Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OROM er det som legges inn i oppdateringsfilen for ICHxR i hovedkort-bios? Husker Ourasi fikset det for oss en periode :)

 

Vi kan håpe at Intel kommer med 6 stk onboard 6GB/s porter en gang neste år iallefall. Men jo raskere jo bedre.

Det vil bli bra, synes det er synd vi nå kun får 2. porter. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

10.8 er også bedre enn 11.1? :S

 

Jau, 10.8 er bedre enn 11.1..

 

Jeg fikk 2000+ poeng lavere score med 11.5 RSTe, med bla. 300mb lavere write på 4kb QD#16 etc... Nå har ikke du noe annet valg kanskje, men RST 10.8 er fremdeles best..

 

BTW: Dette var med WBC på, håper ikke 11.5 med Raid0 trim blir en slik miniport driver...

 

PS: Z/P67 får vel 1800-1900 poeng i AS SSD med M3P..

Er du sikker på at ikkje det er 256 utgaven som får 18-1900poeng?

 

Jau, er sikker på det:

1175720.jpeg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jaja, ikkje så farlig da.. Jeg har bare lavere på høy 4k QD og 4k skriv som er writeback cache.

Ellers har jeg høyere, altså på det som teller :p

Tilogmed i Anvil benchen, så har jeg høyere score på alt av read. Men på write er en god del høyere på z77 eller hva det er.

 

Dermed er jeg rimelig sikker på hva som er best for meg. I mitt bruksmønster så skriver jeg lite i 64QD :green:

 

Edit nr 16: ble plutselig fornøyd med talla fra integrerte alikavel :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg tok å oppgraderte BIOS på mitt Asus P8Z68-V PRO kort og fant ut at den hadde med en litt nyere Intel OROM - 10.8.0.1303

Tok da en Anvil bench for å se forskjell i ytelse. Har 2 stk C300 256GB i R0. Satt 400GB array med 64K stripe som dere ser.

Kjørte ikke HDDErase før nyeste benchen, så det kan ha hatt LITT å si, men siste rens var i April så har sikkert ikke stor betydning her.

 

Først med gamle OROM :

post-10067-0-60776500-1336728919_thumb.png

 

Så med nye OROM :

post-10067-0-14383900-1336728933_thumb.png

 

Jeg bruker RST 11.1 så ytelsen hadde kanskje vært bedre med 10.8? Sikker på at Ourasi vet noe om dette :cool:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jeg bruker RST 11.1 så ytelsen hadde kanskje vært bedre med 10.8? Sikker på at Ourasi vet noe om dette :cool:

 

10.8 er litt raskere på random skriv hos meg, men utgjør ikke mange poengene totalt sett... 64kb stripe og 10.8 hadde nok brutt 7k grensen, om ikke du allerede er på 64kb stripe vel og merke :omg:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Da har jeg satt opp 2 stk Corsair Force GT 120GB disker i RAID 0 :)

 

Lurer litt på om dette er normal ytelse for ett slikt oppsett eller om det er mer å hente på en måte ?

Lenke til kommentar

Da har jeg satt opp 2 stk Corsair Force GT 120GB disker i RAID 0 :)

 

Lurer litt på om dette er normal ytelse for ett slikt oppsett eller om det er mer å hente på en måte ?

 

Aktiver "Hurtigbuffer for tilbakeskriving" i RST (se bilde) og kjør CDM med 0-Fill om du vil se best case scenario neste gang du tester CDM (se bilde)...

post-72177-0-02036400-1336879790_thumb.jpg

post-72177-0-77006500-1336879800_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

 

Aktiver "Hurtigbuffer for tilbakeskriving" i RST (se bilde) og kjør CDM med 0-Fill om du vil se best case scenario neste gang du tester CDM (se bilde)...

 

Hvor aktiverer jeg det ? Fikk ikke det programmet du har oppe til å kjøre her, må vel kanskje ha Intel ssd ?

Lenke til kommentar

Den feilmeldingen får du kun om du har ett annet hovedkort enn signaturen, eller har disablet Intel SATA porter og bruker Marvel portene. Så lenge du har disker/SSD'er på Intel SATA/Raid ICH og denne er enablet, så skal den installeres uten feilmelding..

 

Når jeg ser på benchen din, så bruker du i allefall ikke Intel porter på P6T..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...