Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hvor jeg får tak i en ZIF-kabel? Jeg kjøpte meg en 60GB HDD og skrudde opp AspireOne'n for å sette den i, men først da så jeg at SSD'en var utstyrt med en spesiell ZIF-kabel som var festet på SSD'en med pinner i tillegg til standardlåsen.

Finner intet hos de vanlige "mistenkte", og HDD'en kjøpte jeg hos Amentio for hvem slikt er ukjent.

 

Bernt K

 

Jeg har ZIF-kabler liggende. Kan gjerne sende deg et par stykker, gratis.

Lenke til kommentar
Noen flere her som sliter med spraking i lyden når man ser på dvd rips..

 

Bruker headphones.. Nesten som at den bruker for mye resurser til å spille av.. Bruker forresten VLC..

 

VLC, menyen Settings - Extended GUI. Gå på equalizer-tab'en, enable, og sett preamp til null dB.

Men jeg vet ikke hvordan man får det til permanent. Bruker ikke VLC til vanlig forresten. Du kan jo også prøve MPC

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Kommet flere oppgraderinger men i form av større HDD og 3g. Tror ikke det kommer noen kritiskeoppdateringer i den nærmeste fremtid - ventert enge selv om resultatet er at du får mindre tid til å bruke saken, så bare hopp i det

Lenke til kommentar
Er det noen som har kjørt Ubuntu 8.10 beta på A110?

Gjort det i lang tid, rimelig bra støtte, eneste som fortsatt er buggy er trådløst. Noen funker det for, andre ikke. For meg fungerer det ikke på wpa tkip, men på resten fungerer det.

 

Støtten har blitt myyyye bedre de siste 2 ukene, og håper det blir super bra til lansering, selv om det er kort tid til.

Lenke til kommentar
Er det noen som har kjørt Ubuntu 8.10 beta på A110?

Gjort det i lang tid, rimelig bra støtte, eneste som fortsatt er buggy er trådløst. Noen funker det for, andre ikke. For meg fungerer det ikke på wpa tkip, men på resten fungerer det.

 

Støtten har blitt myyyye bedre de siste 2 ukene, og håper det blir super bra til lansering, selv om det er kort tid til.

 

Jeg sitter og gleder meg til release, vil så gjerne ha noe som er litt mindre kløn enn linpus lite. Bruker du netbook remix, foresten?

Lenke til kommentar

Lang tråd!

 

Jeg har Aspire 110, og vil installere XP, en nLite versjon jeg fant på nettet. Men først vil jeg oppgradere minnet til 1,5 GB. Har ikke noe i mot å splitte maskina og finne sokkelen selv, siden innmaten her er ganske monteringsmekanisk enkel. Garantien blåser jeg i på en så billig maskin. Jeg har også funnet hvilke fire brikker som "helt sikkert" virker, og to uorginale. 1GB og 512MB.

 

Jeg skal lukte litt på 3G kort, og lese litt bakover i tråden.

 

Hvis noen har noen spørsmål eller inspill før jeg starter. :-)

 

Et spørsmål: hvorfor får jeg ikke bilde på TV med ekstern kabel? Det blir bare svart/blått på TV og ingen tegn til feilmeldinger noe sted når jeg bytter skjermvisning med fn-F5. En annen vanlig laptop i huset funker bra på samme TV med samme kabel.

Lenke til kommentar
Kommet flere oppgraderinger men i form av større HDD og 3g. Tror ikke det kommer noen kritiskeoppdateringer i den nærmeste fremtid - ventert enge selv om resultatet er at du får mindre tid til å bruke saken, så bare hopp i det

 

Ingen utsiktert til lavere pris heller?

 

Ser dårlig ut de nærmeste ukene.

I mitt tilfelle økte prisen på 160Gb versjonen fra kr. 3100,- til 3400 ferdig levert fra Amentio.

Fikk den heldigvis til gammel pris.

 

Er litt imponert over at den drar Photoshop, og Nikon Capture NX2 uten problemer.

 

Trenger større hardisk, så nå bestiller jeg WD500Gb S-Ata HDD. Utvider samtidig minne til 1,5Gb.

Spennende å se om maskinen blir raskere i Photoshop med utvidet minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...