Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Har nà hatt min A110 i noen dager og det er spesielt to ting som irriterer meg ganske mye og lurer derfor pà om det er flere en meg som har samme problemet.

 

1. Den har noe helt VANNVITTIG lyslekaskje i nederste del av skjermen, er nesten sà gale at det irriterer meg nàr jeg ser film for det er sà stor forskjell pà nederste og overste del av skjermen.

 

2. Vis jeg skrur lyden helt opp i linpus og samtidig skrur opp til over halvt volum i VLC sà er det helt sinnsykt med stoy, dette er sà gale at det ikke gàr ann og se film.

 

Flere som har samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2. Vis jeg skrur lyden helt opp i linpus og samtidig skrur opp til over halvt volum i VLC sà er det helt sinnsykt med stoy, dette er sà gale at det ikke gàr ann og se film.

 

Denne kan jeg hvertfal hjelpe deg med. Problemet er VLC, og at de har preampa lyden som default. Hvis du går på settings og huker av for extended gui, klikker inn på lyd, tar enable, og skrur preamp ned på 0 dB eller rundt der så hjelper det.

Lenke til kommentar
Har nà hatt min A110 i noen dager og det er spesielt to ting som irriterer meg ganske mye og lurer derfor pà om det er flere en meg som har samme problemet.

 

1. Den har noe helt VANNVITTIG lyslekaskje i nederste del av skjermen, er nesten sà gale at det irriterer meg nàr jeg ser film for det er sà stor forskjell pà nederste og overste del av skjermen.

 

2. Vis jeg skrur lyden helt opp i linpus og samtidig skrur opp til over halvt volum i VLC sà er det helt sinnsykt med stoy, dette er sà gale at det ikke gàr ann og se film.

 

Flere som har samme problem?

 

 

1: Du må se skjermen rimelig rett på, ellers blir det en sånn forskjell du beskriver. Åltså, ha skjermen 90 grader på retningen du ser den fra. Ikke på skrå.

Og ja, ikke for nærme skjermen heller da (type kloss inntil), for da blir det også stor forskjell i vinkelen mellom nederste og øverste delen av skjermen. Men spør du meg går det rimelig greit og er ikke så irriterende. Syns skjermen egentlig er veldig bra (Men litt følsom for vinkelen, ja).

 

2: Det er beskrevet med (nød)løsning før i tråden, var noe med å åpne equalizeren i VLC og sette forsterkningen til null decibel. Hvis det er likt med VLC for windows, er det:

- Gå på menyen "Settings" - huk av for "extended GUI"

- Velg "Equalizer"-tab'en.

- Enable, og sett Preamp til 0 (null).

 

EDIT: Klarte å unngå å se at nr. 2 var beskrevet litt lenger opp... :p

Endret av Z_for_Zero
Lenke til kommentar
Steike, nice. Hvilken anbefaler du? Kan jeg bytte ut den som står i? Eller er de 512 loddet fast? Jeg skal ha 512 modellen med linux og 8gb ssd disk. :)

 

De eksisterende 512MB er loddet fast, men den modellen har en tom slot som du kan putte en 1GB modul i. For eksempel denne til kr. 109: https://prisguiden.no/product.php?productId=37743

 

Får vel også ta med at denne ram-sloten kun er tilgjengelig om du skrur pcen i deler, noe som igjen gjør at du mister garantien om du gjør det selv. Hilsen en som er Acer Servicepartner ;)

Lenke til kommentar
Steike, nice. Hvilken anbefaler du? Kan jeg bytte ut den som står i? Eller er de 512 loddet fast? Jeg skal ha 512 modellen med linux og 8gb ssd disk. :)

 

De eksisterende 512MB er loddet fast, men den modellen har en tom slot som du kan putte en 1GB modul i. For eksempel denne til kr. 109: https://prisguiden.no/product.php?productId=37743

 

Og slike prisguider sier ingenting om totalprisen, og prisene er delvis feil. Hos NetOnNet blir prisen minimum kr 119 + 89 = 208. Rimeligst og raskest, rett i postkassen, blir det fra Komplett.no: kr 139 + 39 = 178

Lenke til kommentar

n00ky: Er fullstendig klar over det, men fant en guide på nettet og er jeg forsiktig burde gå greit. Studerer IT for svarte(:wee:), klarer jeg ikke det uten å ødelegge den skal jeg kaste maskinen i bosse og aldri se tilbake. :wee:

Har demontert laptoper før, og fant en guide på nettet. Burde la seg gjøre.

 

Det teite er jo at nettopp fordi den må demonteres blir det dyrt å levere den inn for å få puttet inn RAM, blir lett en time.

 

Endret av data_jepp
Lenke til kommentar

data_jepp: Selv måtte jeg bore ut to skruer som satt dønn fast, så uforutsette problemer kan skje.. I tillegg var jeg litt utolmodig før jeg fikk tak i bormaskinen og rota og knota med en loodebolt på den ene skruen (dont ask), så det ble ikke helt pent. Men det funker fortsatt, snart 2 mndr siden jeg gjorde det nå.

Lenke til kommentar
Studerer IT for svarte(:wee:)

 

Nå trodde jeg et øyeblikk at apartheid hadde blitt innført i IT-bransjen :ph34r:

 

Anywhoo, vet noen om Ubuntu kjører like glatt med 512MB RAM som original-OS-et gjør, eller bør man oppgradere?

 

Ubuntu kjører glattere enn Linpus med tweaks, men litt lenger oppstartstid blir det.

Lenke til kommentar

Mottok idag min AAO med winXP, eller iallefall skulle den ha det.

 

Når jeg skrur den på kommer den til ERecovery Manager og presenterer meg for valg: restore Windows (Norsk, Dansk eller Engelsk),

men uansett hva jeg velger kommer jeg tilbake til eRecovery Manager.

 

Jeg trodde liksom det skulle være en bootbar Windows der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...