Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

ja det står sikkert på en av de 133 sidene, men jeg spør alikevel:

 

Hvilket linux os burde jeg installere på 150? jeg er gira på noe som er litt kjappere enn xp.

 

Hvis jeg kjører dual boot med xp, og en linux dist, vil det gjøre pc'en spes tregere?

 

Ubuntu fungerer glimrende.

Søk i tråden her etter det. Ligger noen fine guider ute, for å få alt til å fungere optimalt.

 

Dualboot vil ikke gjøre maskinen tregere.

Står riktignok ingenting om dualboot, men jeg brukte denne guiden, og den var veldig lett å følge:

https://help.ubuntu.com/community/AspireOne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei alle.

 

Har fulgt med på denne tråden en stund, og vurderer nå sterkt innkjøp av en A110 linux når jeg drar til England om et par uker, da Amazon.co.uk har en hyggelig pris på 179£ på denne for tiden :thumbup:

Det jeg håper noen kan svare meg på er følgende:

Er strømkabelen og adapteren til AAO slik at jeg vil kunne ta av den engelse pluggen og sette på en slik?

Har googlet litt rundt etter bilder eller lignende sp.mål, men fant intet...

Håper noen kan svare:)

Lenke til kommentar

Har handla masse hos dealextreme men aldri hatt problemer med reklamasjon.

Har du forsøkt å logge inn på din konto for så å gå inn på det aktuelle ordrenummeret?

Der kan du gå videre til RMA & Replacement for å søke RMA

 

Bare noen tanker rundt den forestående touch-screen moddingen.

 

Lurer på om jeg var litt ivrig i bestillingen av touchscreen.. leser om flere som har fått sine sprekt under bruk etter få timer eller dager, særlig de på 1mm tykkelse, som den fra dealextreme jeg bestilte er. Håper jeg har den innen et par uker nå (de bruker jo litt tid bare på å få sendt tingene, 5 dager gikk det nå ihvertfall).

.......

...

 

Kan jo bli en litt dyr erfaring..men den tid den sorg, eller noe. Blir jo spennende å se om jeg får den på plass (og hvor lenge den varer...)

 

Fikk touch skjermen fra DealExtreme, men det var sprekt før jeg fikk åpna pakka. Sendte mail og klaga, men det ser ikke ut til at det blir en ny skjerm på meg fra DealExtreme. Er vel en grunn til at de er "billige".

Lenke til kommentar
Bare noen tanker rundt den forestående touch-screen moddingen.

 

Lurer på om jeg var litt ivrig i bestillingen av touchscreen.. leser om flere som har fått sine sprekt under bruk etter få timer eller dager, særlig de på 1mm tykkelse, som den fra dealextreme jeg bestilte er. Håper jeg har den innen et par uker nå (de bruker jo litt tid bare på å få sendt tingene, 5 dager gikk det nå ihvertfall).

.......

...

 

Kan jo bli en litt dyr erfaring..men den tid den sorg, eller noe. Blir jo spennende å se om jeg får den på plass (og hvor lenge den varer...)

 

Fikk touch skjermen fra DealExtreme, men det var sprekt før jeg fikk åpna pakka. Sendte mail og klaga, men det ser ikke ut til at det blir en ny skjerm på meg fra DealExtreme. Er vel en grunn til at de er "billige".

 

Kjedelige greier! Det koster vel kanskje like mye å betale for retur/tur av ny pakke som å bestille ny (eller ikke langt unna?).

 

Fikk en tanke til, lurer på om det er mulig å sjekke innholdet på Posten, og hvis det blir toll, slippe å betale den hvis det er ødelagt? Håper nå ikke det selvsagt.

Lenke til kommentar
Bare noen tanker rundt den forestående touch-screen moddingen.

 

Lurer på om jeg var litt ivrig i bestillingen av touchscreen.. leser om flere som har fått sine sprekt under bruk etter få timer eller dager, særlig de på 1mm tykkelse, som den fra dealextreme jeg bestilte er. Håper jeg har den innen et par uker nå (de bruker jo litt tid bare på å få sendt tingene, 5 dager gikk det nå ihvertfall).

.......

...

 

Kan jo bli en litt dyr erfaring..men den tid den sorg, eller noe. Blir jo spennende å se om jeg får den på plass (og hvor lenge den varer...)

 

Fikk touch skjermen fra DealExtreme, men det var sprekt før jeg fikk åpna pakka. Sendte mail og klaga, men det ser ikke ut til at det blir en ny skjerm på meg fra DealExtreme. Er vel en grunn til at de er "billige".

