Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Holder på å sette inn en 1Gb minnebrikke i min Aspire One A150 XP.

Fulgte fremmgangsmåten i You tube videoen,

men får ikke av tastaturet.

Skrudde av alle skruene under maskinen(8 skruer), snudde pcen rundt,og presset inn, og opp de 3 knappene i bakkant av tastaturet,(F2, F8, og Pause/break), men tastaturet sitter dønn fast!!

Forsøkte å lirke litt rundt tastaturet, og det løsnet litt, men det er umulig å få løs. Tar i ganske kraftig, uten at det løsner.

 

HVA POKKER GJØR JEG FEIL!!! Noen som har et godt råd.

FOr det første er det en likedan knapp på hver kortside, rett utenfor CapsLock på V. Dersom du starter med den i midten bak, spretter liksom området ved f8 ørlitt opp, så tar du resten. Husg for Ghus skyld at tastaturet også har en ørfin ZIF-kabel omtrent under B. Dersom du vipper tastaturet mot deg er det enklest å komme til. En fingernegl er nok til å løsne ZIF-en. En av delene er også festet med en bit dobbelsidig tape, men jeg husker ikke om det var tastaturet eller en annen av "platene".

Husker at "sveitta perla panna" hos meg da jeg gjorde det første gang...

Det er plata tastaturet sitter på som skal brytes ut av "brønnen" det ligger i, og ikke plastramma rundt.

 

Bernt K

Endret av berxter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere klips, to på sidene også. Bruk et par-tre kredittkort eller plastplektere (brukes når man spiller gitar, fås i en musikkforretning og er utmerket til å åpne gjenstridige plastchassi) å kile mellom der du får frigjort dem. Sterkt lys og gode briller, så ser du dem i sprekken.

 

Hvis du ikke har grevlingklør til negler ;)

 

Se på noen av de andre filmene, så ser du det.

Endret av Haremstua
Lenke til kommentar

Hei, vurderer å kjøpe denne maskinene. Jeg ser på komplett at det er en versjon med 8 gb hardisk og linux, og en med 160 gb med XP. Men, problemet er at jeg helst vil kjøre Linux(liker ikke windows, og vil derfor prøve linux) og ha stor hardisk(8 gb er litt lite). Og, da er spørsmålet om det er mulig å legge inn linux på xp maskinen, eller er det billigere og sette inn en ny hardisk på linux utgaven? Hva er best? Er det verdt å vente på en linux maskin med større hardisk? Dette var sikkert et dumt spørsmål, men er helt grønn på data.

Endret av bas-se
Lenke til kommentar
Holder på å sette inn en 1Gb minnebrikke i min Aspire One A150 XP.

Fulgte fremmgangsmåten i You tube videoen,

men får ikke av tastaturet.

Skrudde av alle skruene under maskinen(8 skruer), snudde pcen rundt,og presset inn, og opp de 3 knappene i bakkant av tastaturet,(F2, F8, og Pause/break), men tastaturet sitter dønn fast!!

Forsøkte å lirke litt rundt tastaturet, og det løsnet litt, men det er umulig å få løs. Tar i ganske kraftig, uten at det løsner.

 

HVA POKKER GJØR JEG FEIL!!! Noen som har et godt råd.

 

Hvis du går litt lenger bak i tråden har jeg lastet opp manualen (deler av den) som viser hvordan du demonterer maskinen. Prøv den.

Lenke til kommentar
Kommet flere oppgraderinger men i form av større HDD og 3g. Tror ikke det kommer noen kritiskeoppdateringer i den nærmeste fremtid - ventert enge selv om resultatet er at du får mindre tid til å bruke saken, så bare hopp i det

 

Ingen utsiktert til lavere pris heller?

 

Dollaren har gått opp fra ca 5 kr til ca 7 siden i sommer. Tror faktisk vi må forvente litt høyere priser inntil finanskrisen roer seg.

 

Jeg bestilte lærveske, batteri og polariseringsskjerm. 1158 kr 169,50 US$ Kurs 6,83 kr/$. Jeg ba dem merke sendingen med verdi 20$, men det spørs om det går igjennom.

 

Så får vi se. http://www.xell.hk/e/default_home.asp

 

Brikka fikk jeg hos grossisten her til 200kr - 1GB DDR2-PC5300 64MX8 SODIMM.

Endret av Haremstua
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Kommet flere oppgraderinger men i form av større HDD og 3g. Tror ikke det kommer noen kritiskeoppdateringer i den nærmeste fremtid - ventert enge selv om resultatet er at du får mindre tid til å bruke saken, så bare hopp i det

 

Ingen utsiktert til lavere pris heller?

 

Dollaren har gått opp fra ca 5 kr til ca 7 siden i sommer. Tror faktisk vi må forvente litt høyere priser inntil finanskrisen roer seg.

 

Jeg bestilte lærveske, batteri og polariseringsskjerm. 1158 kr 169,50 US$ Kurs 6,83 kr/$. Jeg ba dem merke sendingen med verdi 20$, men det spørs om det går igjennom.

 

Så får vi se. http://www.xell.hk/e/default_home.asp

 

Brikka fikk jeg hos grossisten her til 200kr - 1GB DDR2-PC5300 64MX8 SODIMM.

 

Tror ikke den veska er men for å brukes sammen med stort batteri

Lenke til kommentar
Kommet flere oppgraderinger men i form av større HDD og 3g. Tror ikke det kommer noen kritiskeoppdateringer i den nærmeste fremtid - ventert enge selv om resultatet er at du får mindre tid til å bruke saken, så bare hopp i det

 

Ingen utsiktert til lavere pris heller?

 

Dollaren har gått opp fra ca 5 kr til ca 7 siden i sommer. Tror faktisk vi må forvente litt høyere priser inntil finanskrisen roer seg.

 

Jeg bestilte lærveske, batteri og polariseringsskjerm. 1158 kr 169,50 US$ Kurs 6,83 kr/$. Jeg ba dem merke sendingen med verdi 20$, men det spørs om det går igjennom.

 

Så får vi se. http://www.xell.hk/e/default_home.asp

 

Brikka fikk jeg hos grossisten her til 200kr - 1GB DDR2-PC5300 64MX8 SODIMM.

 

Tror ikke den veska er men for å brukes sammen med stort batteri

 

Det tror ikke jeg heller, men den kan beskytte skaberakket litt mer mot støt, rusk og sånt når jeg skal reise. Det set heller ikke så plastikk ut. Så kan jeg heller ha to batterier med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Det tror ikke jeg heller, men den kan beskytte skaberakket litt mer mot støt, rusk og sånt når jeg skal reise. Det set heller ikke så plastikk ut. Så kan jeg heller ha to batterier med.

 

samme grunn jeg kjøpte http://i136.photobucket.com/albums/q187/Cp...rd/IMG_2468.jpg til, som kostet 35 kr og har plass til stort batteri

 

forøvrig har pdair.com lærveske som passer til stort batteri

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Det tror ikke jeg heller, men den kan beskytte skaberakket litt mer mot støt, rusk og sånt når jeg skal reise. Det set heller ikke så plastikk ut. Så kan jeg heller ha to batterier med.

 

samme grunn jeg kjøpte http://i136.photobucket.com/albums/q187/Cp...rd/IMG_2468.jpg til, som kostet 35 kr og har plass til stort batteri

 

forøvrig har pdair.com lærveske som passer til stort batteri

 

Ikke dum den første. Men Art 11716 krokodilleskinnmønstret skai er kanskje litt harry? :cool:

Endret av Haremstua
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...