Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et problem etter at vi skrudde av GPRS, den klager og maser om at den ikke har GPRS og noe annet tull

Noen som har opplevd det samme, og/eller har en løsning på det. problemet er ikke meldingen i seg sev, men at når jeg skrur av skjermen så kan meldingene bare plutselig poppe opp.

 

1 melding som blokkerer skjermen :

 

Kan ikke koble til

ringt:

Modemet som mottok oppringingen har koblet fra. Velg Instillinger for å kontrollere instillingene, og endre dem om nødvendig

Instillinger

 

2 melding som blokkerer skjermen :

 

Advarsel

 

Det er et problem med å koble til GPRS-tjenesten i ditt registrerte hjemmenettverk.

Lenke til kommentar

baggin: Telefonen kobler seg til beste kjente låste nettverk, eller beste ukjente åpne nettverk.

Ok, thanks. Så den vil da alltid prøve trådløst nett, før den prøver 3G?

 

Hvordan ser jeg forresten hvilket nett den er tilkoblet? Er det ved å se på ikonene øverst på skjermen? Eller kan man se det også på annen måte?

Endret av baggin
Lenke til kommentar

baggin: Telefonen kobler seg til beste kjente låste nettverk, eller beste ukjente åpne nettverk.

Ok, thanks. Så den vil da alltid prøve trådløst nett, før den prøver 3G?

 

Hvordan ser jeg forresten hvilket nett den er tilkoblet? Er det ved å se på ikonene øverst på skjermen? Eller kan man se det også på annen måte?

Ja, så lenge du har WiFi på, vil den alltid prøve WiFi først. Så 3G og videre nedover på lista. Øverst vil du se hva telefonen den er tilkoblet. Sjekk manualen for full liste over hva alle ikonene betyr.

I tilleg kan du se om du er tilkoblet WiFi ved å trykke øverst ved symbolet som viser signalstyrken.

Lenke til kommentar

Har et problem etter at vi skrudde av GPRS, den klager og maser om at den ikke har GPRS og noe annet tull

Noen som har opplevd det samme, og/eller har en løsning på det. problemet er ikke meldingen i seg sev, men at når jeg skrur av skjermen så kan meldingene bare plutselig poppe opp.

 

1 melding som blokkerer skjermen :

 

Kan ikke koble til

ringt:

Modemet som mottok oppringingen har koblet fra. Velg Instillinger for å kontrollere instillingene, og endre dem om nødvendig

Instillinger

 

2 melding som blokkerer skjermen :

 

Advarsel

 

Det er et problem med å koble til GPRS-tjenesten i ditt registrerte hjemmenettverk.

Har du skrudd av kun GPRS eller det som heter Datatilkobling?

Og hvorfor har du i såfall skrudd av kun GPRS?

 

Har du skrudd av kun GPRS så er det jo ikke rart den krangler, for MMS krever tross alt dette.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på GPRS og Datatilkobling ?. Altså det er ikke jeg som har gjort det, det er foreldrene mine som har gjort det, for at vi fikk problemer med tele2 sånn at de sendte oss en gigant regning på min telefon for GPRS trafikk, tror den lå på 20.000 kroner eller noe. Bare lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å fjerne disse meldingene som popper opp hele tiden

Lenke til kommentar

Ja, så lenge du har WiFi på, vil den alltid prøve WiFi først. Så 3G og videre nedover på lista. Øverst vil du se hva telefonen den er tilkoblet. Sjekk manualen for full liste over hva alle ikonene betyr.

I tilleg kan du se om du er tilkoblet WiFi ved å trykke øverst ved symbolet som viser signalstyrken.

Ok, takker :). Da er jeg med.

 

En litt rar ting til.

 

Når jeg slår et nummer for å ringe eller sende sms, så får jeg opp en side der den spør om jeg vil legge til landskode foran nummer. Greit nok. Men det pussige er at den ønsker å legge til +46/Sverige som landskode hver gang.

 

(Mener jeg så det stod som default Sverige under oppstart på tlf et eller annet sted, uten at jeg tenke noe over det da).

 

Hvordan skal jeg få den til å skjønne at den skal bruke +47/Norge som default?

Endret av baggin
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på GPRS og Datatilkobling ?. Altså det er ikke jeg som har gjort det, det er foreldrene mine som har gjort det, for at vi fikk problemer med tele2 sånn at de sendte oss en gigant regning på min telefon for GPRS trafikk, tror den lå på 20.000 kroner eller noe. Bare lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å fjerne disse meldingene som popper opp hele tiden

Vel, de burde skru på igjen GPRS. Så går du/dere gjennom telefonen og skrur av ting som Location update, osv. Det er bare å gå gjennom de forskjellige menyene og ved å lese gjennom manualen. Enten den lille du får med, eller den litt større du finner på HTC sine hjemmesider. Så lar du Datatilkobling være av (dette er hovedsaklig internett over 3G, GPRS, Edge), så laster du ned Modaco NoData og installerer denne på telefonen. Så kjører du programmet og deaktiverer Tele2 Internett eller hva det nå står. Deaktiver alle andre alternativer enn MMS.

