Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjedelig at alt man har endret på forsvinner ved hver update, men det må vel være slik for å holde OS-et såpass nybegynnervennlig som det er (pluss å kunne beholde den lynraske oppstarten). Acer OS-et er den første Linux-distroen jeg har brukt i mer enn et døgn, men selv jeg som er så fersk synes det blir for basic. Jeg ser virkelig fram til OneLinux hvis det noensinne kommer ut :)

Endret av Pellick
Lenke til kommentar

Bare noen tanker rundt den forestående touch-screen moddingen.

 

Lurer på om jeg var litt ivrig i bestillingen av touchscreen.. leser om flere som har fått sine sprekt under bruk etter få timer eller dager, særlig de på 1mm tykkelse, som den fra dealextreme jeg bestilte er. Håper jeg har den innen et par uker nå (de bruker jo litt tid bare på å få sendt tingene, 5 dager gikk det nå ihvertfall).

 

Tror jeg skal droppe å ha dobbeltsidig teip i kanten for å feste den (som i guiden), selv om det er en tynn teip. Ellers blir det jo litt mellomrom mellom touchscreen'en og LCD-skjermen? Vet ikke om det kan ha noe å si, men regner med det, særlig dersom de er av glass. Får heller finne på noe annet, for å prøve å unngå dette. Ha den helt nær LCD-skjermen på en eller annen måte så det ikke blir mellomrom, ikke engang et lite et.

 

Kanskje lurt å beholde den ytterste plast-filmen også? Noen som vet hva dette har å si på touch-funksjonen?

 

Trangt om plassen rundt skjermkanten ("lokket", eller chassi, som presser nedpå) kan kanskje også ha noe å si.

 

Kan jo bli en litt dyr erfaring..men den tid den sorg, eller noe. Blir jo spennende å se om jeg får den på plass (og hvor lenge den varer...)

Lenke til kommentar
Kjedelig at alt man har endret på forsvinner ved hver update, men det må vel være slik for å holde OS-et såpass nybegynnervennlig som det er (pluss å kunne beholde den lynraske oppstarten). Acer OS-et er den første Linux-distroen jeg har brukt i mer enn et døgn, men selv jeg som er så fersk synes det blir for basic. Jeg ser virkelig fram til OneLinux hvis det noensinne kommer ut :)

 

Det kjedelige er at jeg ikke skjønner bæret, og har gjort alt gjennom guider herfra :(

Lenke til kommentar
Det kjedelige er at jeg ikke skjønner bæret, og har gjort alt gjennom guider herfra :(

 

Sånn er det for meg også, aner ikke hva alle de rare kommandoene betyr men håper på å begynne å forstå det etterhvert. Klart det virker tungvint å knote med terminalkommandoer bare for å legge en snarvei på skrivebordet når man er vant til å kunne høyreklikke som i Windows :)

Lenke til kommentar
Bare noen tanker rundt den forestående touch-screen moddingen.

 

Lurer på om jeg var litt ivrig i bestillingen av touchscreen.. leser om flere som har fått sine sprekt under bruk etter få timer eller dager, særlig de på 1mm tykkelse, som den fra dealextreme jeg bestilte er. Håper jeg har den innen et par uker nå (de bruker jo litt tid bare på å få sendt tingene, 5 dager gikk det nå ihvertfall).

.......

...

 

Kan jo bli en litt dyr erfaring..men den tid den sorg, eller noe. Blir jo spennende å se om jeg får den på plass (og hvor lenge den varer...)

 

Fikk touch skjermen fra DealExtreme, men det var sprekt før jeg fikk åpna pakka. Sendte mail og klaga, men det ser ikke ut til at det blir en ny skjerm på meg fra DealExtreme. Er vel en grunn til at de er "billige".

Lenke til kommentar
ja det står sikkert på en av de 133 sidene, men jeg spør alikevel:

 

Hvilket linux os burde jeg installere på 150? jeg er gira på noe som er litt kjappere enn xp.

 

Hvis jeg kjører dual boot med xp, og en linux dist, vil det gjøre pc'en spes tregere?

 

Ubuntu fungerer glimrende.

Søk i tråden her etter det. Ligger noen fine guider ute, for å få alt til å fungere optimalt.

 

Dualboot vil ikke gjøre maskinen tregere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...