Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det er noen gamle Intel saker, ikke så mange :)

 

RST 9.6 16KB SS WBC

 

Skjønner ikke helt hva det er som slår ut på den, scoren er generelt sett god med unntak av akkurat den.

 

edit:

Det er første scoren under PC Mark TV and Movies 2

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Det er vel en kort utgave av deltesten fra HDD suite, kanskje med noe annet i tillegg, er jo bare WBC som kan redde inn den, rebuttet du etter du enablet WBC etter du kom inn for 1. gangen etter image ble lagt inn? Det er vel en run på et X58/trichannel oppsett du kjørte på?

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke om jeg bootet på nytt, får prøve det.

Måtte kompensere litt pga dårlig skjermkort med litt høyere klokk enn deg :)

 

Jeg har ikke brukt image, driver bare å gjør meg kjent med tallene på de andre testene foreløpig.

 

Begynner å bli litt mye kjøring på disse nå men de holder nok en stund, jeg brukte bare 50% av kapasiteten.

 

--

 

Ja det er X58 med 12GB, litt dårlige timings akkurat nå, har ikke finjustert etter oppklokkingen.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Sliter litt med å finne ut av den saken.

 

Kjørte nettop en ny HDD Test Suite - 91655.0

 

Regner ikke med jeg kommer meg videre før i morgen.

 

Håper bare jeg får kjørt en vellykket med alle verdier før det blir installering av 980X.

Lenke til kommentar

Computurd sin siste klagerunde..... Barnslig uvitende drittunge, mer er det ikke å si om den saken... : http://www.xtremesystems.org/forums/showpost.php?p=4388971&postcount=80

 

"all of the numbers are suspect...

2468.29 MB/s !!!!! for windows media?

738.66 MB/s for video editing? get real man.

 

What ram drive program are you running?

 

the number one spot on vantage does not have speeds that fast, or even close, and that is with 4GB of ram cache.

 

So, while others may not call you a cheater, I WILL.

 

I have no qualms with telling you that i am not stupid, and if you think some of the other guys around here believe that is real you are full of banana.gifbanana.gifbanana.gifbanana.gif.

anyone who knows what they are looking at knows that is not a standard run with two ssd's. it is an insult that you expect us too believe it, as well.

 

 

i see that the age of running PCMark Vantage with cheats has begun! you should go over and do some runs on PCM05 as well"

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Har vurdert en oppskrift på Vantage vennlige Raid0 ICH setting i førsteposten på engelsk, så alle kunne testet dem, men med slik oppførsel, kan de bare bruke penga sine på HW-kontrollere og se seg slått av "gratis" onboard kontrollere til de blir blå i tryne... :tease:

 

Jaja, er jo ikke noen dypt bevart hemmelighet lengre, selv om det virker slik på enkelte... Nok e-drama for min del, ikke alle er tørre bak øra på XS tydligvis, godt dette ikke gjelder alle.....

 

Dritgøy å se han quote postene våre her med google "translator", det ble mye fin humor...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Det var ikke så koselig at han nektet å akseptere min mer korrekte oversettelse, og når han begynner å hyle cheater og sier "jeg nekter å akseptere noe mer som blir postet her".

Når dette i tillegg er off-topic for tråden, og han begynner å styre diskusjonen mot hans oppfattelse at vi prøver å lure han og føle seg fornærmet av det gikk det for langt, og jeg sendte første rapporten på et forum på ca 2 år. Det var en forespørsel om sletting av de siste innleggene og/eller stenging av tråden.

Flamewars tjener ingen, og jeg har ikke lyst til å skape dårlig stemning og skremme folk som har mye å bidra med vekk fra xs storage subforumet. Det er en fin komplementær ressurs til diskusjon's lagringsforum.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Jau, fyren minner mye om et helt ordinært troll, der han fullstendig ignorerer all hjelp til å forstå årsaker og sammenhenger, og kun hyler og bærer seg... Håper ikke jeg har vært med på å ødelegge tråden din, jeg postet HDD scorene mer som en pekepinn vedrørende Anand's ekskludering av SSD i dette oppsettet du nevnte, det hører liksom hjemme når folk som aldri har hatt SSD rakker ned på SSD, resten av postene har jo mer eller mindre kun vært forsvar og dokumentering/bevis for at de var riktige... Jeg ante ikke at en slik post kunne utarte seg slik, jeg har jo tross alt postet slike scores flere ganger på XS uten slike reaksjoner..

 

Men, som sagt, når slike folk begynner med røret sitt, da takker jeg for meg og finner på noe mer fornuftig... :innocent:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Tråden var ikke så viktig, det var hovedsaklig en "hey, se det er fortsatt seriøse folk som sier "vi vurderer ikke SSD fordi det er for dyrt pr dags dato for 100GB+".

Hadde det vært på en eller random tech side hadde jeg ikke brydd meg, men siden det var på Anandtech klarte jeg ikke la være å si i fra på forum.