 

Javel? Hva sa de? Da jeg fikk noe som var ødelgt på vei til Norge fra Dealextreme tok jeg bilde av det og benyttet meg av returordningen de har på siden Deres. Etter rundt 1 døgn fikk jeg svar at ny vare var på vei. På meg virker det som at du ikke har fulgt retgningslinjene for retur/klage, men bare sendt de en random mail? Eller?

Lenke til kommentar
Bare noen tanker rundt den forestående touch-screen moddingen.

 

Lurer på om jeg var litt ivrig i bestillingen av touchscreen.. leser om flere som har fått sine sprekt under bruk etter få timer eller dager, særlig de på 1mm tykkelse, som den fra dealextreme jeg bestilte er. Håper jeg har den innen et par uker nå (de bruker jo litt tid bare på å få sendt tingene, 5 dager gikk det nå ihvertfall).

.......

...

 

Kan jo bli en litt dyr erfaring..men den tid den sorg, eller noe. Blir jo spennende å se om jeg får den på plass (og hvor lenge den varer...)

 

Fikk touch skjermen fra DealExtreme, men det var sprekt før jeg fikk åpna pakka. Sendte mail og klaga, men det ser ikke ut til at det blir en ny skjerm på meg fra DealExtreme. Er vel en grunn til at de er "billige".

 

Javel? Hva sa de? Da jeg fikk noe som var ødelgt på vei til Norge fra Dealextreme tok jeg bilde av det og benyttet meg av returordningen de har på siden Deres. Etter rundt 1 døgn fikk jeg svar at ny vare var på vei. På meg virker det som at du ikke har fulgt retgningslinjene for retur/klage, men bare sendt de en random mail? Eller?

 

Neisa, sendte inn klage på siden deres og la ved et bilde. Fikk kjapt til svar at jeg skulle sende den tilbake. Forklarte da på samme side at det ville koste 55 us$ å sende den tilbake (iflg. postens sider) og at det var noe klønete å måtte betale 90% i frakt for en vare. Har ikke hørt et pip siden, kun at det er "Staff assigned - waiting for processing" siden 19.september. Ikke stort mer jeg får gjort :(

Lenke til kommentar
Da har jeg mottatt mobiltbrebånd i dag fra Netcom med Huawei E220 adapteren. Den fungerer iallefall knall sammen med linpus og vodafone sin Mobil Conect software for linux.

 

Om noen vil ha en liten how to å få dette til å virke med linux, skal jeg jeg lage det. Det er bare 3 enkle ting å gjøre for å få det til å fungere :new_woot:

 

https://netcom.no/abonnement/connect.html

 

Connect Fritid? I såfall: er det noe tess? Vurderer det selv. Er jo ganske så rimelig spør du meg (hvis du surfer utenom normal arbeidstid). Og nå har de jo faktisk 4 måneder gratis, så det blir bare 800 spenn for ett år inkl. modem...

Lenke til kommentar
Bare noen tanker rundt den forestående touch-screen moddingen.

 

Lurer på om jeg var litt ivrig i bestillingen av touchscreen.. leser om flere som har fått sine sprekt under bruk etter få timer eller dager, særlig de på 1mm tykkelse, som den fra dealextreme jeg bestilte er. Håper jeg har den innen et par uker nå (de bruker jo litt tid bare på å få sendt tingene, 5 dager gikk det nå ihvertfall).

.......

...

 

Kan jo bli en litt dyr erfaring..men den tid den sorg, eller noe. Blir jo spennende å se om jeg får den på plass (og hvor lenge den varer...)

 

Fikk touch skjermen fra DealExtreme, men det var sprekt før jeg fikk åpna pakka. Sendte mail og klaga, men det ser ikke ut til at det blir en ny skjerm på meg fra DealExtreme. Er vel en grunn til at de er "billige".

 

Javel? Hva sa de? Da jeg fikk noe som var ødelgt på vei til Norge fra Dealextreme tok jeg bilde av det og benyttet meg av returordningen de har på siden Deres. Etter rundt 1 døgn fikk jeg svar at ny vare var på vei. På meg virker det som at du ikke har fulgt retgningslinjene for retur/klage, men bare sendt de en random mail? Eller?

