Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten oppdatering her. Jeg har fått OPROM 11.5 og RST 11.5 final. Tok en Anvil bench her av mine C300 256GB i RAID 0. Det meste jeg fikk med 10.8 OPROM og driver var 6700 poeng, mens nå med nyeste fikk jeg 6146. Er en stund siden jeg har kjørt HDDErase, så ytelsen er nok litt degradert pga det. Men det rare er at leseytelsen er lavere med 11.5 da.

 

Har dere fått testet det? Jeg kan fint ofre litt ytelse hvis jeg får TRIM støtte i RAID 0. Jeg synes bare det var rart at leseytelsen hadde gått ned. Eller hva mener dere?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Da har jeg testet OROM 11.5.0.1414 og RST 11.5.0.1207 hos meg med mitt P8Z68-V PRO og C300 SSD'er. Her er en Anvil bench av det nye vs OROM 10.8.0.1303 og RST 11.1.5.1001 driver.

 

Siden TRIM er ikke blitt bekreftet enda (iallefall ikke på Z68 kort), så kommer jeg til å bruke det gamle oppsettet som også gir best ytelse. Ryktene sier også at kun Win8 støtter TRIM til SSD'er i RAID 0. Det er mye usikkerhet fortsatt, så hold dere til det som funker er mitt råd.

 

PS : Med det nye oppsettet så fikk jeg BSOD hver gang da jeg prøvde å starte AIDA 64...Det får jeg ikke med gammel OROM og driver.

post-10067-0-58931200-1343930743_thumb.png

post-10067-0-13263200-1343930947_thumb.png

Lenke til kommentar

BSOD'en med AIDA er visst fixet i en nyere versjon, evnt. en beta. Samme problemet med Intels toolbox er en helt annen historie..

 

SCSI-filter driverne både var og er useless på win7 sålenge alt de tilfører er dårligere ytelse. TRIM er fraværende enn sålenge, og som jeg sa for lenge siden: Kan intel+m$ binde raid0 TRIM og lignende ting opp i nye produkter, så gjør de det uansett om det er en ren bløff..

Lenke til kommentar

Har en Agility 3 256 gb idag og vurderer å oppgradere med en til for raid 0. Men det virker som om det stort sett er seq. r/w som får den store boosten, mens random 4k etc. ikke får den enorme forbedrelsen. Er det da noe poeng for meg å kjøre raid da jeg ikke skal drive med store mediafiler. Er Windows/programmer/spill som det blir brukt til.

 

Agility 3 er jo ikke superbra per dags dato, så ville det vær likere å kjøpt 2 Samsung 830, M4 128 GB e.l. for å få disker som er bedre på random r/w?

Kjøper jeg derimot en 256 Agility til så vil de jo tilsammen aldri overstige 50% kapasitet og da blir de en del raskere av det jeg har lest.

 

Har bare sata 3 Gb hk idag, så får jo ikke utnyttet diskene fullt ut.

 

Her er ytelse per idag:

 

0-fil

post-20387-0-29033100-1344438141_thumb.png

 

Incompressible:

post-20387-0-10176200-1344438239_thumb.png

Lenke til kommentar

Pci-e 3.0 kontroller + 8x ssd i raid-0 anyone? :green:

 

Let the games begin :woot:

Bare synd 4K random ved lav QD ikke blir forbedret...

 

Finnes det noe spill eller et program som loades fortere med 20 VS 35 MB/s 4k read tro? Virker som om ofte cpu blir flaskehals under loading av f.eks Bf3 baner.. Men vet ikkje om det er særlig mye 4k filer der...

Lenke til kommentar

Jeg tror at både OS, programmer og spill ikke er skikkelig optimalisert for raske SSD'er enda. Ting går jo raskt, men vil ikke helt kalle det for "instant action" riktig enda. Jeg har 2 stk C300 256GB i RAID 0 og jeg kan ikke si at programmer starter spessielt raskere over singel... Som du vet så er det jo nettopp sekvensiell ytelse som øker mest med RAID 0. Derfor tenker jeg at det er 4K random ytelsen ved lav QD som er den største flaskehalsen her.

 

Men rett på meg de som har mer peiling :cool:

Lenke til kommentar

Er det ikke sånn ca 10 sekunder lastetid per bane i BF3 med HDD da? Ser ikke helt poenget med å bry seg om lastetidene når en runde ofte tar 40-50 minutter, særlig når spillet ikke starter før alle er inne.

 

Er bare snakk om å "benche" noen lastetider for spill, for å se om det er noe forskjell av betydning. Kunne jo faktisk være at noen spill "krevde" høy sekvensiell ytelse.

 

4+ GB/s sekvensiell ytelse er iallefall konge for hardcore videoredigering

Lenke til kommentar

Jeg ville tror du traff en flaskehals i CPU før du klarer å benytte 3-4GB/s les/skriv (med mindre det er kopiering). Jeg har merket at flertrådede programmer har blitt raskere på 3930K (@4.2GHz), mens det meste makser en tråd og begrenses av det. Eller den plagsomme "Antimalware Service Executable" (MsMpEng) prosessen som alltid makser en tråd og begrenser hastigheten på installasjoner. Den tar ofte opp 50-75% av tiden eller mer av en installasjon.

Får se om jeg legger litt innsats i en overklokk neste helg. Håper på 4.5-4.6. Hva vil dere si er trygge prime temperaturer på denne CPUen?

 

Gleder meg til å se litt benchmarks Nizzen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...