Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

1. Vifta kan høres, synes ikke den er så sjenerende. Uansett så finnes det viftestyring for den som kan installeres, og da kjører den veldig sjelden.

 

2. Det går fint å boote fra USB-DVD

 

3. Etter min mening er den like bra/dårlig som alle andre. Jeg hater Touchpad. Knappene er plassert på sidene, men dette er en vanesak, og ikke noe værre synes jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beklager at jeg ikke har lest hele tråden og stiller et spørsmål som sikkert er besvart 100 ganger før: Er det mulig å oppgradere ram eller SSD på A110 ?

521 brikken er loddet fast og kan dermed ikke byttes ut, og siden 2GB totalt er maks så er du avhengig av å sette inn en ekstra 512/1024 modul.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aspire_One#RAM_upgrade

EDIT: dette er forsåvidt ikke unikt for acer, de fleste produsentene gjør det slik

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Jeg har fått et helt merkelig problem med min A150.

Lyd og video "skurrer" på en måte, pg hele maskinen har blitt svært treg. Ser man noe på youtube, eller hører på en Mp3 vil lyden plutselig bli "seig" og gå tregere og skurre, hvorpå den plutselig kan fungere helt fint igjen, men bare i noen sekunder.

Streaming av video på nettaviser osv. er også blitt helt ubrukelig, da filmen vil hakke og lyden være "skurrete" som sagt.

 

Jeg har reinstallert grafikkdrivere og lyddrivere og oppgradert BIOS til nyeste versjon.

Noen ideer, eller noen som har opplevd det samme og fått fikset det?

Lenke til kommentar
Jeg har fått et helt merkelig problem med min A150.

Lyd og video "skurrer" på en måte, pg hele maskinen har blitt svært treg. Ser man noe på youtube, eller hører på en Mp3 vil lyden plutselig bli "seig" og gå tregere og skurre, hvorpå den plutselig kan fungere helt fint igjen, men bare i noen sekunder.

Streaming av video på nettaviser osv. er også blitt helt ubrukelig, da filmen vil hakke og lyden være "skurrete" som sagt.

 

Jeg har reinstallert grafikkdrivere og lyddrivere og oppgradert BIOS til nyeste versjon.

Noen ideer, eller noen som har opplevd det samme og fått fikset det?

 

Fått noe malware/virus da? Høres ut som om maskinen din jobber med noe intensivt. Se om du ser noe i oppgavebehandling (windows task manager), hvilke prosesser som bruker mye CPU.

 

Eller kanskje codec-problemer? Det er et halmstrå da. Men hvilke codec'er pleier du å kjøre inn? Selv holder jeg meg til FFDShow, media player classic og VLC for resten.

Lenke til kommentar

Går jeg nå inn på Service & Support hos Acer, velger Drivers & Utilities/Acer Aspire One 110 så er det kun MS Windows XP som dukker opp. Tidligere var det også mulig å hente "Recovery CD" og laste ned Linpus 9.4. Nå er Linpus Linux helt fraværende. Og www.linpus.com er helt død. Har vært død nå i flere dager.

Lenke til kommentar
Går jeg nå inn på Service & Support hos Acer, velger Drivers & Utilities/Acer Aspire One 110 så er det kun MS Windows XP som dukker opp. Tidligere var det også mulig å hente "Recovery CD" og laste ned Linpus 9.4. Nå er Linpus Linux helt fraværende. Og www.linpus.com er helt død. Har vært død nå i flere dager.

Rettet: Flere uker.

Lenke til kommentar
Nå fungerer jo Option iCON225 USB/Telenor Mobilt Bredbånd på min A110 med Linpus uten denne "3G Connection Manager" men det kunne jo vært interessant å funnet den.

 

Javel? Hvordan fikk du Option dongelen til å fungere?

 

Telenors Option iCON225 fungerer nå i Linpus uten at du behøver å gjøre noe som helst. Er bare å sette den

i en ledig USB port, etter noen få sekunder er du oppkoblet. Alt går nå helt automatisk om du har deaktivert bruken av PIN-kode. Med PIN-kode vil du vel gjerne få opp et innloggingsvindu.

Lenke til kommentar

Spilltest! (One A150 - 1GB RAM)

 

Unreal Tournament (99/G.O.T.Y)

Oppløsning: 1024x600

Grafikkinnstillinger: Alt på fullt

Ytelse: Veldig bra! Ingenting å klage på.

 

Warcraft III (+ The Frozen Throne)

Oppløsning: 800x600 (kan ikke ha mer! trist... - skal sjekke .INI senere (EDIT): Er ingen sånn fil, så får det ikke til.)

Grafikkinnstillinger: Alt på fullt

Ytelse: Ganske bra. Kanskje bittelitt dårlig FPS, men fullt spillbart!

 

World of Warcraft (+ The Burning Crusade)

Oppløsning: 1024x600

Grafikkinnstillinger: Middels (default-innstillinger)

Ytelse: Tja.. En god del lag, 15-25 fps. Ikke helt spillbart for min del.

 

More to come!

Endret av THROBiX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...