Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Jaja, har lagret resultatet iaff..... Undres hva jeg kunne fått ut av systemet med litt klokking og en ekstra E eller to, denne scoren legger seg jo inn på en 15. plass, ikke galt mtp at det er mitt 24/7 oppsett uten noen hensyn til eventuelle fordeler i akkurat totalsuiten... Men er vel begrenset hvor langt man kommer oppover uten 6 core 980X osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en utmerket score Ourasi,

Spørsmålet er egentlig hvor mye lagring utgjør av den scoren.

 

980X er nok en nødvendighet :whistle:

 

Planen min er å kjøre med helt basic X25-V og deretter øke på.

 

Her er ss av 2R0 X25-V 8KB stripe size, IRST 9.6

 

post-137664-1273701363,4711_thumb.jpg

 

Det hadde nok skapt litt furore :), overraskende bra, trodde man trengte litt mer skriveytelse for en slik score.

WBC hjelper nok godt på her.

 

-- edit

 

Her en noen scores fra 9211 med og uten SW raid.

 

post-137664-1273701604,5929_thumb.jpg post-137664-1273701610,3101_thumb.jpg

 

post-137664-1273701761,7814_thumb.jpg post-137664-1273701775,912_thumb.jpg

 

Irriterende lav sekvensiell ytelse på denne saken, er igrunn ikke mye man kan gjøre med mindre det finnes noen hack for driveren.

Stripe er uansett 64KB og det burde være mer enn nok til å få bedre sekvensiell ytelse, ikke at det betyr så veldig mye, det er jo random som betyr mest.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

HDD scoren alene utgjør forsvinnende lite, etter litt l33t hoderegning vs. andres scores, faktisk den som har minst å si utrolig nok, i kjent Futuremark stil, jeg mener jo den burde hatt betydelig mer innvirkning på resultatet, naturlig nok...

 

Det er nok CPU/Minne som har størst innvirkning på scoren (herunder mye TV and Movies og mange andre subtester)...

 

@2x25-V scoren:

Knallfin score, man kan vel trekke fra ca. 15-20k når man har OS på dem, som man må under en komplett run i PCMV, men du burde jo ha mer enn nok SSD'er for å kunne rive litt i PCMV lista dersom du får deg CPU og grafikk som duger i denne sammenhengen. Men man trenger nok ikke disse enorme HDD scorene for å få en fin total, men sånn for å ta ut det lille ekstra, så må man nok ta fram de beste SSD raid oppsettene...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Uten å kjenne til tweaks for suiten regner jeg med at det blir benyttet noen.

 

Det jeg vil poste vil være 100% 24/7 basert, med mindre scoren blir så bra at man lukter på en høy plassering :)

(det kan vel påvirke til enda litt mer klokking, må ha bedre kjøling uansett)

 

Hvorfor kjørte du *hele* pakken på PCMV?, de fleste som poster (inkl de øverste på lista) kjører bare den første benchmarken.

 

--edit

 

Hvis du studerer skjermbildet litt nærmere vil du se at det ER med OS ;)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Jeg klikka bare på "Run Benchmark", så ikke at alle var huket av... Taper nok endel på dette mtp HDD score, siden den kjører de samme testene en enorm mengde ganger i alle suitene, gudbedre det irriterte meg når jeg hadde satt den igang å så at testene ble gjentatt til det ekstreme... Men, som sagt, litt høyere HDD score hadde nok kun gitt meg bagatellmessig bedre score, men jeg hadde sluppet å sitte i en evighet å vente på ferdig resultat dah...

 

PS: GullLars var vel ute etter alle suitene (?), tok den kun fordi han ba om det, så greit nok at alle kom med...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Det tar jo litt tid å kjøre hele men er egentlig greit å kjøre den for å sjekke hva alle subscores gir. (som referanse)

 

Det har igrunn liten effekt all den tid man ikke ser hva andre oppnår på tilsvarende subscores, blir nesten umulig å finne ut av hvor de henter resultatene fra.

Lenke til kommentar

Da er det bare å finne en grei kjøling som mangler hvis ikke luft holder, begynner å bli for varmt til den store overklokkingen på luft :)

Blir spennende å se hva 980X gir i økning, jeg ser vel for meg at man burde klare over 30 men det er ikke godt å si.

(kan hende man blir overrasket)

 

Jeg hadde igrunn forventet bedre score med disse nye SSD'ene, det er litt variabelt i forhold til Intel.

Mulig jeg må slå til med alle G2'ene for å få best mulig score, kanskje litt blanding om nødvendig.

Lenke til kommentar

Jaujau, får handle inn PCMV Advanced da, så jeg kan få lagt ut mer optimale resultater engang, er jo de som bare må ha det på orben for at det skal være troverdig... Den utgaven er en delt kommers utgave jeg ikke kan laste opp resultater...

