Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

hmm ble en pdf fil på 7.5MB maks størrelse er 2MB her. må se om jeg finner alternativ plass

 

edit:

http://www.datafilehost.com/download-4f61eea9.html

 

ligger der i 30 dager ser det ut som...

 

Den ligger der enda, men må prøve noen ganger.

 

Tekniker sier vi godt kan sette inn slike brikker. Det tar 15 min, så allverden burde det ikke koste. Men så var det autorisasjonen og garantien. Pytt-pytt.

 

Det var mange bittesmå klips. Et gitarplekter eller et gammelt kredittkort eller to kan være fint å bruke for ikke å lage riper og hakk. Bedre at kortet eller plekteret knekker enn ... Nåja de knakk ikke.

 

Når de to delene av chassiet skal fra hverandre, så før kredittkortet eller plekteret flere ganger hele veien rundt - i sprekken, evt sett inn et kort til eller to der det åpner seg. Deler og klips som virker trege kan få litt silikonfett som smøring, eller litt spytt (tvuiii) før du setter det sammen igjen.

 

Det er ikke lurt å løsne den tynne flatkabelen med den røde tapen på. Heller vippe ut hovedkortet litt når skruene og ledningstumpen er løsnet, og dytte minnekortet inn i den hvite sokkelen bak med en flattang. Se at den motsatte enden av hovedkortet ligger støtt og ikke belaster den tynne flatkabelen. Minnekortet skal inn litt på skrå ut fra kortet og klemmes inn mot kortet med et klikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ett problem her, så hadde vært fint om noen kunne hjelpe!

 

Har klart å søle melk på tastaturet på bærbaren, så bare halvparten av knappene fungerer. Og ingen av de knappene jeg har i passordet fungerer. Musa funker helt fint. Noen som har forslag til hvordan jeg kommer meg inn på brukeren? Får ikke til å komme inn i sikkerhetsmodus under innlogging (tror ikke den knappen fungerer). Noen som f.eks. vet hvordan man kan få på skjermtastatur fra innloggingsskjermen?

Lenke til kommentar
Har ett problem her, så hadde vært fint om noen kunne hjelpe!

 

Har klart å søle melk på tastaturet på bærbaren

 

Melk inneholder proteiner. Lim. Det kan du løse opp med lunkent vann og zalo. Plukk ut tastaturet. Skyll godt med lunkent vann og rist det litt. Legg det i lunkent vann med et par dråper zalo en times tid. Skyll innmari godt med rent vann.

 

Ikke varmt vann over 60 grader, da koagulerer proteinene.

 

Legg det på en litt varm radiator over natta eller lenger.

 

Med litt flaks så er det ikke blitt noen kortslutning. Siden de andre tastene virker.

Lenke til kommentar
Fikk i dag mitt 6600mAh batteri, CS-ACZG5DT, produsert av CameronSino Technology: http://www.cameronsino.net/

Totalprisen med frakt og det hele ble kr 494,97 :)

 

Gudbedre så mye man skal skrive inn og 7 dager på godkjenning.

 

:)

 

Nå handlet ikke jeg direkte fra produsent, men fra en forhandler i HongKong: http://www.xell.hk/e/default_home.asp

Og via XELL sin eBay store: http://cgi.ebay.com/6600mA-Extended-Batter...A1%7C240%3A1318

Lenke til kommentar
Kommet flere oppgraderinger men i form av større HDD og 3g. Tror ikke det kommer noen kritiskeoppdateringer i den nærmeste fremtid - ventert enge selv om resultatet er at du får mindre tid til å bruke saken, så bare hopp i det

 

Ingen utsiktert til lavere pris heller?

 

Dollaren har gått opp fra ca 5 kr til ca 7 siden i sommer. Tror faktisk vi må forvente litt høyere priser inntil finanskrisen roer seg.

Lenke til kommentar
Fikk i dag mitt 6600mAh batteri, CS-ACZG5DT, produsert av CameronSino Technology: http://www.cameronsino.net/

Totalprisen med frakt og det hele ble kr 494,97 :)

 

Funker bra ?? Har du sjekka hvor lenge det varer i forhold til standard 3cell.

Vurderer kjøp av samme batteri, men Njaa, skeptisk. :hmm:

 

Det funker bra! 3 cell gir hos meg ca 2 timer. Nå har den stått å ruslet i 7 timer. Sier nå 50 min igjen. Har ikke kjørt på sparebluss, god lysstyrke på skjerm, trådløst, trådløs USB mus, brukt USB minne, filoverføring. Nedlastinger, programvareinstallasjoner, avinstallering, så en god del diskaktivitet. Er godt nøgd så langt. Ser en spanjol sier han får 9 timer.