 

Så kan du sjekke om dette fungerer ved å f.eks kjøre en væroppdatering (må selvsagt ikke være tilkoblet til WiFi). Hvis alt fungerer som det skal, så vil du få opp en beskjed om at den ikke kan koble til og om du vil prøve på nytt.

Og fungerer den som den skal, så blokkerer Modaco NoData all annen trafikk enn MMS og internett via WiFi. Dermed vil du heller ikke få noen store og uventede utgifter på regningen.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Er litt forvirra nå, skrur jeg av Location update på telefonen eller hos operatøren(netcom). Hvis det er på telefonen, hvordan meny finner jeg det på.

 

Modaco NoData, er det et trygt program, og hvordan istalleres det, har lite peiling på telefonen da jeg ikke har utforsket den ennå.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Er litt forvirra nå, skrur jeg av Location update på telefonen eller hos operatøren(netcom). Hvis det er på telefonen, hvordan meny finner jeg det på.

 

Modaco NoData, er det et trygt program, og hvordan istalleres det, har lite peiling på telefonen da jeg ikke har utforsket den ennå.

Ja, det er på telefonen. Innstillinger -> Plassering, der finner du Location. Pass på at denne er av. Andre automatiske oppdateringer som krever data og som da vil koste penger over 3G/GPRS/Edge finner du f.eks under Innstillinger -> Datatjenester. Pass på at alt dette også er skrudd av.

 

Men siden du vet såpass lite om telefonen, henviser jeg deg igjen til manualen for at ting skal gå enklere.

 

Når det gjelder Modaco NoData så er dette et trygt program. Mange bruker det og mange folk som lager custom ROMS bruker også dette programmet.

For å gjøre det enkelt har jeg lagt ved Modaco NoData. Burde være lovelig siden det er et freeware program.

Last det ned, unrar. Koble telefonen til PCen, kopier .cab fila over på minnekortet på telefonen. Så åpner du Filutforskeren på telefonen, går til hvor du la .cab fila på minnekortet og kjører denne fila for å installere programmet.

modaco_nodata.rar

Lenke til kommentar

Tusen takk. Location grei var skrudd av fra min side med en gang jeg fikk telefonen, bare husket ikke navnet.

 

instillingene på Datatjensester, der er alt av, og alt annet er av utenom wifi og vanlig telefon.

 

Eneste jeg er litt usikker på under Datatjenester er Tidssynkronisering, der er det 2 valg man kan krysse av for, er det noe som bare bruker wifi til å oppdatere eller bruker begge betal tjenester.

 

BTW får ikke åpnet den fila du linka til, står bare et den er ødelagt eller at den ikke støttes eller noe

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Tusen takk. Location grei var skrudd av fra min side med en gang jeg fikk telefonen, bare husket ikke navnet.

 

instillingene på Datatjensester, der er alt av, og alt annet er av utenom wifi og vanlig telefon.

 

Eneste jeg er litt usikker på under Datatjenester er Tidssynkronisering, der er det 2 valg man kan krysse av for, er det noe som bare bruker wifi til å oppdatere eller bruker begge betal tjenester.

 

BTW får ikke åpnet den fila du linka til, står bare et den er ødelagt eller at den ikke støttes eller noe

Tja, akkurat det er jeg ikke sikker på. Hos meg er alt av, men den stiller allikevel sommertid og sånt selv. Er vel i såfall om jeg skulle ha dratt til et land med en annen tidssone at den muligens ikke oppdaterte seg selv. Ikke et veldig stort problem med andre ord.

Fila som er lagt ved er .rar. Så du må selvsagt bruke WinRar til å pakke ut fila. Dette var fordi jeg ikke fikk lov til å laste opp .cab av en eller annen grunn. Fila som pakkes ut av .rar fila er fila du skal sende over på telefonen.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Åpna det i Winrar men aner ikke hva jeg skal trykke på, blir forvirrra når det er ca 100 forskjellike mapper og greier

Du trenger bare høyreklikke .rar fila og velge Extract. Eventuelt Extract to modaco_nodata\.

Velger du sistnevnte blir fila pakket ut til en mappe kalt modaco_nodata. Inne i denne mappa finner du en fil som heter modaco_nodata.cab. Denne fila skal du kopiere over på minnekortet på telefonen og kjøres fra telefonen for å installere programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...