Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Har et problem med musikkspilleren.

 

Tidligere hadde jeg cirka 600 låter på mobilen og musikkspilleren fungerte ypperlig, men for noen dager siden la jeg inn 800 låter til, det ble altså mer enn 1400 låter tilsammen og det liker tydeligvis musikkspilleren svært dårlig - den lagger og er utrolig treg å bruke. :(

 

Noen som vet om en FW-oppdatering gjør musikkspilleren bedre egnet for store mengder musikk? Synes det er latterlig at den ikke skal kunne behandle mer enn noen hundre låter på en grei måte.

 

ROM versjon jeg har nå: 1.66.409.1 (76641) (NOR)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et problem med musikkspilleren.

 

Tidligere hadde jeg cirka 600 låter på mobilen og musikkspilleren fungerte ypperlig, men for noen dager siden la jeg inn 800 låter til, det ble altså mer enn 1400 låter tilsammen og det liker tydeligvis musikkspilleren svært dårlig - den lagger og er utrolig treg å bruke. :(

 

Noen som vet om en FW-oppdatering gjør musikkspilleren bedre egnet for store mengder musikk? Synes det er latterlig at den ikke skal kunne behandle mer enn noen hundre låter på en grei måte.

 

ROM versjon jeg har nå: 1.66.409.1 (76641) (NOR)

http://www.htc.com/uk/SupportDownloadList.aspx?p_id=297&act=sd&cat=0

Lenke til kommentar

 

Det er så og si bare å plugge å kjøre i gang. Men jeg tror det kan vær smart å laste ned de nyeste oppdateringene på www.htc.com

 

 

Samt at du muligens må få tilsendt wap/mms-oppsett fra opperatøren din.

 

 

Ok, takker. Blir kjøpt i dag :)

 

 

Gled deg :thumbup:

Endret av vafflus83
Lenke til kommentar

Fjerna HSPL for en stund tilbake, men er ikke helt sikker på om jeg gjorde det riktig. Dette er hva som står:

 

PB81100 HX-BC

SPL-1.42.0000 XE

MicroP(LED) 0x05

MicroP(Touch) 0x40

 

Kunne jeg levert denne til rep om jeg hadde trengt det? Det denne ''XE'' jeg lurer litt på.

 

Takk for svar :)

 

Bumper denne siden ingen svarer. Vil gjerne vite dette :)

Lenke til kommentar

Har et problem med musikkspilleren.

 

Tidligere hadde jeg cirka 600 låter på mobilen og musikkspilleren fungerte ypperlig, men for noen dager siden la jeg inn 800 låter til, det ble altså mer enn 1400 låter tilsammen og det liker tydeligvis musikkspilleren svært dårlig - den lagger og er utrolig treg å bruke. :(

 

Noen som vet om en FW-oppdatering gjør musikkspilleren bedre egnet for store mengder musikk? Synes det er latterlig at den ikke skal kunne behandle mer enn noen hundre låter på en grei måte.

 

ROM versjon jeg har nå: 1.66.409.1 (76641) (NOR)

http://www.htc.com/uk/SupportDownloadList.aspx?p_id=297&act=sd&cat=0

OMG! Den updaten gjorde så Sense ble helt borte :ohmy: Sense starter ikke etter at jeg booter mobilen. Går det ann å starte Sense manuelt?

 

edit: En soft reset sørget for at Sense var på plass igjen. Men, musikkspilleren er fortsatt like treg. Den fryser minst et minutt fra jeg har trykket på musikk-tab'en til jeg kan starte å høre på musikk. Irriterende :(

Endret av DJCrapBag
Lenke til kommentar

Våknet opp i dag, og skulle skru på mobilen. Så kommer den på, og jeg skal skrive inn sim-koden, og skjermen reagerer ikke i det hele tatt. Hardware knappene fungerer, feks blir skjermen sort hvis jeg trykker "rød" telefon osv. Men får ikke skrevet inn sim-koden pga skjermen er helt død. Har prøvd soft reset, uten at det hjalp. Noen tips?

Lenke til kommentar

 

Gled deg :thumbup:

 

Takker :) . Nå er vidunderet i hus.

 

Noen kjappe spørsmål i begynnelsen her. Sikkert noen som kan hjelpe her.

 

1.) Telefonen tror visst jeg er i Sverige. Når jeg slår et nummer for å sende melding eller ringe, så spør det om jeg vil legge til landskode og det er da Sverige og +46 den spør om. Noen som vet hvordan jeg får fortalt telefon at jeg er i Norge?

 

2.) Kan jeg få telefonen til alltid å velge et trådløst nett hvis tilgjengelig? Slik som når jeg er hjemme, at den alltid går opp på trådløse nettet og ikke velger 3G etc?

 

3.) Kom meg ikke opp på nett, da jeg var ute en tur i stad, utenfor rekkevidde av trådløst. Ergo så funker ikke dette. Stod i manualen til tlf at den ville legge over alle innstillinger fra SIM-kort. Men tydeligvis ikke skjedd som det skal. Hvordan kommer jeg meg på nett via 3G?

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hatt noen problemer med sms, men oppdaterte likevel ROM i går. Ser ut til at det funker bra :) Har sendt og mottatt mange sms, men noe merkelig skjedde i natt: Jeg fikk en sms i ett-tiden, men når jeg gikk inn på den sto det at den kom klokken kvart på tolv. Sender bekreftet at han sendte den da. Det tok altså over en time før jeg fikk sms'en :ermm:

Har ikke noe med telefonen å gjøre det der. Det er klassisk forsinkelse på sms nettet. Skjer rett som det er.