Lenke til kommentar

Sånn, da har jeg endelig fått et nytt trådløst nettverkskort, som skal funke med standarden de har på skolen (802.11a, idiotisk ikkesant?)

Var bare å skru opp maskinen, skyve det på plass og montere maskinen igjen.

 

Drivere osv. kom med en gang ^^

Dette er da en Acer aspire one A150 med 120gb hdd og windows xp

Lenke til kommentar
Fikk i dag mitt 6600mAh batteri, CS-ACZG5DT, produsert av CameronSino Technology: http://www.cameronsino.net/

Totalprisen med frakt og det hele ble kr 494,97 :)

 

Funker bra ?? Har du sjekka hvor lenge det varer i forhold til standard 3cell.

Vurderer kjøp av samme batteri, men Njaa, skeptisk. :hmm:

 

Det funker bra! 3 cell gir hos meg ca 2 timer. Nå har den stått å ruslet i 7 timer. Sier nå 50 min igjen. Har ikke kjørt på sparebluss, god lysstyrke på skjerm, trådløst, trådløs USB mus, brukt USB minne, filoverføring. Nedlastinger, programvareinstallasjoner, avinstallering, så en god del diskaktivitet. Er godt nøgd så langt. Ser en spanjol sier han får 9 timer.

 

Fikk mitt i dag jeg også, har testet den i 3 timer og det er 64% igjen.Har ikke kjørt på sparebluss jeg og. Mye batteri for en billig penge.

Lenke til kommentar
Er det noen som har kjørt Ubuntu 8.10 beta på A110?

 

Jess, kjører Kubuntu 8.10. Personlig har jeg ikke merket mye forskjell fra 8.04, må fortsatt fomle med madWifi-drivere for å få trådløskortet til å virke, og USB-minne må stå i fra boot for å bli mountet. Innbilte meg at dette skulle virke out-of-box med AA1 nå, men vi får se om to dager når final release kommer :)

 

Det skal legges til at jeg er Linux-newb, så forbehold om brukerfeil må taes...

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Pakke fra dealextreme i dag. Beskyttelsesbag til EEE. Bestiilte både for 9" og for 10" for å se hvem som passet best til AAo 6cell. 5 dollar pr stk, altså ca 35 kr/70 kr tilsammen. Begge passer - 10" er litt for stort og 9" litt for lite (trangt) - men kommer til å bruke 10". Anbefales

 

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15379

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14660

 

IMG_2467.jpg

IMG_2468.jpg

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Har ett problem her, så hadde vært fint om noen kunne hjelpe!

 

Har klart å søle melk på tastaturet på bærbaren

 

Melk inneholder proteiner. Lim. Det kan du løse opp med lunkent vann og zalo. Plukk ut tastaturet. Skyll godt med lunkent vann og rist det litt. Legg det i lunkent vann med et par dråper zalo en times tid. Skyll innmari godt med rent vann.

 

Ikke varmt vann over 60 grader, da koagulerer proteinene.

 

Legg det på en litt varm radiator over natta eller lenger.

 

Med litt flaks så er det ikke blitt noen kortslutning. Siden de andre tastene virker.

 

Hvordan får jeg løs knappene da? Tror uansett at melka har kommet inni pc'n så noe er ødelagt der på de knappene som ikke fungerer. Trenger bare å få skrevet inn passordet så kan jeg ihvertfall få gjort andre ting på pc'n.

Lenke til kommentar
Har ett problem her, så hadde vært fint om noen kunne hjelpe!

 

Har klart å søle melk på tastaturet på bærbaren

 

Melk inneholder proteiner. Lim. Det kan du løse opp med lunkent vann og zalo. Plukk ut tastaturet. Skyll godt med lunkent vann og rist det litt. Legg det i lunkent vann med et par dråper zalo en times tid. Skyll innmari godt med rent vann.

 

Ikke varmt vann over 60 grader, da koagulerer proteinene.

 

Legg det på en litt varm radiator over natta eller lenger.

 

Med litt flaks så er det ikke blitt noen kortslutning. Siden de andre tastene virker.

 

Hvordan får jeg løs knappene da? Tror uansett at melka har kommet inni pc'n så noe er ødelagt der på de knappene som ikke fungerer. Trenger bare å få skrevet inn passordet så kan jeg ihvertfall få gjort andre ting på pc'n.

USB tastatur? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...