Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

For de av dere som har Acronis True Image installert, så merk dere at deres filterdriverne faktisk senker ytelsen.... OG, selv om man avinstallerer, så blir driten liggende igjen uforandret med samme negative effekten, pokker å jeg måtte stresse for å bli kvitt driten... CD/USB-pinne løsningen er helt ok, men aldri installer programmet..

 

Knota jævli for å finne synderen til den reduserte ytelsen, fant den, fjernet den, og vips så våknet arrayet mitt igjen.. Bildet under er med skitne SSD'er, men er allikevel kjappere enn HDDErasede SSD'er UTEN data:

 

1303451.jpeg

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ourasi : Det der visste jeg ikke! Nå vet jeg hvorfor ytelsen hos meg er lavere da. Men for å få laget en slik bootbar CD/USB med Acronis, så må man først installere programmet da... Har du en oppskrift på hvordan du fjernet Acronis riktig?

 

Jau, har vel en slags oppskrift, skal lage en om det er flere enn deg som blir litt varm i kinnene når de skjønner hva Acronis gjør med denne "takeover" av OS'et og som aldri blir borte selv etter avinstallasjon. Du kan jo bare ta det via MSN, for tråkker man 1 millimeter feil, så er det BSOD og no return, så greit å få det inn med teskje så man ikke feiler..

 

At en må legge inn programmet for å opprette CD/USB er surt, angrer på at jeg ikke lastet ned et image av denne, så jeg slapp å skitne til OS på et så dypt nivå. Så, det er en vei utenom installering allikevel da...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Her er en liten snippet av hva jeg fant ut når jeg undersøkte dette nærmere:

 

"The mere presence of the driver files themselves in your \Windows\System32\Drivers\ folder is not the problem. In fact, you could leave them all there and it wouldn't matter at all, IF they weren't being loaded and used to bypass the operating system's own hardware abstraction layer. The real problem is the Acronis "takeover" of storage device control in your registry, and that isn't reversible by normal uninstallation of the TIH application. That is the most likely cause of any "conflicts" you're seeing, not just the driver files themselves.

 

Before some Acronis defender jumps in here to remind us all, yes I know that other software sometimes leaves "stuff" behind too, but what Acronis leaves behind isn't just innocuous "stuff." It's system altering leftovers that, at minimum, irreversibly degrade OS control of storage devices and, at maximum, are totally deadly. Never install Acronis software without a validated full system backup and a thoroughly tested bootable recovery disc -- i.e., one that is fully consistent with your operating system's drive recognition and access capabilities.

 

As I see it, Acronis' longstanding failure to properly track and provide straightforward reversibility for their "system takeover" installation methods is leading them deeper and deeper into a black hole. Not all of the consequences are immediately apparent to every end user, of course, but the cumulative results are probably responsible for more current issues than any other single factor already, and the remainder won't remain undiscovered for long. Even some magazine "reviewers" might figure it out eventually.

 

It is probably beyond serious consideration to even think about the kind of fundamental redesign that would allow their products to work cooperatively on top of the operating system's own hardware abstraction layer. But, if they don't soon do something about the growing mess, they're heading for oblivion as far as I'm concerned, and no amount of semi-functional gimmicks and gewgaws will stop that precipitous slide. It's a damned shame. They were "pack leaders" for quite a while.

 

I can assure you that you're not alone. This end user is also looking hard at other options. Just a matter of choosing which one. At the moment Germany and the U.S. are in a tight race."

Lenke til kommentar

Ourasi:

Gjelder dette de fleste Image programmer eller kun Acronis? Hmm, det er helt klart noe jeg kunne tenke meg å bli kvitt. Jeg har installert fordi jeg har brukt installasjon til å lage bootbare USB og CDer for image backup/restore.

 

Jeg lurer faktisk på om det er kombinasjonen av Acronis installert for noen år siden og Windows oppdateringer som med tiden har begynt å gi feilmeldinger på mitt array. Beskrivelser eller logg fra msn hadde vært topp. Sjekker ut Paragon og om de gjør noe lignende eller kan være et mer trygt valg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Litt merkelig , jeg finner ikke Acronis i Oppgavebehandling > Prosesser :hmm:

 

Har gjort noen grep for å hindre uønsket aktivitet.

 

Har du hatt Acronis inne og fjernet det, så ligger ikke problemene i kjørende prosesser, men i startende disk drivere... Kikk i Devicemanager/Enhetsbehandling og driverdetaljer på "Diskstasjoner", så finner du drivere som lastes ved boot, der ligger flere Acronis drivere og autostarter selv etter avinstallasjon.. Masse i registeret må endres, først etter dette er korrekt utført kan man fjerne de fysiske filene..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Ourasi:

Gjelder dette de fleste Image programmer eller kun Acronis? Hmm, det er helt klart noe jeg kunne tenke meg å bli kvitt. Jeg har installert fordi jeg har brukt installasjon til å lage bootbare USB og CDer for image backup/restore.

 

Jeg lurer faktisk på om det er kombinasjonen av Acronis installert for noen år siden og Windows oppdateringer som med tiden har begynt å gi feilmeldinger på mitt array. Beskrivelser eller logg fra msn hadde vært topp. Sjekker ut Paragon og om de gjør noe lignende eller kan være et mer trygt valg.

 

Legg meg til med [email protected] på MSN, så skal jeg veilede for effektiv fjerning.. Det er forøvrig ikke bare Acronis som synder, så en som hadde testet flere, og satt igjen med så mye drit at det var bare å gi opp installasjonen av OS...

Lenke til kommentar

De to nederste er Acronis drivere, som den bruker til å overstyre OS'et sitt hardware abstraction layer, og er hele problemet jeg tar opp, disse blir igjen ved en avinstallasjon, og fortsetter å autokjøre og overstyre OS'et.. På kort sikt gir dette litt svakere ytelse, på lengre sikt er det en katastrofe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...