Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm. Interesant. Jeg er en skikkelig softing når det gjelder linux. Er Kubuntu det samme som ubuntu bare med KDE isteden for Gnome?

Forskjellen er KDE i steden for Gnome, men også hvilke programmer som er installert som standard. Kubuntu har KDE (Qt) versjoner av de aller fleste standardprogrammene mens Ubuntu har Gnome (GTK) versjoner.

 

Begge kan installeres samtidig på en hvilken som helst versjon av *buntu. Da kan du velge hva du vil ha når du logger inn.

 

Det finnes også Xubuntu som har Xfce som standard skrivebordsmiljø, og for de som trenger det, Edubuntu og Ubuntu Studio. Mye å velge mellom altså. Hva med f.eks. http://ubuntusatanic.org/

Lenke til kommentar

Dama klarte å ødlegge skjermen på aa1, mailet Acer om det var mulig å fått kjøpt en ny skjerm eller en defekt på så jeg kunne byttet skjermen selv. nei dette var ikke mulig maskinen måtte inn fikk jeg beskjed om. Spørte da om det var no vits da maskinen koster ca 3000 om det ikke ville bli mye dyrere en ny maskin. fikk da svar om dem kunne ikke gi pris på det , men kunne få et prisoverslag og det kostet 580kr Dårlig service og retningslinjer hos Acer da en ikke får kjøpt deler og må ut med 580kr for et prisoverslag. så om noen som har defekt maskin eller løs skjerm eller andre tips hvordan få tak i skjerm ?

Endret av Lazynes
Lenke til kommentar
Er det noen som kan finne et nettverkskort som kan brukes med Aspire one med standars 802.11a

 

Vil f.eks. DENNE funke?

For det er vel Mini-PCIe i den hvis jeg ikke tar feil?

 

Om jeg nå ikke husker feil så er det et halv-lengde kort som sitter i AAO, 30 x 31,9 mm. Det du linker til ser vel ut til å være et

30 x 56 mm. Og da vil ikke skruehullet passe. Er vel noen andre her som kan rette meg om det er feil, er en stund siden jeg var på innsiden av boksen.

Lenke til kommentar

Ser på ekstrautstyr til maskinen:

Logitech VX Nano Cordless Laser Mouse for Notebooks

SanDisk Secure Digital Extreme III SDHC 8 GB Class 6

 

Skal kjøre ubuntu på den så tenkte å optimalisere det en del, blir spennende å leke med.

 

Til dere over, dette er altså 8gb ssd utgaven, ikke xp og hd.

Lenke til kommentar

Åh.

Åh.

I see.

 

Er det egentlig noen fordeler med SSD, går alt raskere?

 

En annen ting

Er det noen som synes skjermen var liten etter å ha gått fra 15,4" 1400x1050? Er litt bekymret for at jeg vil angre meg, selv om den ser unektelig pen ut.

 

Går det an å koble den til prosjektor forresten?

Endret av Skugga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...