Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er egentlig verdt å kjøpe windows-versjonen kun for å få 120GB disk.

Liker ikke at folk skriver at den fryser osv dog.

 

Det er litt forskjell på selve chassis også, dvs. du kan ikke putte en 2.5" disk inn i en Linux versjon. Det er vel heller ikke SATA kontakter på Linux versjonen. Å oppgradere lagringsplass på Linux versjonen er mao hverken enkelt eller billig...

 

Er det 2.5" i XP-versjonen (A150)? Tror ikke det er SATA ihvertfall, er vel heller en PATA med ZIF-kontakt. En 1.8" PATA harddisk passer i linux-versjonen (A110). Ville trodd det var 1.8" i XP-versjonen og, men vet det ikke for sikkert. I så fall, hva er det som gjør plassforskjellen? Er de konstruert forskjellig?

 

Som Torro skriver så er det en helt vanlig 2.5" SATA disk i A150. Det er en liten "brønn" i høyre halvdel av bunnplaten på A150 for å gi plass til den. Jeg har en helt lydløs Hitachi, her et lite sitat fra Wikipedia:

 

"The HDD is a regular 2.5" 5400rpm SATA drive. Four different drives have been reported so far: Seagate ST9120817AS, Western Digital WD1200BEVS WD1600BEVT and Hitachi HTS543212L9A300."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
da var jeg på 3G

 

Og her er Telenor Mobilt Bredbånd :)

 

 

Så absolutt ikke verdt prisforskjellen :p har 4 mnd gratis fri bruk før jeg betaler 99 kr mnd for kveld og helg, motfor 119 kr mnd hele tiden for kveld og helg i et selskap som driver ulovlig markedsføring.. tror jeg valgte riktig ja

Lenke til kommentar
da var jeg på 3G

 

Og her er Telenor Mobilt Bredbånd :)

 

 

Så absolutt ikke verdt prisforskjellen :p har 4 mnd gratis fri bruk før jeg betaler 99 kr mnd for kveld og helg, motfor 119 kr mnd hele tiden for kveld og helg i et selskap som driver ulovlig markedsføring.. tror jeg valgte riktig ja

 

For mange er det vel verdt prisforskjellen. Noen er nøgd med Lada, andre vil ha Ferarri, eller kanskje begge deler? :)

Jeg har fulgt ganske godt med når det gjelder mobilt bredbånd i Norge. Har hatt NetCom Connect siden 23.03.2005, ICE siden 20.06.2006 og Telenor siden juni/juli 2007. Telenor kom sent men godt. Skulle jeg ha hatt bare EN leverandør vet jeg godt hva mitt valg ville bli.

Lenke til kommentar

Det har kommet ny bios-versjon til AAOne 150. v.3305. Jeg har prøvd å ordne meg usb stick som jeg kan boote fra, MEN JEG FÅR IKKE TIL! Mulig jeg er klønete på dette, men kan noen gi meg en god beskrivelse og evt link til de filene jeg trenger. Jeg har 2 usb sticks, en kingston på 512mb og en på 4 gb. Når jeg booter den på 512 så får jeg I/O Error.. Den andre finner ikke noen boot-bare filer selv om jeg har formatert den med programmet Bootdisk2BootStick..

 

Fint hvis noen kan hjelpe meg litt med dette ja :)

Lenke til kommentar
Jeg er som sagt på jakt etter en minibærbar/ultraportabel bærbar og jeg har nå sett litt rundt på nettet og har komt over interessante ting.

 

http://www.hardware.no/artikler/athlon_ska..._mot_atom/55812 Jeg ser at Athlon også skal prøve seg med miniprosessorer/chipset eller hva en kaller det. Er det verdt å vente på at dette kanskje blir et nytt alternativ eller kanskje en ny standard på Acer Aspire One?

 

http://prisguide.tek.no/product.php?product_id=99146 og http://prisguide.tek.no/product.php?productId=101759 ligger jo i samme prisklasse men den med 160GB har jo større harddisk så det er vel et bedre kjøp, eller er det verdt det?

 

Sitter også å grubler over om jeg kanskje skal slå til på http://prisguide.tek.no/product.php?produc...=specifications modellen.

 

Jeg sikter nå til posten min noen hakk over.

 

har alt svart deg på linuxmodellen. når det gjelder 120gb vs 160gb er forskjellen så klinkende klar at ikke en levende sjel kan fortelle deg hva du selv har mest bruk for, det vet du best selv.

 

Jeg trodde hele posten din var rettet til en bruker over meg, siden du hadde sitert innlegget hans, det resulterte til at jeg ikke leste den.

 

Er det noen som har hørt om kommende modeller eller priskutt?

 

Jeg håper bare at fremtidige modeller ikke kommer med skjerm over 8.9", max er 11" for meg. Da blir jo meningen med ultraportable pc'er borte. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Jeg trodde hele posten din var rettet til en bruker over meg, siden du hadde sitert innlegget hans, det resulterte til at jeg ikke leste den.

 

siterte posten hans etter jeg svarte deg. multitasking ftw ;)

Lenke til kommentar

Har netopp kjøpt acer one med 512 ram, og lurer på hvilket minne jeg kan kjøpe for å oppgradere?

 

Edit:

 

Sett og lest og det blir for avansert :S, men er det mulighet for å ha CS 1.6 på det orginale linpus systemet eller må jeg ha xp da?

Endret av Crimar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...