullversjon. Den kan både oppgradere eller gjøre en clean install.

En oppgraderingsplate, som du får via studentlisens.no kan også oppgradere eller gjøre en clean install. Men gjør du en clean install uten at det enten er noe OS (XP/Vista) fra før, så får du ikke aktivert lisensen.

Da må du installere Windows 7 en gang til, og starte installasjonen fra Windows 7, og velge oppgradere. Da først får du aktivert.

Lenke til kommentar

Jeg har et par problemer med mediacenter i 7:

 

For ordens skyld: Jeg kjører med et Digital-everywhere FloppyDTV DVB-S/CI kort med conax cam og canal digital programkort

 

1: Jeg får ikke opp tor 5 i satelitt lista, kan jeg få lagt de inn i lista manuelt på noe vis?

 

2: Tv programmet viser bare det programmet som går og neste, hvordan kan jeg få det til og vise flere dager?

 

3: Jeg får ikke vist HD kanaler, jeg har lest meg til at det skyldes manglende støtte for h.264 standarden, hvordan løse dette?

 

Håper dere kan hjelpe meg med dette så jeg blir like fornøyd med mediacenter biten som resten av 7 :)

 

-Kjell

Endret av kjeb
Lenke til kommentar

Kom på et spm jeg ikke har sett besvart.. Kenneth, du har sikkert et svar ;)

 

Jeg har noen pcer liggende og slenge med XP, da snakker jeg om feks en Dell-maskin med medfølgende XP Home. Dette er jo da en Dell OEM-versjon, er det ikke? Fungerer en "normal" Win7-oppgradering da? Nå har jeg ikke sjekka, men er det en egen OEM Upgrade-mulighet? Eller er upgrade bare upgrade?

 

Kunne ihvertfall tenkt meg å oppgradere damas Dell til Win7 :)

Lenke til kommentar
Jeg har noen pcer liggende og slenge med XP, da snakker jeg om feks en Dell-maskin med medfølgende XP Home. Dette er jo da en Dell OEM-versjon, er det ikke? Fungerer en "normal" Win7-oppgradering da? Nå har jeg ikke sjekka, men er det en egen OEM Upgrade-mulighet? Eller er upgrade bare upgrade?

Upgrade er upgrade - det spiller ingen rolle om det er "OEM" eller "Retail" på maskinen fra før.

 

Du kan i teorien ha en maskin som ble kjøpt med Win95, oppgradert til win98, og deretter oppgradert til XP - og nå kan du oppgradere til Win7.

Lenke til kommentar
Kom på et spm jeg ikke har sett besvart.. Kenneth, du har sikkert et svar ;)

 

Jeg har noen pcer liggende og slenge med XP, da snakker jeg om feks en Dell-maskin med medfølgende XP Home. Dette er jo da en Dell OEM-versjon, er det ikke? Fungerer en "normal" Win7-oppgradering da? Nå har jeg ikke sjekka, men er det en egen OEM Upgrade-mulighet? Eller er upgrade bare upgrade?

 

Du kan ikke ta en direkte oppgradering, altså beholde alle filer og programmer. Men du skal lisensmessig kunne ta en oppgradering via clean install.

Jeg slet med å få oppgradert XP uansett, men en clean install gikk. Vet ikke om du får aktivert lisensen din med en gang, eller om du må gjøre en liten "hack" eller å installere W7 to ganger. Men i teorien så skal det fint gå å ta en "oppgradering" av XP Home via en "clean install" for å så få aktivert.

Lenke til kommentar

Så litt rundt, men så ingen spesiell notis om dette:

 

Ser ut til at studentlisens.no nå faktisk også tilbyr Windows Ultimate 7 64bit oppgraderingsversjoner med norsk eller engelsk språk til ca 900kr. (I tillegg til 32bit som allerede var tilgjengelig.) :)

 

Ifølge FAQ-siden deres ser det ut til å fungere som de fleste andre oppgraderingslisenser:

 

Hva får man levert?

Når man handler en Microsoft studentlisens fra STUDENTLISENS, så får man tilsendt aktuell CD med installasjonsnøkkel tykket på CD-omslaget. Kvittering /bekreftelse for kjøpet sendes til student-eposten.

 

Lisensen man kjøper er en evigvarende rett til å bruke det aktuelle produktet, og denne retten vedvarer selv etter at man er ferdig med studiet og ikke lenger er student. Produktene er fullverdige Microsoft produkter, tilsvarende vanlige produkter som leveres til bedriftsmarkedet eller privatmarkedet, og ikke på noen måte redusert i funksjonalitet.

 

Noen som har erfaringer med studentlisens.no?

Endret av Blurghh
Lenke til kommentar
Så litt rundt, men så ingen spesiell notis om dette:

 

Ser ut til at studentlisens.no nå faktisk også tilbyr Windows Ultimate 7 64bit oppgraderingsversjoner med norsk eller engelsk språk til ca 900kr. (I tillegg til 32bit som allerede var tilgjengelig.) :)

 

Ifølge FAQ-siden deres ser det ut til å fungere som de fleste andre oppgraderingslisenser:

 

Noen som har erfaringer med studentlisens.no?

 

Tråden noen plasser under som heter studentlisens.no kunne jo kanskje gi deg et hint at de faktisk snakker om studentlisens.no: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1166726

 

Du finner en del info der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...