Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Da var

32173 Acer Aspire One A150 Intel Atom N270 Blå

32283 Acer batteri 6 cell til Aspire ONE Sort

bestilt på netshop

Nice, har lyst å bestille akkurat det same sjølv frå Netshop, dog kanskje ein anna farge. Har ikkje bruk for den før om nokre veker, så eg får halde meg litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min acer one har fungert kjempe bra siden jeg fikk den! er utrolig fornøyd, men plutselig idag da jeg skulle installere noe og åpne programmet fryste det så jeg måtte ta en tvungen avslutning, ved å trykke på av-knappen.

 

Da jeg slo den på igjen kom det opp en feilmelding "kan ikke laste ned struktur" også system et eller annet med software. Går så fort at jeg ikke rekker og lese det :/ men så starter den om og om igjen og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Vet ikke hvordan man formaterer heller, er jo ikke CD-rom! Noen som har samme problemet eller vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Min acer one har fungert kjempe bra siden jeg fikk den! er utrolig fornøyd, men plutselig idag da jeg skulle installere noe og åpne programmet fryste det så jeg måtte ta en tvungen avslutning, ved å trykke på av-knappen.

 

Da jeg slo den på igjen kom det opp en feilmelding "kan ikke laste ned struktur" også system et eller annet med software. Går så fort at jeg ikke rekker og lese det :/ men så starter den om og om igjen og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Vet ikke hvordan man formaterer heller, er jo ikke CD-rom! Noen som har samme problemet eller vet hva jeg kan gjøre?

Hvilken Acer One? A150 eller A110?

Lenke til kommentar
Min acer one har fungert kjempe bra siden jeg fikk den! er utrolig fornøyd, men plutselig idag da jeg skulle installere noe og åpne programmet fryste det så jeg måtte ta en tvungen avslutning, ved å trykke på av-knappen.

 

Da jeg slo den på igjen kom det opp en feilmelding "kan ikke laste ned struktur" også system et eller annet med software. Går så fort at jeg ikke rekker og lese det :/ men så starter den om og om igjen og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Vet ikke hvordan man formaterer heller, er jo ikke CD-rom! Noen som har samme problemet eller vet hva jeg kan gjøre?

Hvilken Acer One? A150 eller A110?

 

Hmm, det er den med 120 GB harddisk. Windows XP

Endret av monicalt
Lenke til kommentar

Har ikke brukt min aa1 på en uke nå, men idag når jeg kom på skolen kunne jeg ikke få fram noe angående trådløst nettverk, jeg kunne flytte på bryteren og det trådløse nettverket ble slått av og på.

 

nede til høyre hjørne har det vært en sånn greie som viser trådløst nettverk, denne var borte og når jeg gikk på settings kunne jeg ikke trykke meg inn inn på network manager elns..

 

hva kan være galt ?

Lenke til kommentar
Kva erfaringar har dykk med vifta og AA1-viftekontrolleren? Eg kjem nok til å bruke PC-en til noko som har med lyd å gjere heile tida. Film, musikk, TV-serier og liknande. Eg kan ikkje tenke meg at viftestøy vil være eit like stort problem til den slags bruk.

Når du installerer AA1-viftekontrolleren, så kan du velge når vifta går på. Ifølge skjema hos Intel, så tåler CPUen 85 grader før det begynner å bli skummelt. Så jeg har satt på slik at vifta går på når CPUen blir 65 grader, og hittil så går den bare på når jeg gjør masse samtidig eller er i varme omgivelser.

 

Og når vifta ikke går, så hører du ingenting. :ph34r:

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd noe mer avanserte skjerminstillinger med dualscreen på denne?

 

Testet for gøy nå med å koble til en 1280x1024 ekstern LCD skjerm via vga ut. BIlde kommer opp osv. På display setting, så kan man velge hvilket display som skal vises eller begge.

 

Men man kan ikke velge uavhengig oppløsninger med begge på, ei eller noe større en 1024x768 når ekstern skjerm er alene. Kan funke ok med film på en LCD tv, men blir litt kjedelig om man ønsker en gang å bruke denne med ekstern skjerm.

Lenke til kommentar
Har ikke brukt min aa1 på en uke nå, men idag når jeg kom på skolen kunne jeg ikke få fram noe angående trådløst nettverk, jeg kunne flytte på bryteren og det trådløse nettverket ble slått av og på.

 

nede til høyre hjørne har det vært en sånn greie som viser trådløst nettverk, denne var borte og når jeg gikk på settings kunne jeg ikke trykke meg inn inn på network manager elns..

 

hva kan være galt ?

Samme skjer med min halvparten av gangene som den "våkner" fra hvilemodus, må restarte maskinen før det trådløse kortet får "snurra" seg i gang

Noen som har en løsning ?

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare meg hvordan man kan boote fra USB pinnen? Trenger evt den MS DOS filen som jeg skal formatere med.

???

HP USB Disk Storage Format Tool Version 2.0.6

 

I tillegg må du legge inn DOS 6.22

Når jeg bruker det HP USB-programmet du linker til, så huker jeg av for "Create a DOS startup disk", men da må jeg referere "using DOS system files located at:" hvor finner jeg disse DOS-filene?

post-35504-1223384764_thumb.jpg

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Noen som kan forklare meg hvordan man kan boote fra USB pinnen? Trenger evt den MS DOS filen som jeg skal formatere med.

???

HP USB Disk Storage Format Tool Version 2.0.6

 

I tillegg må du legge inn DOS 6.22

Når jeg bruker det HP USB-programmet du linker til, så huker jeg av for "Create a DOS startup disk", men da må jeg referere "using DOS system files located at:" hvor finner jeg disse DOS-filene?

 

Pakk ut DOS filene du lasta ned i en mappe, og vis til denne mappen når du skal opprette DOS start opp partisjonen.

Lenke til kommentar

Jo, jeg også trodde jeg skulle bruke den boot621.exe-filen, men når jeg da trykker "Start" (altså formateringen), så får jeg opp en feilmelding: "There are no valid DOS system files at the specified location". :hmm:

 

Edit: Ser dere skriver filenE. Jeg får kun én fil, og når jeg dobbeltklikker på den kommer det bare opp "Insert floppy to write".

EDIT: Fikk det til nå ved å laste ned noen andre DOS-filer! Fulgte denne guiden: LINK. Den bør forøvrig lagres i førstepost!

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Noen som kan forklare meg hvordan man kan boote fra USB pinnen? Trenger evt den MS DOS filen som jeg skal formatere med.

???

HP USB Disk Storage Format Tool Version 2.0.6

 

I tillegg må du legge inn DOS 6.22

Når jeg bruker det HP USB-programmet du linker til, så huker jeg av for "Create a DOS startup disk", men da må jeg referere "using DOS system files located at:" hvor finner jeg disse DOS-filene?

 

 

Vil tro du finner filene på http://www.bootdisk.com/

 

F.eks.XP bootdisks, linket fra bootdisk.com. Trykk på step 1 ("download the Setup disk program"). Dersom du har XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...