Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hurra. Acer tar 1500 kroner og bruker 2 uker hvis en vil ha i mer ram uten å miste garantien. Ganske uaktuelt kan en vel si!

1500 kr for ett kvarters jobb? var det inkludert minnebrikken eller? Har bytta endel rambrikker og vifter på aspire one modellene og jeg tror ikke jeg bruker over ett kvarter på å åpne, bytte ram og så sette i sammen igjen maskina.

Lenke til kommentar
Hurra. Acer tar 1500 kroner og bruker 2 uker hvis en vil ha i mer ram uten å miste garantien. Ganske uaktuelt kan en vel si!

1500 kr for ett kvarters jobb? var det inkludert minnebrikken eller? Har bytta endel rambrikker og vifter på aspire one modellene og jeg tror ikke jeg bruker over ett kvarter på å åpne, bytte ram og så sette i sammen igjen maskina.

 

Virka som det var uten minnebrikken ja. Ekstremt dyrt. Så hvis jeg ikke finner noen billigere og kjappere rundt oslo får jeg fikse det selv.

Lenke til kommentar
Er det normalt at du mister garantien ved å bytte minnebrikker på ein laptop sjølv? Aldri høyrt om det før.

 

Normalt sett så gjør man ikke dette, men man gjør det på Aspire One da de av en eller annen grunn ikke har inkludert en luke til å komme til rambrikken. du må derfor åpne hele kabinettet til laptopen for å få ut hovedkortet for så å bytte rambrikken. Derfor mister du garantien om du gjør det selv.

Lenke til kommentar
Hurra. Acer tar 1500 kroner og bruker 2 uker hvis en vil ha i mer ram uten å miste garantien. Ganske uaktuelt kan en vel si!

1500 kr for ett kvarters jobb? var det inkludert minnebrikken eller? Har bytta endel rambrikker og vifter på aspire one modellene og jeg tror ikke jeg bruker over ett kvarter på å åpne, bytte ram og så sette i sammen igjen maskina.

 

Virka som det var uten minnebrikken ja. Ekstremt dyrt. Så hvis jeg ikke finner noen billigere og kjappere rundt oslo får jeg fikse det selv.

 

Det er for dyrt! Jeg gir faen i garantien, men jeg har rett og slett ikke kompetanse til å gjøre det selv. Heh.

Lenke til kommentar
Er det normalt at du mister garantien ved å bytte minnebrikker på ein laptop sjølv? Aldri høyrt om det før.

 

Normalt sett så gjør man ikke dette, men man gjør det på Aspire One da de av en eller annen grunn ikke har inkludert en luke til å komme til rambrikken. du må derfor åpne hele kabinettet til laptopen for å få ut hovedkortet for så å bytte rambrikken. Derfor mister du garantien om du gjør det selv.

Men vil man se at man har satt i en ny minnebrikke?

 

Sett at man setter inn, og etter en stund skjer det noe galt som ikke er relatert til minne opdatering, så man tar den ut og sender den inn.. Vil det funke?

Lenke til kommentar
<br />
Er det normalt at du mister garantien ved å bytte minnebrikker på ein laptop sjølv? Aldri høyrt om det før.
<br /><br />Normalt sett så gjør man ikke dette, men man gjør det på Aspire One da de av en eller annen grunn ikke har inkludert en luke til å komme til rambrikken. du må derfor åpne hele kabinettet til laptopen for å få ut hovedkortet for så å bytte rambrikken. Derfor mister du garantien om du gjør det selv.<br />
<br />Men vil man se at man har satt i en ny minnebrikke?<br /><br />Sett at man setter inn, og etter en stund skjer det noe galt som ikke er relatert til minne opdatering, så man tar den ut og sender den inn.. Vil det funke?<br />
<br /><br /><br />

 

burde funke det ja.

 

Har kopiert listen med minne som garantert funker (kommer i fra servicemanualen)

har vært borti endel eldre acer maskiner er sære på valget av minne :s

 

Memory HYNIX SO-DIMM DDRII 667 512MB HYMP164S64CP6-

Y5 LF

KN.5120G.024

Memory SAMSUNG SO-DIMM DDRII 667 512MB

M470T6464QZ3-CE6 LF

KN.5120B.026

Memory HYNIX SO-DIMM DDRII 667 1GB HYMP112S64CP6-Y5

LF

KN.1GB0G.012

Memory SAMSUNG SO-DIMM DDRII 667 1GB M470T2864QZ3-

CE6 LF

KN.1GB0B.016

Lenke til kommentar
Hmm.. Okei..

 

Hadde jo vært greit og fått en GB til i maskinen.. Noen her som har satt i mer minne, som kan sikkert si at man ikke bryter noen klistremerker ol slik at man kan se at man har satt i mer ram?

 

Du bryter ikke noe klistremerke, men du må fjerne de to bakre gummiknotter da det er en skrue under. Og en ting som er viktig: Bruk riktig skrutrekker! TO riktige! Den ene skruen, blank, under tastaturet krever en annen skrutrekker enn alle andre skruer som er svarte. Og det er to forskjellige lengder på skruene.

Lenke til kommentar

A150 går for 2900 kr nå, inkludert XP. 1GB ram koster fra ca en hundrelappp, mens 6-cellers batteri koster fra ca 800 kr. Total nypris er altså ~3800 kr. Jeg ville aldri kjøpt en brukt vare for bare 10% rabatt i forhold til nypris. Da kjøper jeg heller nytt og får et ryddig forhold til selger med tanke på garanti, reklamasjon osv. Jeg vil si maks 3000 kr for den.

 

Men hvorfor kjøpte du den i utgangspunktet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...