Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1184 er OROM, du bør finne deg en nyere RSTe, og kansje kikke etter en moddet bios med nyere OROM.

(kjører selv 1184 som har vært uforandret siden mitt MB ble sluppet, de må skjerpe seg :))

 

Jeg kjører RSTe 3.1.0.1068 som har funket godt.

 

Har installert litt ekstra minne så jeg tenkte å kjøre W8 i en RAMDrive i løpet av helgen, burde gå unna :)

(W8 booter rimelig raskt uansett)

Lenke til kommentar

Crucial m4 128 GB på ICH8M, PM965 og C2D T7500 (Dell XPS M1330) med iaStor. Fikk ikke installert RST 10.8 siden systemet av en eller annen grunn ikke hadde riktige spesifikasjoner, men det gikk likevel greit å bytte driver med filer fra diskettene.

post-30930-0-13114300-1339437106_thumb.png

 

Er det gamle ICH8 som er begrensningen her, eller er det noe laptop-innstillinger som slår inn? Husker jeg fikk en god del bedre random-ytelse på ICH10 og C2D E8400.

Lenke til kommentar

Hmm... Kunne bare finne "Acoustic control" og SpeedStep i BIOS. Acoustic control gjorde ingen forskjell, og da jeg skrudde av SpeedStep ble CPU låst på 1,2 GHz. Med SpeedStep på ligger CPU på 2,2 GHz på random-testen, så strømstyringen fungerer jo egentlig greit. Men det kan jo faktisk være at 2,2 GHz rett og slett blir for lite (eller at ICH8 ikke henger helt med). E8500 som jeg har testet med tidligere har jo tross alt 3,2 GHz tilgjengelig. Kanskje jeg skulle prøvd å låse E8500 til 2,2 GHz når jeg kommer tilbake til hybelen om et par måneder. Kan bli en morsom sammenlikning.

Lenke til kommentar
Er det gamle ICH8 som er begrensningen her, eller er det noe laptop-innstillinger som slår inn? Husker jeg fikk en god del bedre random-ytelse på ICH10 og C2D E8400.
Strømstyrings funksjoner i BIOS gjør ytelsen lavere.

 

Kan du forklare hvilken av strømsparingsfunksksjonene som har mest å si mtp ytelsestap? Er usikker på dette området, vil gjerne ta bruk noen av funksjonene om mulig, samtidg vil ha mest mulig ytelse. :)

Lenke til kommentar

Jeg gjorde nettopp en liten test på min stasjonære når det gjelder strømsparing(håper jeg da). Jeg slo av C1E, C3 og C6. Vet ikke om noe av resultatet kan komme av ny ASU-versjon, men jeg syunes forskjellen var ganske stor. Må si meg meget fornøyd med resultatet :)

 

Med C1E, C3 og C6

post-67869-0-56728900-1339521401_thumb.png

 

Uten C1E, C3 og C6

post-67869-0-91076300-1339521411_thumb.png

Lenke til kommentar

Kan ikkje huske at jeg har postet 4xPlextor M3p i raid-0:

 

AnvilAreca4xm3p128kstripe-1.png

 

Slik "runner" man Anvil :)

 

Det er fortsatt noe rart med Anvilbenchen... får fortsatt litt cacheresultater med Arecaen. Men PCH gir jo også cacheresultater på write så det holder, så yeye

Edit: Kanskje det er cachen i M3p som også spiller inn? :hmm:

 

ASSSD:

1 run:

ASSSDAreca4xm3p1run128kstripe.png Og slik "runner" man ASSSD :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Problemet er det samme som det var i fjor, det er noe med Areca-en som ikke har vært enkelt å finne ut av, det er ingen slike symptomer på f.eks LSI-ene.

Det er vanskelig å si hva som foregår, har ikke fått sjekket om det gir seg utslag på 1G og har ingen planer om å plukke frem den brikken igjen :)

 

Jeg skal se utover sommeren om jeg får testet mer mot Areca-en spesifikt, den skal i teorien ikke klare å jukse systemet.

Lenke til kommentar
Misantropen : Det der var litt lave tall synes jeg. For det første burde du legge inn Intel RST 10.8 driveren. For det andre har ditt hovedkort en gammel OROM - 10.5 Anbefaler deg å flashe din BIOS først, så legge inn RST 10.8 - samt sette på "Write-back cache" i RST kontrollpanelet for ditt RAID. Edit : Så sant det følger med en nyere OROM med BIOS til kortet ditt da.

Takk for tips. Skal sjekke det i kveld. La for ikke lang tid siden inn nyeste BIOS, så det bør jo ha kommet med ny OROM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...