Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Tror jeg kjøper en hvit Acer Aspire One A150 i morgen! Den med XP og 120GB HDD + 1GB RAM. Gleder meg, den ser skikkelig kos ut på reise og i sofaen. :thumbs:

 

Hadde vært kjekt om Warcraft 3 gikk uten store problemer (på lav/laveste innstilling).

Noen som har testet? Lurer på det samme...

Endret av THROBiX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg mottatt mobiltbrebånd i dag fra Netcom med Huawei E220 adapteren. Den fungerer iallefall knall sammen med linpus og vodafone sin Mobil Conect software for linux.

 

Om noen vil ha en liten how to å få dette til å virke med linux, skal jeg jeg lage det. Det er bare 3 enkle ting å gjøre for å få det til å fungere :new_woot:

 

https://netcom.no/abonnement/connect.html

 

Connect Fritid? I såfall: er det noe tess? Vurderer det selv. Er jo ganske så rimelig spør du meg (hvis du surfer utenom normal arbeidstid). Og nå har de jo faktisk 4 måneder gratis, så det blir bare 800 spenn for ett år inkl. modem...

 

Ja, jeg bestilte fritid, nettopp pga av tilbudet nå. Tiden passer til midt bruk, så 99kr måneden er ikke så ille. Det fungerer fint fint. Men det er jo ikke en fastlinje, men til surfing, mail osv fungerer det bra.

 

Foreløpig bare fått testa med edge, i og med at det ikke er 3G akkurat her jeg bor.

 

Har du mulighet å få testet med spilling? F.eks. WoW, EVE, WAR, LotRO eller lignende spill? Lurer på om forbindelsen rett og slett er stabil nok til å opprettholde en god forbindelse i slike spill. De krever ikke rask linje da det er lite informasjon (i størrelse) som går, men stabilitet er viktig for å unngå lag. Håper på svar fra deg eller andre på akkurat dette :)

Lenke til kommentar
Man kan visstnok sette inn 1,8" harddisk ja.

Som erstatning for SSD eller i tillegg? Hvis det er som erstatning så går jeg nok heller for en ekstern 2,5". Redigert: Ved nærmere ettertanke så går jeg nok for ekstern 2,5" uansett siden 1,8" både er vanskelig å få tak i, trege og dyre per GB.

 

Total demontering skremmer meg ikke. Regner med den støtter en enkelt 2GB-brikke. Det holder i lange baner siden jeg ikke har noen planer om Vista på den. :p (Skal ha Ubuntu 8.10 med compiz fusion)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Man kan visstnok sette inn 1,8" harddisk ja.

Som erstatning for SSD eller i tillegg? Hvis det er som erstatning så går jeg nok heller for en ekstern 2,5". Redigert: Ved nærmere ettertanke så går jeg nok for ekstern 2,5" uansett siden 1,8" både er vanskelig å få tak i, trege og dyre per GB.

 

Total demontering skremmer meg ikke. Regner med den støtter en enkelt 2GB-brikke. Det holder i lange baner siden jeg ikke har noen planer om Vista på den. :p (Skal ha Ubuntu 8.10 med compiz fusion)

 

Tror den støtter maks 1GB i den ekstra minne slotten. Ekstra disk er erstatning for, ikke i tillegg.

Lenke til kommentar

Spørsmål!

1) Hvordan er A150 med generell bruk i Windows XP? Virker XP ganske raskt på denne maskinen?

2) Hvordan er scrolling på sider med Opera/Firefox? Helt ok? Lagger ikke?

3) Windows Live Messenger, sånt kjører helt glatt? Selv med andre programmer oppe?

4) Hvordan er XviD/H264-titting med VLC/Media Player Classic? Går det glatt?

 

Vet disse tingene ikke krever stort, men dette er jo ikke en alt for kraftig maskin da. :)

Lenke til kommentar

THROBiX:

 

XP virker raskt og responsivt på min a150, som er helt standard.

 

Scrolling funker helt fint i ff, muligens det blir litt treigt når en får opp en hel haug med flashreklamer og styr på vg.no f.eks, men det ordner en jo med adblock.

 

Live messenger funker veldig greit, av og til når en bytter vindu at det henger seg noen sekunder, men det er bare når dataen jobber med noe annet/en trykker frebilskt på alle vinduene.

 

Xvid går helt fint på vanlige filmer iallefall, har ikke prøvd så mye med noe hd-materiale, mest fordi det har ingenting for seg å laste ned og se hd-filmer på en skjerm som ikke engang klarer å vise så mange pixler.

Lenke til kommentar
Spørsmål!

1) Hvordan er A150 med generell bruk i Windows XP? Virker XP ganske raskt på denne maskinen?

2) Hvordan er scrolling på sider med Opera/Firefox? Helt ok? Lagger ikke?

3) Windows Live Messenger, sånt kjører helt glatt? Selv med andre programmer oppe?

4) Hvordan er XviD/H264-titting med VLC/Media Player Classic? Går det glatt?

 

Vet disse tingene ikke krever stort, men dette er jo ikke en alt for kraftig maskin da. :)

1. Greit, men Vista fungerer minst like bra...

2. Scroller helt glatt i siste Opera. Bildene henger ikke etter, men Touchpadden er lit overfølsom

3. Ingen problem

4. H.264 ned USB TV kort bruker ca 35% prosessorkraft, Xvid/DivX i "vanlig" oppløsning går helt smertefritt.

Lenke til kommentar
Tror jeg kjøper en hvit Acer Aspire One A150 i morgen! Den med XP og 120GB HDD + 1GB RAM. Gleder meg, den ser skikkelig kos ut på reise og i sofaen. :thumbs:

 

Hadde vært kjekt om Warcraft 3 gikk uten store problemer (på lav/laveste innstilling).

Noen som har testet? Lurer på det samme...

 

Warcraft 3 funker fint på nettet (regner med det også funker på singleplayer) her med standardinnstllinger.

Lenke til kommentar

Noen få spørsmål til..!

1) Ang. vifta på A150, er den så bråkete at det nesten er klin umulig å bruke den uten å bli fælt irritert?

2) Går det an å boote fra USB-DVD-ROM i BIOS-en?

3) Har hørt mye tull om touchpad-en, stemmer dette? Er den helt elendig?

 

Setter pris på all eventuell hjelp. :)

Endret av THROBiX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...