Gå til innhold

Windows 7 - Info og drøfting om kjøp, pris, versjoner ,XP Mode, muligheter, etc


Anbefalte innlegg

Du kan også kjøpe direkte fra Microsoft fra denne siden....

Fordelen ved å handle her er at du kan velge download, altså at du kan laste direkte ned til pcen din, og slipper å vente på DVD platen i posten. Du sparer da også moms og tollgebyr.

Noen som har forsøkt denne? Har nettopp bestilt, og betalt. Men får ikke lastet ned før ordren har kommet ut av "In Progress" status. Noen som vet hvor lang tid denne tar? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig mye nyttig info her :)

 

Men har et spørsmål.

Du skriver at om man velger OEM så får man ikke bytta hardware? Eller Hovedkort whatever. Om jeg da velger OEM og velger og bytte HK likevell etter et par måndter, er det da ingen vei utenom å ringe MS selv, og er det veldig problematisk og få aktivert etterpå i så fall?

 

Du kan bytte det meste av hardware, men IKKE hovedkort. (du kan bytte til samme type hovedkort da, som erstatning for defekt hk etc.).

Gjør du det likevel så må du garantert ringe inn, og du må trolig snakke med noen. Så får du prøve å overbevise dem om at det er snakk om samme pc enda, og håpe at de legger godviljen til. Det sier seg selv at det er jo en grunn til at OEM koster så mye mindre enn resten.

Lar de alle bytte pcer og hovedkort på en OEM faller jo hele prinsippet bort.

Lenke til kommentar

Virker jo uansett rart, siden OEM er det som følger med når du kjøper ferdig bygde pc'er. Og som oftest så vill jo folk bytte ut ting iløpet av W7 tiden :p

 

Men skulle da ikke være så vanskelig og overbevise de om at det er snakk om samme datamaskin. Har ikke veeerdens beste HK og kommer garantert til og bytte innen ikke så altfor lenge, men 3 tusen spenn er for mye for et OS spør du nå meg :)

Lenke til kommentar

Om du får muligheten til å laste ned Ultimate så er det enten 32bit eller 64bit ja.

Vet jo ikke om studentlisens.no sender platene ut, eller gir deg nedlastning.

 

Sender de platene, så er det nesten rart om du ikke får begge deler.

 

Selve koden fungere i alle fall på både 32bit og 64bit, men det hjelper jo lite om du ikke får tilgang på 64bits platen.

Lenke til kommentar

Merkelig, ser ut som om de sender platene, og da er det rart at man ikke får begge versjoner i samme pakke. Men kan jo være et eget opplegg for studenter da....

 

Når man handler en Microsoft studentlisens fra STUDENTLISENS, så får man tilsendt aktuell CD med installasjonsnøkkel tykket på CD-omslaget. Kvittering /bekreftelse for kjøpet sendes til student-eposten.

 

http://studentlisens.no/Sitemap

Lenke til kommentar
Da har jeg fått min Win 7 upgrade-dvd Norwegian, kom på døren med DHL budbil, fritt levert. Ikke akuratt den billigste måten å sende ut post på kanskje?

 

(avsender/produksjonsland Tyskland hvis noen har interesse)

 

Regner med at det var en slik W7 upgrade option som du fikk med et pc kjøp?

 

Ellers bruker faktisk Microsoft budbiler til slik. Da jeg for noen år siden trykte på "Ja jeg er pirat, og vil kjøpe XP pro" opplegget deres, betalte jeg vel 1.000 kroner for en lovlig XP pro lisens, og noen dager senere sto det en kar på døren for å levere med min lovlige Win XP plate med lisens.

Ble jo litt overrasket siden jeg ikke hadde forventet slik service ved å innrømme at jeg var pirat...men service fikk jeg både med platen og på telefon. Så Microsoft er ikke så fæle som alle skal ha det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...