Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal legge ut en ny link til benchmarken, den ligger uansett ikke fysisk på XS.

 

Jeg har akkurat holdt på med testing med og uten C States og det er helt klart forskjell.

Om det er verdt det må man nesten vurdere selv, jeg har alltid sverget til å kjøre strømsparing men vurderer å kjøre uten sparing i en periode.

Responsen er bedre uten strømsparing og det merkes godt hvis maskinen ofte er helt nede på sparebluss.

 

 

Lenke til kommentar

Mye diskaccess på lav QD lider endel (sett opp til 50% lavere ytelse på 1. access) ved C states og/eller speedstep med SSD i kassa, siden det tar litt tid før CPU hopper opp i maxfrekvens og idlefrekvens blir flaskehals, om den i det heletatt tar seg bryet å øke til maxfrekvens.. Bencher kan nok tvinge opp frekvensen siden de ofte repeterer deltestene flere ganger, men der det gjelder som mest på første forsøk, realtime OS/apps, der svikter det stort.. Personlig vil jeg ha full ytelse umiddelbart når jeg ber om det :wow: , ikke halv pupp som kommer slengende med soverusk i øya :sleep: ...

 

Min CPU står på 4.6ghz konstant, og idle drar den ~30w, så vitsen med å ha speedstep/C--states påslått er forsvinnende liten på en desktop-PC, og om den varer 19 år uten mot 20 år med, så betyr dette null og nix...

 

@GullLars:

Så fort Anvil mekker en permanent link så fixer jeg det..

 

@Anvil:

Kan du ikke editere post#5 og dedikere endel av den til benchen din og holde den oppdatert med siste versjon, så linker jeg til post#5 i førsteposten (?)..

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er lite å hente på å klokke opp fra normalfrekvens for å forbedre det vi snakker om, ei heller turbo. Det er lave idlehastigheter via C-states og/eller speedstep som er synderen (se forklaring i min forrige post)..

 

Off Topic: SB har vel kun 100mhz turbo når alle kjernene er tatt ibruk, og det er puslete.. Vedrørende klokking generelt, foretrekker jeg en konstant klokk så høyt det lar seg klokke, turbo er greit for normalbrukeren, men personlig himler jeg med øynene av denne funksjonen :tease: ..

Endret av Ourasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Plextor M3p 128gb R0

Nyeste RSTe er brukt.

 

"stock" cpu: @ x79 Turbo @3800

Asssdstockcpu64kstripePlextorR0test2.png

4400mhz @ x79 Her ser man at det hjelper med litt overklokking.

Asssdstockcpu64kstripePlextorR0test34400mhz.png

 

AnvilPlextorR064kstripe4400mhz.png

 

Hvor er 4 porters intel 6gb integrert når man trenger det? :p

Jaja, får visst bruke Arecaen da :green:

 

2x R0 @ Areca 1880ix-24 4GB 64k stripe

12GB tester for å komme unna cache resultater

Stock cpu:

AnvilArecaPlextorR064kstripestock.png

4400mhz:

AnvilArecaPlextorR064kstripe4400.png

 

Litt lave seq read, men det kan ha noe å si med stripesize. Normalt bruker jeg 4k stripe til Areca og OS.

Forandre Stripesize i et ssd array tar ca under sekundet :D

 

4k stripe:

AnvilArecaPlextorR04kstripe4400.png

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg fikk 2000+ poeng lavere score med 11.5 RSTe, med bla. 300mb lavere write på 4kb QD#16 etc... Nå har ikke du noe annet valg kanskje, men RST 10.8 er fremdeles best..

 

BTW: Dette var med WBC på, håper ikke 11.5 med Raid0 trim blir en slik miniport driver...

 

PS: Z/P67 får vel 1800-1900 poeng i AS SSD med M3P..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jeg fikk 2000+ poeng lavere score med 11.5 RSTe, med bla. 300mb lavere write på 4kb QD#16 etc... Nå har ikke du noe annet valg kanskje, men RST 10.8 er fremdeles best..

 

BTW: Dette var med WBC på, håper ikke 11.5 med Raid0 trim blir en slik miniport driver...

 

PS: Z/P67 får vel 1800-1900 poeng i AS SSD med M3P..

 

Er du sikker på at ikkje det er 256 utgaven som får 18-1900poeng?

Lenke til kommentar

Jeg har samlet inn det man trenger for å endre OROM, ikke umulig å få til men man må vite hvavman gjør :)

(det er best å finne en som er ferdig moddet, finnes flere forum hvor man kan finne slikt)

 

X79 3 series kan yte OK den også, spesielt hvis man skrur av strømsparing.

Skal kjøre noen tester nå på M3P, det kjedelige er jo at man har alt for få 6GB/s porter :(

Må mao flytte boot raidet over på 3Gb/s porter mens man tester.

(jeg snakker da bare om onboard porter)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...