Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

@johome:

Services blir fjernet ved avinstallasjon, drivere som overstyrer OS'et sitt hardware abstraction layer blir igjen. Mens Acronis er installert er det eneste du kan gjøre å stoppe Acronis services via "Tjenester/Services" som du allerede har gjort, ikke tenk på services i denne sammenhengen..

 

@Betroz:

En ugjenopprettelig feil og/eller BSOD med en OS disk/SSD/array kan i ytterste konsekvens være katastrofalt nok... For folk flest vil dette bare være jævli irriterende og gråhår fremmende, vær føre var og fjern skiten før den pisser på deg er mitt råd :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og jeg som har 13 stk Acronis orginal cd'er :confused: Jaja, de funker sikkert som Frisbee for barna :p

 

Boot CD/USB til Acronis funker fjell den, den er helt standalone og gjør ingenting med OS'et. Mekk deg en hau av disse isteden, lisenser har du jo... Men, når disse er laget, dump Acronis og bruk CD/USB til backup/restore, gjør akkurat det samme som programmet, uten å lage miner for OS'et :dremel:

Lenke til kommentar

Enkelte senere versjoner av TIH 11 og 12 fikser å fjerne disse ved avinstallering, dog de tar ikke med seg leftovers fra eldre versjoner, greit for de med ferske installasjoner mens eldre lider..

 

Jeg tror ikke Acronis funker som den skal uten disse driverne, så var jeg deg ville jeg mekket boot USB-pinne eller CD og fjernet den..

 

Driverne ligger i disse nøklene: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{71A27CDD-812A-11D0-BEC7-08002BE2092F}

 

Her må man kun slette teksten i disse under:

Class = Volume/DiskDrive

UpperFilters "kun de som tilhører Acronis"

LowerFilters "kun de som tilhører Acronis"

 

Etter reboot er de borte.. Er noen flere steg, men er man heldig, har man en TIH som fjerner disse selv og ikke har gamle liggende igjen..

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et spørsmål ang pci-e og sas kontrollere på pci-e bussen.

Jeg har en 8 ports kontroller med 8 Corsair Force GT 60GB SSD'r i RAID 0. kontrolleren er PCI-e x8 og står på en x8 pci-e slot, bandwidth på x8 er 2GB/s , om jeg ikke har lest feil.

 

Når jeg sjekker ATTO får jeg litt i over kant av 2GB/s - flaksehalsen er da PCI-e x8 kontrollern/ bussen.

Om jeg da flytter over 4 SSD'r på en lik kontroller , på en annen av PCI-e x8 slotene - vil jeg da kunne få opp mot 4GB/s?

 

Er litt usikker på hvordan Raid 0 skalerer over 2 kontrollere

 

 

Snabelen

Endret av Snabel
Lenke til kommentar

Et spørsmål ang pci-e og sas kontrollere på pci-e bussen.

Jeg har en 8 ports kontroller med 8 Corsair Force GT 60GB SSD'r i RAID 0. kontrolleren er PCI-e x8 og står på en x8 pci-e slot, bandwidth på x8 er 2GB/s , om jeg ikke har lest feil.

 

Når jeg sjekker ATTO får jeg litt i over kant av 2GB/s - flaksehalsen er da PCI-e x8 kontrollern/ bussen.

Om jeg da flytter over 4 SSD'r på en lik kontroller , på en annen av PCI-e x8 slotene - vil jeg da kunne få opp mot 4GB/s?

 

Er litt usikker på hvordan Raid 0 skalerer over 2 kontrollere

 

 

Snabelen

Det går fint. jeg fikk 5.2GB/s seq les med 2 stk Areca :)

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kjøpt meg en Samsung 900x3c og var veldig bekymret før jeg fikk den at jeg skulle få en som var oppsatt med en SanDisk U100 disk som vistnok er helt forferdelig. Gleden ble derfor stor da jeg i dag fant ut at min maskin har en Samsung 830 256GB disk. Men dessverre ser det ikke ut som ytelsen er helt på topp allikevel:

 

post-109180-0-73614500-1352841715_thumb.jpg

 

Disken skal være på 6Gbit/s Sata III, så hva kan være galt?

 

Jeg få også feilmeldingen "Could not open device \\.\PHYSICALDRIVE0" når AS SSD prøver å teste Acc.Time på read.

Lenke til kommentar

Så av alle strømsparingsfunksjoner når du bencher, påvirker spesiellt mye 4k subscores. Man kan kjøre enkelte ting i bakgrunnen for å hindre stømsparing å slå inn når man bencher, dog har dette ikke festet seg nevneverdig på hukommelsen siden jeg ikke har slike ting påslått...

 

Ellers vil en annen RST driver gi bedre scores (iastor), siden disse SCSI RST(e) iastorA er noe treigere. Disse iastorA RST driverne er helt unødvendige for alle med singel SSD...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke på noen strømsparingsfunksjoner tror jeg, samt jeg er jo plugget i når jeg tester. Disse rapid start driverne forstår jeg ikke helt. Er ikke dette noe med RAM buffering for rask start fra dvale? og hva er forskjellen på de 2 du nevner her? Googlet litt uten å bli nevneverdig mye klokere :D

Lenke til kommentar

Kommer nok bare an på hvilken bench man kjører først, og litt på drivere, 256gb kan jo også være litt mer snappy enn 512gb, som er den som har vært på reviews, uansett marginale forskjeller.. Best av MLC sålangt, kun M5P som marcher den sånn nogenlunde på lesing, men ikke fult så komplett på alle deltester..

Lenke til kommentar

Ser snacksy ut ja. Er fristet til å gå for en 2R0 840 Pro 256GB oppgradering fra 2R0 830 128GB, men tror jeg står over for nå siden jeg ikke føler behovet. Neste som er på lista mi over oppgraderinger nå er faktisk tastatur. Jeg refreshet akkurat mus, siden jeg hadde hatt samme kona i 4 år, og har nå fått meg ny (nyeste Roccat) Kone(+). Om de neste par testene holder for det de første sier om Logitech 710+ blir det mitt første mekaniske. Det blir også nice siden det har lignende layout som G15 jeg har hatt i litt over 4 år, og noen av tastene begynner å bli slitne (selv om jeg ikke har slått hardt eller raget på de).

Jeg ser frem til når tilsvarende konsistens på random write latency som intel S3700 har kommer til de fleste SSDer, det vil forhåpentligvis gi bedre skalering i RAID enn det vi er vant med for systemer som har vært i bruk en stund, uten stor overprovisjonering. Forhåpentligvis også med PCIe interface (SATA-Express?) samtidig. Avhengig av hvordan det blir med bonus på GPU med Folding@Home og fritid til gaming er det også mulig det blir ny GPU før nye SSDer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...