Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har hatt problemer med at den låser seg i oppstart, fryser i windows og nå i seinere tid ikke vil slå seg på i det hele tatt?

 

Edit: Har Xp versjonen med 120gb hdd, A150

 

Jeg hadde et problem med en av mine A150. Den ble helt død. Ikke tegn til liv, helt svart skjerm. Fikk vekket den til liv igjen med denne guiden:

 

http://macles.blogspot.com/2008/08/acer-as...s-recovery.html

 

Jeg hadde vel da BIOS v.3114. Har ikke hatt problemer etter oppgradering til v.3304.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

må si jeg er megt imponert over faktisk battertid med 6 cell. Ca 45 minutter video, 4 timer surfing/torrent/msn/mirc og batteriet er på 38%. Anbefales virkelig

Lenke til kommentar
Er det noen som har hatt problemer med at den låser seg i oppstart, fryser i windows og nå i seinere tid ikke vil slå seg på i det hele tatt?

 

Edit: Har Xp versjonen med 120gb hdd, A150

 

Jeg hadde et problem med en av mine A150. Den ble helt død. Ikke tegn til liv, helt svart skjerm. Fikk vekket den til liv igjen med denne guiden:

 

http://macles.blogspot.com/2008/08/acer-as...s-recovery.html

 

Jeg hadde vel da BIOS v.3114. Har ikke hatt problemer etter oppgradering til v.3304.

 

Tusen takk :) Dette virket. Har du noen formeninger om at dataen ble mer stabil med den nye biosen?

Lenke til kommentar

Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at det nå finnes et alternativ for de som ikke er fornøyd med Linpus, og vil ha en enkel og tilgjengelig Linux-versjon som ligner mer på Windows: Mandriva GNOME (ikke KDE). Hardware.no har en artikkel om den nye versjonen av Mandriva, men det er KDE-versjonen.

 

Link for å laste ned Mandriva GNOME med støtte for norsk:

ftp://ftp.uninett.no/linux/MandrivaLinux/...-cdrom-i586.iso

 

Den eneste feilen jeg kan finne, er at lyden på høyttalerne ikke forsvinner når man setter inn pluggen for hodetelefonene.

Lenke til kommentar
Er det noen som har hatt problemer med at den låser seg i oppstart, fryser i windows og nå i seinere tid ikke vil slå seg på i det hele tatt?

 

Edit: Har Xp versjonen med 120gb hdd, A150

 

Jeg hadde et problem med en av mine A150. Den ble helt død. Ikke tegn til liv, helt svart skjerm. Fikk vekket den til liv igjen med denne guiden:

 

http://macles.blogspot.com/2008/08/acer-as...s-recovery.html

 

Jeg hadde vel da BIOS v.3114. Har ikke hatt problemer etter oppgradering til v.3304.

 

Tusen takk :) Dette virket. Har du noen formeninger om at dataen ble mer stabil med den nye biosen?

 

Om den ble mer stabil kan jeg ikke helt svare på. Er vel det eneste problemet jeg har hatt som har vært direkte BIOS relatert. Dette var vel i siste del av august, like etter den 20. Siden har den oppført seg pent.

Oppgraderte til v.3305 på en annen A150 og en A110 for noen dager siden. Ser at det er flere som har fått svart skjerm ved 20-30% batteritid igjen, men hos meg mener jeg bestemt at det skjedde ved nettdrift. Hadde installert noe programvare, måtte ta en omstart for å fullføre, startet ikke opp igjen.

Og jeg har jo flere ganger kjørt ned til 8-9% uten å få problemer både med v.3114 og 3304.

Lenke til kommentar

Går det an å få linuxversjonen med 120GB?

Dersom jeg kjøper den med XP, kan jeg kjøpe en billig minnepinne (4-8GB?) og slenge inn linux-installasjonsfiler på den og installere derfra, eller må jeg ha et optisk drev, ekstern cdrom ellerno?

 

Det har kommet en modell med det som standard borte i statene men den kommer ikke her :(

Tåpelig! :(

Endret av Skugga
Lenke til kommentar
Og da er det bare og starte opp med minnepennen?

 

Hei.

Er helt ny i forumet.

Apropos minnepenn.

Har prøvd å alge en gjenopprettings usb-penn ut fra de instuksjoner som fulgte med dvd'en. Men det virker ikke. Får beskjed om at programmet ikke kan dekromprimere filene. Andre som har samme erfaring? maskina er en AAO med linpus.

Kjekt forum, skal lese hele tråden..

Lenke til kommentar
Går det an å få linuxversjonen med 120GB?

Nei, i alle fall ikke i Norge.

 

Dersom jeg kjøper den med XP, kan jeg kjøpe en billig minnepinne (4-8GB?) og slenge inn linux-installasjonsfiler på den og installere derfra, eller må jeg ha et optisk drev, ekstern cdrom ellerno?

Jepp, http://unetbootin.sourceforge.net/ fungerte perfekt for meg. Selv 1GB burde holde hvis det er snakk om et CD image. Eksternt CD/DVD drev er ikke nødvendig. Programmet kan også installere FreeDOS på minnepinnen hvis du trenger å oppgradere BIOS etc.

 

2mmy91: Har du forsøkte å formatere USB minnepinnen eller i alle fall slette alle filene på den først? Kjør så unetbootin igjen.

 

Alinoe: Kubuntu 8.10 beta fungerer i alle fall fint uten ekstra tweaks, men ikke alle liker KDE 4. Ubuntu 8.04 krever som du sier litt ekstra jobb for å få alt til å virke, men du kan jo installere beta versjonen (som har de samme driverene) eller vente til slutten av denne måneden når ferdig versjon av 8.10 blir sluppet.

Lenke til kommentar
Takk for tipset, Hideki. Syns KDE ser ganske bra ut, og hvis Kubuntu 8.10 funker med alt ut av boksen kommer jeg garantert til å gå for det.

Det eneste problemet jeg har funnet er at noen få programmet åpner vinduer som er mer enn 600 pixels i høyden (f.eks Adept) og som ikke kan gjøres mindre. Ikke alle tar hensyn til 1024x600 begrensningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...