Mulig det, men det minnet meg om noe som hendte med min gamle HTC Touch (Elf). En gang var det flere som sendte meg sms i løpet av kvelden, men jeg merket ikke noe som helst, før midt på natta, da plutselig alle meldingene kom inn på telefonen samtidig i ett smell!

 

Dette problemet har blitt verre og verre hos meg. En kamerat sendte to meldinger til meg som ikke kom fram, og i tillegg prøvde han å ringe! Han fikk telefonsvarer, akkurat som om telefonen var avslått. Deretter prøvde jeg å ringe ham, og da var det som om alt "løsnet" og begge meldingene kom inn samtidig.

 

Dragen og Cappo, dere sier at dette er "normalt" og ikke har noe med telefonen å gjøre, men det skjer jo nesten hver dag nå!

 

Kan problemet ligge en plass mellom OneCall og HTC? (Som sagt opplevde jeg samme problem med HTC Elf med OneCall)

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hatt noen problemer med sms, men oppdaterte likevel ROM i går. Ser ut til at det funker bra :) Har sendt og mottatt mange sms, men noe merkelig skjedde i natt: Jeg fikk en sms i ett-tiden, men når jeg gikk inn på den sto det at den kom klokken kvart på tolv. Sender bekreftet at han sendte den da. Det tok altså over en time før jeg fikk sms'en :ermm:

Har ikke noe med telefonen å gjøre det der. Det er klassisk forsinkelse på sms nettet. Skjer rett som det er.

Mulig det, men det minnet meg om noe som hendte med min gamle HTC Touch (Elf). En gang var det flere som sendte meg sms i løpet av kvelden, men jeg merket ikke noe som helst, før midt på natta, da plutselig alle meldingene kom inn på telefonen samtidig i ett smell!

 

Dette problemet har blitt verre og verre hos meg. En kamerat sendte to meldinger til meg som ikke kom fram, og i tillegg prøvde han å ringe! Han fikk telefonsvarer, akkurat som om telefonen var avslått. Deretter prøvde jeg å ringe ham, og da var det som om alt "løsnet" og begge meldingene kom inn samtidig.

 

Dragen og Cappo, dere sier at dette er "normalt" og ikke har noe med telefonen å gjøre, men det skjer jo nesten hver dag nå!

 

Kan problemet ligge en plass mellom OneCall og HTC? (Som sagt opplevde jeg samme problem med HTC Elf med OneCall)

Kan vel ikke si annet enn at du burde prøve et annet simkort som ikke er OneCall for å se hva som skjer da. Helst Telenor eller hvertfall noe som bruker Telenor sitt nett. Det kan hende at OneCall rett og slett er dårlig der du bor (du skriver ikke noe om du har hatt andre telefoner enn HTC sammen med OneCall). For jeg regner rett og slett med at du ikke er den eneste som har HD2 og OneCall her inne.

 

Som sagt, prøv et annet simkort for å luke ut feilen. Har du alle oppdateringene eller har oppdatert til Rom 1.66 så skal det ikke være telefonen sin feil at meldingene/samtaler ikke når frem.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Jeg har ikke HD2 selv, men hadde en Touch HD tidligere. Da jeg lå inn HD2 rom'en på denne hadde jeg samme problemene med forsinkede SMS og tapte anrop som blir beskrevet her. Aldri hatt dette med noen annen telefon i så stor grad.

Lenke til kommentar

Changelog?

Changes-Log 

[9-05-2010] Ver 13.0
[size="1"](Quick Ref)[/size]

-NEW OS WM 6.5.5 Build 23569 (27 Apr 2010) Branch Com5
-ADD "and" Ms 3D Driver to ROM 
-Update Opera Browser 9.7 to build 35994
-Update Appointment Editor (2014)
-Update Time Zone Auto Fix (2014)
-Update Contact_Picker (2014)
-Update Contact_Utility_Engine (2014)
-Update Direct Show libraries (2014)
-Update Full Screen Player (2014)
-Update Group Editor (2014)
-Update Media Tool (2014)
-Update Resource Proxy (2014)
-Update Ringtone Plugin (2014)
-Update Start Icon Loader (2014)
-Update Sensor SDK (2014)
-Update Streaming SDK (2014)
-Update USB_To_PC_Pop_Up (2014)
-Update Volume Control (2014)
-Update HTC Messaging Client (2014)
-Update Adobe PDF
-Update CMCallBarring
-Update CMCallWaiting
-Update CMPhone
-Update HTC Animation
-Update HTC Application
-Update HTC FDN
-Update HTC Font
-Update HTC Message
-Update HTC Settings
-Update RunCC
-Update STK Service 
-Update TimeZone Auto Fix libraries
-Update Voice Recorder
-Update Artemis Center to ver 12.0
-Update ALL Camera drivers/Programs

-Translate Voice Recorder v2 [ELL-SVE] lang 
-Translate Quick GPS v2 for[ELL-SVE] lang

-Fix Menus position graphic problem (hack)
-Fix Lock Screen for SVE version

 

http://artemis.dyndns.info/ <-- for nedlastning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...