Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Har XP-versjonen. Er det mulig å få til dvalemodus (hibernate)? Har aktivert hibernation i power options, men får ikke det som alternativ når jeg skal slå av maskinen.

Skjer det ikke noe når du lukker lokket heller? Var satt opp som default med hibernate her hos meg (med XP) er jeg ganske sikker på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen her som har Xp-versjonen med 120 Gb harddisk som har installert en linux-distro som dualboot via usbpenn eller nettverk?

Hvis ja, hvilken distro og hvordan?

Jeg lastet ned Kubuntu 8.10 beta iso og kopierte den til en USB "pinne" ved hjelp av http://unetbootin.sourceforge.net/, puttet den i Aspire One og bootet fra den (F12 ved startup er del vel). Null problemer. Til og med WPA2 virker :)

 

En annen mulighet er å bruke http://wubi-installer.org/ -- da installerer du rett fra windows, men kan ikke velge mellom alle verdens distroer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Har XP-versjonen. Er det mulig å få til dvalemodus (hibernate)? Har aktivert hibernation i power options, men får ikke det som alternativ når jeg skal slå av maskinen.

Skjer det ikke noe når du lukker lokket heller? Var satt opp som default med hibernate her hos meg (med XP) er jeg ganske sikker på.

 

dvalemodus og hvilemodus er ikke det samme. sistnevnte er hva som er "default"

 

 

edit: så det var snakk om viftekontroll. ikk enoe farlig å bruke denne på eks 60 grader?

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
dvalemodus og hvilemodus er ikke det samme. sistnevnte er hva som er "default"

Aha - da har jeg sikkert gjort noen endringer jeg ikke husker; går ihvertfall rett i hibernate når jeg lukker lokket her hos meg :)

 

*Vil også ha et bilde fra siden så jeg ser str. på 6-cell batteriet*

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

men jeg lurer fortsatt på viftekontrollen :p om den er safe å bruke. synes vifta bråker en del, den innebygde kontrollen må være ganske idiot da vifta står på nesten hele tida

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
men jeg lurer fortsatt på viftekontrollen :p om den er safe å bruke. synes vifta bråker en del, den innebygde kontrollen må være ganske idiot da vifta står på nesten hele tida

Takk for bilde - ser bra ut dette :)

 

Jeg bruker fan control som går på når tempen er 65 grader. Det er ikke ofte vifta slår inn ved normalt bruk :)

Lenke til kommentar

DVD brenner er jo nyttig...

 

Fant en liten mod som tnkgrl har gjort med Macbook Air Superdrive. Kort fortalt er det den DVD brenneren som kan kjøpes til kun Macbook Air som har fått byttet ut USB til IDE enheten.

 

En snerten liten sak som kobles til USB porten og somdrar så lite strøm at en kan brenne DVD'r på Aspire One uten ekstra strøm. Selve "jobben" tok kanskje 10 minutter, og prisen for greiene ble 65US$ inkl frakt fra eBay + ca 20US$ for USB->IDE enheten, mao ca 400,- for en ekstern DVD brenner, som også kan brukes til andre maskiner.

 

http://tnkgrl.wordpress.com/2008/06/24/mac...rdrive-for-all/ for mer info.

 

cd.jpg

Lenke til kommentar

...Når en først modder..

 

Som tidligere nevnt, passer USB WWAN dingsen fra Telenor fint inni hullet under Aspiren. Problemet er bare at chassiset er skjermet. Løsningen for god signal ble da å handle interne antenner, fra eBay seff. og å montere den/disse på innsiden bak skjermen.

 

Tok ikke bilde av prosessen, men et par slike tynne antenner er ikke så mye å se på uansettt. WWAN enheten har kontakt for ekstern antenne, liten sak med han kontakt. Mest vanlig med hun, så får du kun tak i en han, må det loddes.

 

Har utmerket- til svært godt signal så-og-si hvor som helst i Lillehammer, så løsningen er svært god.

Lenke til kommentar
Har ikke brukt min aa1 på en uke nå, men idag når jeg kom på skolen kunne jeg ikke få fram noe angående trådløst nettverk, jeg kunne flytte på bryteren og det trådløse nettverket ble slått av og på.

 

nede til høyre hjørne har det vært en sånn greie som viser trådløst nettverk, denne var borte og når jeg gikk på settings kunne jeg ikke trykke meg inn inn på network manager elns..

 

hva kan være galt ?

 

AAO L110 (Linpus)

Fikk maskinen min i august og hadde dette problemet i starten. Noen ganger løste det seg med restart andre x ikke.

Fant denne fixen: gjort under su, passord etc.

 

mv ~/ .gconf/system/networking ~/

 

kommer en feilmeld, men restart

 

for å fjerne filen

 

rm -rvf ~/networking

 

I samme seanse lastet jeg ned Live update som hadde netw manag oppdatering. Elementær oppdateringsrutine er selvfølgelig å gjøre en ting av x. - Men ifølge responsene på nett på mv ~/ ... fixen, virket den for de som prøvde. Har uansett etter dette ikke hatt problemer.

Om du ikke har kjørt Live Up, gjør dette først. Prøv deretter fix

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...