 

Edit: der kom requesten om ORB link ja, den kom mens jeg skrev :tease:

Lenke til kommentar

Hehe,

 

Knallbra Ourasi, snart begynner det å gå opp for dem at de virkelig blir slått av ICH ;)

Kranglefantene ligger langt bak, vi får fylle opp første og andresiden med greie scores, varer vel ikke lenge før andre hiver seg på.

 

Blir vel nøyd til å legge noe ut jeg også før jeg oppgraderer.

Lenke til kommentar

Ser du har tatt opp stafettpinnen på XS :new_woot:

 

Jeg har savet resultatet fra den første full suiten, om noen skulle ønske å undersøke den nøyere FYI... Men disse gutta blir nok ikke fornøyd med noe som helst vi dokumenterer, og flytte SSD'ene fra kontrollerene og teste selv ser vrient ut for dem. Ergo diskuterer folk (vi) med erfaring mot folk (de) uten erfaring, og er disse folkene stae nok, og sitter på generellt manglende kunnskap, ja da er diskusjonen dømt til å misslykkes... De fleste av disse folkene som nå oppfører seg heller barnslig, har jeg flere PM'er fra der de spør om det ene og det andre vedrørende SSD, TRIM, og annen genrell info, og nå er de plutselig allvitende, ja ja, tiden flyr ....:tease:

 

PS: Jeg la ut ORB linker på XS til både kort suite og en med alle..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Måtte nesten det :)

 

Har hatt min porsjon av PMs fra endel jeg også, håpløst er bare fornavnet :)

 

De (heldigvis bare noen få) får bare leve i sin egen verden så lenge de orker.

(de aller fleste er både dyktige og fornuftige)

 

Jeg har avsluttet den diskusjonen for min del, de får få fingeren ut og prøve selv.

 

--edit

 

Mulig jeg legger ut en score litt senere i dag, må bare gjøre ferdig et lite prosjekt. (hvis resultatet blir OK, må nesten opp i nærheten av ditt nivå :))

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Vel vel, vi har uansett rett, uansett hvilke argumenter de kommer med, gode eller dårlige... Vurderte inatt å avslutte hver eneste post med "jeg har rett, du har feil", siden de oppførte seg som drittunger noen av dem, men lot det være, hadde uansett vært gøy å se resultatet av det, men men, den underholdningen gikk vi glipp av laugh.gif

 

Edit: Ble jo litt e-drama uansett da, eller SSD-drama som GullLars ville sagt det :yes:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Det ble litt drama ja, men vet ikke hva jeg ville kalt det :p

Det var hovedsaklig computurd som oppførte seg barnslig. Han har en personlig vendetta mot kontrollere som cacher, spesielt der det gir stort utslag, siden han mener det ikke gir et realistisk bilde av lagringsytelsen. Jeg kan være enig at cache kan gi noe oppblåst score på disse bencher og i spesielle tilfeller, med et standard ICH10R array med WBC kan ikke ansees som et uærlig oppsett for PCmark Vantage. Om man derimot mekker arrays som ikke er bootbare og bruker unaturlige løsninger for å cache mest mulig av en spesifik test er det uærlig. Men slik driver i alle fall vi ikke med her på forumet :)

 

Tiltevros var mer overrasket og vanntro enn barnslig, men han godtok jo 88K scoren din uten krangling. Det ville vært morsomt om du hadde kjørt en HDDerase + image og klokket litt høyere (om mulig) og postet en 100K+ HDD score på ORB :)

Vil man forresten greit passere 100K HDD score med 3x 25-E i brukt tilstand? eller er ICH10R allerede praktisk talt makset med 2 x25-E?

Lenke til kommentar

ICH skalerer helt strøkent ved 3xE, det er først ved å gå fra 3 til 4 man ser liten gevinst i Vantage, IOPS skalerer bra fra 3 til 4 men ikke seq...

 

100k med OS og 24/7 oppsett i en PCMV run er nok meget realistisk på 3xE, samt at man får en ekstra boost ved lavere brukt plass i %, jo mindre brukt plass jo høyere PCMV score. Har penger til en E til, så den hiver jeg nok inn til uka :innocent:

Lenke til kommentar

Tok en runde med kun Vantage HDD suite, og lastet opp resultatet: http://service.futur...are?pcmv=319897

 

På HDD lista havner jeg med to lusne E på en 6. plass, da er disse med ramdrive trukket fra selvfølgelig. En E til så er det vel bare ramdrivene foran tipper jeg :thumbup:

 

Synes ikke det er galt, mtp prisene på kontrollerne på denne lista, og mengdene med cache de fleste her har.... ICH10R FTW :roll:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Bra resultat, litt over det jeg fikk nettop :)

 

Fikk 89079 på en full suite.

 

Jeg sliter litt med skjermkortet selvfølgelig og i tillegg en ting jeg ikke finner ut av, ellers hadde jeg passert deg greit.

 

Hva pokker er dette?

post-137664-1273789280,9287_thumb.png

 

Fikk ikke opp HDD lista du linket til? glem det, var noe tull med browseren.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...