 

Neisa, sendte inn klage på siden deres og la ved et bilde. Fikk kjapt til svar at jeg skulle sende den tilbake. Forklarte da på samme side at det ville koste 55 us$ å sende den tilbake (iflg. postens sider) og at det var noe klønete å måtte betale 90% i frakt for en vare. Har ikke hørt et pip siden, kun at det er "Staff assigned - waiting for processing" siden 19.september. Ikke stort mer jeg får gjort :(

 

Aha. Min vare var en ganske rimelig sak (30 spenn ellerno), så det kan ha noe med det å gjøre. Dog rart at de vil ha tilbake en defekt vare som du kan dokumentere er ødelagt... uansett har jeg vanskelig for å tro at du skal dekke utgiftene for noe som ikke er din feil. Internt her i Norge skal i alle fall avsender/nettbutikk/selger dekke slikt ved garanti/reklamasjon/defekt ved ankomst. Har dog ikke satt meg inn i hvordan det blir opp mot en utelandsk sjappe. Hentet du forresten den på Posten? Vet de har en ordning som tar seg av varer med fraktskade som er sendt med sporing/pakke. Har benyttet meg av det selv, men det var da en vare fra norsk nettbutikk. Posten erstattet varen, og jeg fikk ny fra nettbutikken. Tok noen uker dog.

Lenke til kommentar
Bare noen tanker rundt den forestående touch-screen moddingen.

 

Lurer på om jeg var litt ivrig i bestillingen av touchscreen.. leser om flere som har fått sine sprekt under bruk etter få timer eller dager, særlig de på 1mm tykkelse, som den fra dealextreme jeg bestilte er. Håper jeg har den innen et par uker nå (de bruker jo litt tid bare på å få sendt tingene, 5 dager gikk det nå ihvertfall).

.......

...

 

Kan jo bli en litt dyr erfaring..men den tid den sorg, eller noe. Blir jo spennende å se om jeg får den på plass (og hvor lenge den varer...)

 

Fikk touch skjermen fra DealExtreme, men det var sprekt før jeg fikk åpna pakka. Sendte mail og klaga, men det ser ikke ut til at det blir en ny skjerm på meg fra DealExtreme. Er vel en grunn til at de er "billige".

 

Javel? Hva sa de? Da jeg fikk noe som var ødelgt på vei til Norge fra Dealextreme tok jeg bilde av det og benyttet meg av returordningen de har på siden Deres. Etter rundt 1 døgn fikk jeg svar at ny vare var på vei. På meg virker det som at du ikke har fulgt retgningslinjene for retur/klage, men bare sendt de en random mail? Eller?

 

Neisa, sendte inn klage på siden deres og la ved et bilde. Fikk kjapt til svar at jeg skulle sende den tilbake. Forklarte da på samme side at det ville koste 55 us$ å sende den tilbake (iflg. postens sider) og at det var noe klønete å måtte betale 90% i frakt for en vare. Har ikke hørt et pip siden, kun at det er "Staff assigned - waiting for processing" siden 19.september. Ikke stort mer jeg får gjort :(

 

Aha. Min vare var en ganske rimelig sak (30 spenn ellerno), så det kan ha noe med det å gjøre. Dog rart at de vil ha tilbake en defekt vare som du kan dokumentere er ødelagt... uansett har jeg vanskelig for å tro at du skal dekke utgiftene for noe som ikke er din feil. Internt her i Norge skal i alle fall avsender/nettbutikk/selger dekke slikt ved garanti/reklamasjon/defekt ved ankomst. Har dog ikke satt meg inn i hvordan det blir opp mot en utelandsk sjappe. Hentet du forresten den på Posten? Vet de har en ordning som tar seg av varer med fraktskade som er sendt med sporing/pakke. Har benyttet meg av det selv, men det var da en vare fra norsk nettbutikk. Posten erstattet varen, og jeg fikk ny fra nettbutikken. Tok noen uker dog.

 

Ble sendt som rekommandert brev, i "gave". Greit det, så en slipper moms, og brevet kan spores, men hjelper lite for meg... Spørs om ikke posten Norge vil hevde at den gikk i stykker før den kom til Norge, så det er vel lite å "hente" der vil jeg tro. Sender i allefall noen mail til DealExtreme og purrer innimellom.

Lenke til kommentar
Bare noen tanker rundt den forestående touch-screen moddingen.

 

Lurer på om jeg var litt ivrig i bestillingen av touchscreen.. leser om flere som har fått sine sprekt under bruk etter få timer eller dager, særlig de på 1mm tykkelse, som den fra dealextreme jeg bestilte er. Håper jeg har den innen et par uker nå (de bruker jo litt tid bare på å få sendt tingene, 5 dager gikk det nå ihvertfall).

.......

...

 

Kan jo bli en litt dyr erfaring..men den tid den sorg, eller noe. Blir jo spennende å se om jeg får den på plass (og hvor lenge den varer...)

