Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg prøver å starte et av programmene i OpenOffice som f.eks Word Processor eler Spreadsheet fra skrivebordet på min Acer One med Linux, får jeg felimeldingen: /home/user/%U finnes ikke.

 

Dersom jeg starter programmet med uvidet meny (høyreklikk på musa, og valg via Office) går det helt fint.

 

Har noen forslag til løsning ?

Lenke til kommentar

Har det problem med min maskin. Det kommer ikke noe bilde på skjermen. Den grønne knappen lyser og maskinen lager en liten lyd, nesten som den skulle hvert i dvalemodus, men jeg har prøvd å skrudd den av flere ganger samt å tatt ut batteriet uten at noe har fungert. Noen som det hva som kan være galt? Håper på raskt svar.

Lenke til kommentar
Har det problem med min maskin. Det kommer ikke noe bilde på skjermen. Den grønne knappen lyser og maskinen lager en liten lyd, nesten som den skulle hvert i dvalemodus, men jeg har prøvd å skrudd den av flere ganger samt å tatt ut batteriet uten at noe har fungert. Noen som det hva som kan være galt? Håper på raskt svar.

 

Kanskje noen tips i denne tråden?

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor jeg får tak i en ZIF-kabel? Jeg kjøpte meg en 60GB HDD og skrudde opp AspireOne'n for å sette den i, men først da så jeg at SSD'en var utstyrt med en spesiell ZIF-kabel som var festet på SSD'en med pinner i tillegg til standardlåsen.

Finner intet hos de vanlige "mistenkte", og HDD'en kjøpte jeg hos Amentio for hvem slikt er ukjent.

 

Bernt K

Endret av berxter
Lenke til kommentar
Når jeg prøver å starte et av programmene i OpenOffice som f.eks Word Processor eler Spreadsheet fra skrivebordet på min Acer One med Linux, får jeg felimeldingen: /home/user/%U finnes ikke.

 

Dersom jeg starter programmet med uvidet meny (høyreklikk på musa, og valg via Office) går det helt fint.

 

Har noen forslag til løsning ?

 

Jeg husker ikke hva løsningen er, men det har med å fjerne %U fra ett eller annet. Jeg hadde problemet selv, løsningen er ett eller annet sted i tråden.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å lage en bootbar USB penn til å installere Windows på A150?

Vet at det ligger en installasjons partisjon på maskinen, men har lyst å fjerne den og legge alt inn ifra en USB penn. Gjør ting litt lettere.

Fant en video på nett, men den viste bare Linux utgaven. Latterlig at de ikke leverer med CD på windows. Du har jo krav på det så lenge lisensen er der.

Fint om noen har et godt svar om hvordan å lage USB boot.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å lage en bootbar USB penn til å installere Windows på A150?

Vet at det ligger en installasjons partisjon på maskinen, men har lyst å fjerne den og legge alt inn ifra en USB penn. Gjør ting litt lettere.

Fant en video på nett, men den viste bare Linux utgaven. Latterlig at de ikke leverer med CD på windows. Du har jo krav på det så lenge lisensen er der.

Fint om noen har et godt svar om hvordan å lage USB boot.

Vis du hadde søkt på google så hadde du funnet haugevis.

 

http://theragnaros.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=11

 

http://any-server.com/xp-install-from-pendrive/

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å lage en bootbar USB penn til å installere Windows på A150?

Vet at det ligger en installasjons partisjon på maskinen, men har lyst å fjerne den og legge alt inn ifra en USB penn. Gjør ting litt lettere.

Fant en video på nett, men den viste bare Linux utgaven. Latterlig at de ikke leverer med CD på windows. Du har jo krav på det så lenge lisensen er der.

Fint om noen har et godt svar om hvordan å lage USB boot.

 

Det går fint. Er noen andre som har skrevet fremgansmetoden tidligere i tråden. Går ut i fra at i windows versjonen kan lage recovery stick akkuratt likt som du kan i linux utgaven.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å lage en bootbar USB penn til å installere Windows på A150?

Vet at det ligger en installasjons partisjon på maskinen, men har lyst å fjerne den og legge alt inn ifra en USB penn. Gjør ting litt lettere.

Fant en video på nett, men den viste bare Linux utgaven. Latterlig at de ikke leverer med CD på windows. Du har jo krav på det så lenge lisensen er der.

Fint om noen har et godt svar om hvordan å lage USB boot.

 

Det går fint. Er noen andre som har skrevet fremgansmetoden tidligere i tråden. Går ut i fra at i windows versjonen kan lage recovery stick akkuratt likt som du kan i linux utgaven.

 

Er forskjell på Windows og Linux utgaven.

Og å kjøre recovery først for så å lage en ghost av installert windows er ikke det samme som en ren installasjon.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å lage en bootbar USB penn til å installere Windows på A150?

Vet at det ligger en installasjons partisjon på maskinen, men har lyst å fjerne den og legge alt inn ifra en USB penn. Gjør ting litt lettere.

Fant en video på nett, men den viste bare Linux utgaven. Latterlig at de ikke leverer med CD på windows. Du har jo krav på det så lenge lisensen er der.

Fint om noen har et godt svar om hvordan å lage USB boot.

 

Det går fint. Er noen andre som har skrevet fremgansmetoden tidligere i tråden. Går ut i fra at i windows versjonen kan lage recovery stick akkuratt likt som du kan i linux utgaven.

 

Er forskjell på Windows og Linux utgaven.

Og å kjøre recovery først for så å lage en ghost av installert windows er ikke det samme som en ren installasjon.

 

Vet da at det ikke er det samme som å installere en clean windows, men du får i hvertfall en "fresh" windows med masse Acer software innpå :p

Lenke til kommentar
hentet pc en på posten igår, åpnet den, startet den.

begynte og innstalere så skrudde den av seg, skjedde slik 3 ganger.

Laderen sto i og prøvde uten, men ingen forandring.

Dro til han jeg bestiller gjennom med den i går kveld og ham fant ut at den var defekt :-o :'(

Sikkert noe galt med vifta slik at den blir varm.

Det skjedde med meg og, faktisk akkurat det samme. Fant ut at batteriet satt i, men var ikke skikkelig låst fast, noe som gjøres enkelt på undersiden.

Den skal bli sendt til acer i morgen tidlig.

batteriet satt i så¨det var nok ikke feilen ;)

Noen som har peiling på hvor lang tid de kanskje bruker på og finne ut feilen.. ?

Lenke til kommentar
Orker ikke å lese igjenom 152 sider.

Hvilken grafikk driver skal jeg laste ned til min AA1.

Den har XP Home, og 160Gb HDD.

Da laster du bare ned siste XP-driver for intels integrerte brikkesett 945GSE.

Google viser vei

 

Takker. Hadde den siste driveren installert.

 

Har forsøkt å legge inn noen gamle spill som : Age of empire, Age of empire II, Red Alert 2 osv, men ingen virker. Får grafikk feil hele tiden.

 

Disse spillene er jo egentlig lettere å dra enn Warcraft 3, som flere sier funker.

Disse spillene funker på den andre laptoppen, som også har XP Home installert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...