Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kjøre Warcraft III (og TFT) i 1024x600

 

1. Kjør regedit.exe (Wintast + r -> "regedit.exe" -> kjør)

2. Finn frem:

HKEY_CURRENT_USER > Software > Blizzard Entertainment > Warcraft III > Video

 

3. Finn:

resheight

reswidth

 

4. Dobbeltklikk resheight, endre til 1e0 (heksidesimal) (600 i desimalmodus)

5. Dobbeltklikk reswidth, endre til 280 (heksidesimal) (1024 i desimalmodus)

 

6. Lukk resedit og start spillet. Grattis! Full oppløsning!

 

Obs! Ikke endre oppsløsning i spillet, da må du gjøre jobben på nytt.

Det vil antakeligvis stå at du kjører 640x480 i spillet, men det er feil :-)

Endret av THROBiX
Lenke til kommentar

Når jeg kopler til Haicom HI-204e Usb GPS.

Men det ser ikke ut som Linpus finner den.

usb 2-2: new full speed USB device using ehci_hcd and address 2

usb 2-2: configuration #1 chosen from 1 choice

 

 

Når jeg bootet opp på usb minne med Xubuntu.

Koplet til gps'en og den finner den

Får dette svaret

usb 2-1: new high speed USB device using ehci_hcd and address 2

pl2303 2-1:1.0: PL-2303 converter detected

usb 2-1: PL-2303 converter now attached to ttyUSB0

pl2303: already loaded

gpsd.hotplug: loaded successfully

 

 

Er det noen måte å få gps'en til å fungere under Linpus?

Har søkt på nettet uten å finne.

 

Har vudert å installere xubuntu, men dette skriptet fungere under xubuntu?

http://jorge.ulver.no/2008/08/06/acer-aspi...gingthefanspeed

Lenke til kommentar
Er det noen måte å få gps'en til å fungere under Linpus?

Har søkt på nettet uten å finne.

 

Har vudert å installere xubuntu, men dette skriptet fungere under xubuntu?

http://jorge.ulver.no/2008/08/06/acer-aspi...gingthefanspeed

Det ser ut til at Linpus mangler den modulen. Mulig løsning her: http://www.aspireoneuser.com/forum/viewtop...f=32&t=2646

 

Viftescriptet burde fungere fint, bortsett fra at den linken er til en gammel versjon som ikke fungerer med nyere bios. Originalen (oppdatert) finner du her: http://home.strangenoises.org/~rachel/aspireone/

Endret av Hideki
Lenke til kommentar

Yay :D Har fått installert Ubuntu, og fikset drivere til WLAN-kortet. Har ikke rukket å leke så mye med det enda, fordi jeg alltid må reise på jobb hver gang jeg prøver å gjøre noe fornuftig...

 

Det jeg lurer på nå er om jeg kan bytte fra EXT3 til EXT2-filsystem. EXT2 skal visst slite mindre på SSD-en, men jeg fikk ingen valg om dette under installasjonen. Fikk EXT3 automatisk.

Lenke til kommentar

Hei alle. Har nå en Aspire One i tillegg til min HP HDX og det er et bra suplement i skolesammenheng.

 

Modellen er en A150 med 160GB harddisk og 1GB minne. XP SP3 er installert. Har imidlertid et par problemer som jeg lurer på om er unike for min eller som er seriefeil, samt om det er grunnlag for retur for disse problemene:

 

**Vifta på datamaskinen støyer, høres ut som en veldig billig vifte.

**Caps-lock lyset fungerer ikke, vet ikke når caps-lock er aktivert eller ikke. Kan bios- eller windowsinstillinger gjøre noe her?

**Skjermbelysningen er veldig varierende. Når jeg bruker datamaskinen kan det virke som om skjermbelysningen kompenserer for økt strømbruk til datakraft - lysstyrken er nærmest blinkende.

 

Datamaskinen er forøvrig som forventet, praktisk og pen.

 

EDIT: Spørsmål. Jeg vil oppgradere datamaskinen med mer minne og vet maskinen støtter opptil 1,5GB DDR2 SO-DIMM. Er det da noe i veien for å installere et 2GB minnekort? Vil det registreres med bare 1,5GB eller hva?

 

EDIT 2: Etter at maskinen har gått i dvalemodus får jeg den ikke i gang igjen uten å måtte slå den av ved å holde inne på-knappen, før jeg skrur på maskinen på nytt... Skjermen har med andre ord koblet seg fullt ut etter at dvalemodus er på.

Endret av sleif
Lenke til kommentar

@sleif:

Vifta er noe som flere sliter med. Legg inn AA1 Fan Control for å styre den (flere som kjører på FAN ON: 65 og FAN OFF 55) :)

Caps-lock fungerer på min maskin, hvertfall, så dette tror jeg er din maskin, dessverre. Ingen andre, som jeg vet om, som har hatt problemer med det.

Skjermbelysningen "blinker" for de fleste/alle modeller av AA1 på laveste innstilling (med standardbiosen). Hvis dette gjelder på alle lysstyrker for deg, er det nok maskinen din.

 

Dette med minne er jeg litt usikker på. Tror ikke maskinen booter opp med ei 2GB brikke.

Endret av Trussl
Lenke til kommentar

Fikk bekreftet fra DealExtreme at jeg må ikke bare betale porto ene veien, men som retur også. de bruker denne "- Special warranty: this is a DIY product and is sold by DX as is. If return/replacement is required, customers will need to cover shipping fees both ways."

 

Ser det er mange som har fått sprekt skjerm i dette touch screen kittet fra DealExtreme. Håpløst :(

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig (og i så tilfelle hvordan) å definere mer enn 8 MB til videominne i min AAO 110L med 1,5 GB RAM?

Nei. Men 8MB er det som er loddet på grafikkdelen på hovedkortet. Du kan få opp til 200MB, fordi skjermkortet kjører en teknologi som vurderer hvor mye skjermminne den trenger å gi (den henter fra RAM-en på maskina di.)

EDIT: er i alle fall opp til 200MB på A150, så vidt jeg vet.

 

Går det an å montere en touch-folie på Aspire One, hvis den kommer fram i hel tilstand?

Ja, men det krever dyktighet innen elektronikk.

EDIT igjen: Vel, i alle fall på lodding :p

Endret av THROBiX
Lenke til kommentar

Prøver å installere vlc , men helt på slutten i terminal kommer det:

 

Error: Missing Dependency: libpulse.so.0(PULSE_0) is needed by package vlc

Error: Missing Dependency: libopendaap.so.0 is needed by package vlc-core

Error: Missing Dependency: libdvdnav.so.4 is needed by package vlc-core

[root@localhost ~]#

 

 

noen som vet hva jeg må gjøre??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...