 

Fikk touch skjermen fra DealExtreme, men det var sprekt før jeg fikk åpna pakka. Sendte mail og klaga, men det ser ikke ut til at det blir en ny skjerm på meg fra DealExtreme. Er vel en grunn til at de er "billige".

 

Javel? Hva sa de? Da jeg fikk noe som var ødelgt på vei til Norge fra Dealextreme tok jeg bilde av det og benyttet meg av returordningen de har på siden Deres. Etter rundt 1 døgn fikk jeg svar at ny vare var på vei. På meg virker det som at du ikke har fulgt retgningslinjene for retur/klage, men bare sendt de en random mail? Eller?

 

Neisa, sendte inn klage på siden deres og la ved et bilde. Fikk kjapt til svar at jeg skulle sende den tilbake. Forklarte da på samme side at det ville koste 55 us$ å sende den tilbake (iflg. postens sider) og at det var noe klønete å måtte betale 90% i frakt for en vare. Har ikke hørt et pip siden, kun at det er "Staff assigned - waiting for processing" siden 19.september. Ikke stort mer jeg får gjort :(

 

Aha. Min vare var en ganske rimelig sak (30 spenn ellerno), så det kan ha noe med det å gjøre. Dog rart at de vil ha tilbake en defekt vare som du kan dokumentere er ødelagt... uansett har jeg vanskelig for å tro at du skal dekke utgiftene for noe som ikke er din feil. Internt her i Norge skal i alle fall avsender/nettbutikk/selger dekke slikt ved garanti/reklamasjon/defekt ved ankomst. Har dog ikke satt meg inn i hvordan det blir opp mot en utelandsk sjappe. Hentet du forresten den på Posten? Vet de har en ordning som tar seg av varer med fraktskade som er sendt med sporing/pakke. Har benyttet meg av det selv, men det var da en vare fra norsk nettbutikk. Posten erstattet varen, og jeg fikk ny fra nettbutikken. Tok noen uker dog.

 

Ble sendt som rekommandert brev, i "gave". Greit det, så en slipper moms, og brevet kan spores, men hjelper lite for meg... Spørs om ikke posten Norge vil hevde at den gikk i stykker før den kom til Norge, så det er vel lite å "hente" der vil jeg tro. Sender i allefall noen mail til DealExtreme og purrer innimellom.

 

Ja... men slik jeg ser det er det enten Dealextreme som skal betale eller fraktselvskap(ene). Du skal ikke lide noe tap fordi en vare gikk i stykke før du mottok den, men skjønner at det kanskje ikke er så lett å få dette igjennom siden det er snakk om Dealextreme/Hong Kong/en vare med verdi over 200 spenn som kom som gift fra et firma/butikk. Men du får ha lykke til, og si ifra hvis det blir noe løsning.

Lenke til kommentar

Ok, nå begynner det virkelig å haste her, reiser om to timer

 

Jeg får ikke til VLC! Har prøvd flere guider på nettet men får det ikke til.

Noen som har en skikkelig step by step guide?

 

Får opp denne feilen:

Error: Missing Dependency: libpulse.so.0(PULSE_0) is needed by package vlc

Error: Missing Dependency: libopendaap.so.0 is needed by package vlc-core

Error: Missing Dependency: libdvdnav.so.4 is needed by package vlc-core

 

http://jorge.ulver.no/2008/08/06/acer-aspi...TroubleShooting

 

Men når jeg prøver å laste ned og installere den filen som står på den siden så får jeg opp "error resolving depndencies".

 

HJEEELP!

 

Jeg fikk det til etter mye frem og tilbake :p

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
Da har jeg mottatt mobiltbrebånd i dag fra Netcom med Huawei E220 adapteren. Den fungerer iallefall knall sammen med linpus og vodafone sin Mobil Conect software for linux.

 

Om noen vil ha en liten how to å få dette til å virke med linux, skal jeg jeg lage det. Det er bare 3 enkle ting å gjøre for å få det til å fungere :new_woot:

 

https://netcom.no/abonnement/connect.html

 

Connect Fritid? I såfall: er det noe tess? Vurderer det selv. Er jo ganske så rimelig spør du meg (hvis du surfer utenom normal arbeidstid). Og nå har de jo faktisk 4 måneder gratis, så det blir bare 800 spenn for ett år inkl. modem...

 

Ja, jeg bestilte fritid, nettopp pga av tilbudet nå. Tiden passer til midt bruk, så 99kr måneden er ikke så ille. Det fungerer fint fint. Men det er jo ikke en fastlinje, men til surfing, mail osv fungerer det bra.

 

Foreløpig bare fått testa med edge, i og med at det ikke er 3G akkurat her jeg bor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...