Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sålenge det kun er en miniportdriver (RSTe) uten CP med laber ytelse og null raid0 TRIM funksjon, så mister jeg mye av lysten til å prøve denne. Mistenker at Intel har inngått avtale med M$ om å gjøre Raid0 TRIM Win8 eksklusiv, mot endel gjenytelser...

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sålenge det kun er en miniportdriver (RSTe) uten CP med laber ytelse og null raid0 TRIM funksjon, så mister jeg mye av lysten til å prøve denne. Mistenker at Intel har inngått avtale med M$ om å gjøre Raid0 TRIM Win8 eksklusiv, mot endel gjenytelser...

 

Det skal du ikkje se bort ifra :(

 

Men gleder meg til Win 8 final kommer. :)

Lenke til kommentar

Med vanlig laptop strømsparing/C-states som senker random read QD#1 og voldtar random write QD#1, så ser det ikke så galt ut på tross av dette.. 0-fill skulle vel gi ~4600-5000 på full pupp med en 520 240gb på en Intel 6G port i en optimal satt opp desktop maskin...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Sålenge det kun er en miniportdriver (RSTe) uten CP med laber ytelse og null raid0 TRIM funksjon, så mister jeg mye av lysten til å prøve denne. Mistenker at Intel har inngått avtale med M$ om å gjøre Raid0 TRIM Win8 eksklusiv, mot endel gjenytelser...

Det skal du ikkje se bort ifra :(Men gleder meg til Win 8 final kommer. :)

+1 til uthevet i rødt. Der i mot klarer jeg ikke helt glede meg mye til W8 med mindre de gjør det mulig å omgå Metro fulstendig. Har forsøkt meg på den siste preview og det ble fort lagt vekk. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg synes Metro ser helt topp ut...

 

...på en mobiltelefon eller et nettbrett.....

 

Jeg får litt angst når jeg ser det på en pc ;)

Det går nok over når man har fått lekt seg litt mere, jeg tror imidlertid W7 vil kunne vare lenge hos svært mange, vi får se. Previewen er ikke langt unna.

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde bestemt meg for å ikke like Metro og det gjør jeg vel fremdeles ikke *men* det er betydelig bedre enn jeg fikk inntrykk av i CP utgaven tidligere i år.

Det funker bra når man bare finner ut av hvordan det henger sammen.

Man kan i all enkelhet si at Start menyen er erstattet av en hel skjerm med disse Metro symbolene, det er faktisk ikke så ille men veldig anderledes. (vaner er vonde å vende)

 

Jeg holder på med installasjon nr 2 nå (rett på jernet i denne omgang ellers er det VM) og det skal bli litt morsomt å prøve lagring vs i VM.

 

Jeg skal ikke være like bastant som Nizzen men kommer med benchmarks i løpet av natten / morgendagen.

(bare fra PCH, ingen raid kontroller i denne omgang)

Målet med å installere rett på "jernet" er egentlig å se nærmere på TRIM. (resten er VM bedre på)

Lenke til kommentar

RST 11.5.0.1171 er enda et lite hakk bedre.

(har bare kjørt noen få så her er marginer)

 

post-137664-0-69698400-1338674726_thumb.png

 

La merke til at det er en 350MB "skjult" partisjon vs 100MB i W7.

 

Ikke noe spesielt, bare en pussig størrelse.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...