Jarred, den ene journalisten, er tydelig gamer som har veldig snevert bruksområde for PCen ellers og ikke verdsetter et responsivt system utenfor spill når han kan ha alt på max i stedet for et hakk under.

Den andre journalisten hadde satt opp en BD spiller som en del av kjernekomponentene (core components) som jeg mener er latterlig for en $1700 "performance midrange" PC. BD spiller er en "special case" komponent. Man kjøper det ikke med mindre man spesifikt vet man trenger å lese BD plater på PCen.

Komboen av dette gjorde at det kokte over.

 

Jeg ville veldig gjærne at de hadde tatt med en full PCmark Vantage suite score (og subscores) med og uten SSD, om ikke annet for å kunne begrunne påstandene sine bedre ang. SSD.

EDIT: eller til og med WEI score og subscores.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Jeg hadde vel regnet med en respons ala dette :)

 

Han har ikke SSD til å få god ytelse med, bortsett fra sekvensiell ytelse da.

Det ser ut som han mangler grunnleggende forståelse for hvordan en datamaskin fungerer.

 

Hvis man virkelig hadde brukt cache hadde resultatene vært mye høyere.

Sjekk denne som et eksempel Link til ORB

 

Jeg la ikke scoren min ut i public rett og slett fordi jeg ikke kom til bunns i problemet jeg hadde med akkurat den scoren + at skjermkort drar ned for mye.

 

Jeg kjørte enda en full suite og HDD test score ble ikke dårligere : 91956

Totalscoren gikk ned noen hundre poeng selv om jeg hadde klokket litt mer, jeg skal nok finne ut av det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde vel regnet med en respons ala dette :)

 

Han har ikke SSD til å få god ytelse med, bortsett fra sekvensiell ytelse da.

Det ser ut som han mangler grunnleggende forståelse for hvordan en datamaskin fungerer.

 

Hvis man virkelig hadde brukt cache hadde resultatene vært mye høyere.

Sjekk denne som et eksempel Link til ORB

 

Jeg la ikke scoren min ut i public rett og slett fordi jeg ikke kom til bunns i problemet jeg hadde med akkurat den scoren + at skjermkort drar ned for mye.

 

Jeg kjørte enda en full suite og HDD test score ble ikke dårligere : 91956

Totalscoren gikk ned noen hundre poeng selv om jeg hadde klokket litt mer, jeg skal nok finne ut av det.

HDD - Windows Defender : Nesten 5000MB/s :ermm:

 

HDD - importing pictures to Windows: 21841 MB/s :roll:

 

 

 

 

 

HDD - gaming: 7680.82 MB/s

 

 

 

 

Her er det noe ddr2/3 ram cache fra den karen ja :D

 

 

 

 

Har selv kjørt hddsuite med ramdrive, men får jo ikkje kjørt hele pcmarkVantage på den.

 

Dette er ikkje cache fra Adaptec 5 serie, fordi cachen er ikkje så rask.

 

 

 

 

Det rare er at jeg har raskere HDD - application loading enn den scoren. 417.37 MB/s VS

376.53 MB/s. Dette er med min gamle 24/7 score.

 

 

 

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

På tide at du kjører en ny Nizzen, ellers mister du enda en plass :D

 

Ja, det er mange mystiske tall når man begynner å studere ORB, har såvidt begynt.

Synd at ikke flere kjører full suite så man kan sjekke sine egne og andres svakheter.

Lenke til kommentar

Jeg blir litt provosert av XS folkene ang. PCMV og SSD.

 

Så jeg ønsker å levere inn og poste resultater med mine 3 Intel SSD. Hvordan kan jeg gjøre det for å støtte opp deres resultater?

 

Er min single 80G1 (single pga Intel sin politikk) som kjører boot i dag så det må vel evt. bli ved å gjøre om og kjøre mine 2x160G2@R0 på ICH10R bootbar? Det blir litt jobb, men gjør det gjerne. Tar en image av dagens 80G1 boot, kopierer ut alle data av 2x160 til HDD, kjører litt hdderase og installerer win7 på 2x160 sammen med PCMV.

 

Jeg har ellers 2x5870, [email protected] (kan økes en del) og 12GB som kan tunes opp ganske så kraftig (trenger sjelden opptuning til hverdags).

 

Det er mulig jeg kan slenge en tredje 160GB i miksen bare for benchingen. En jeg har på jobb som egentlig skal sendes til RMA men som jeg tror bare er å reinitialisere.

 

Med litt quicktips setter jeg gjerne i gang. Betaler lett lisens på 20$ for å bidra til å stoppe noe klagepiper der inne.

 

EDIT:

Hvordan tror dere AMD X6 1095T på nyeste AM3 chipsett vil gjøre det i en slik test vs 980X?

 

Har vurdert en oppskrift på Vantage vennlige Raid0 ICH setting i førsteposten på engelsk, så alle kunne testet dem, men med slik oppførsel, kan de bare bruke penga sine på HW-kontrollere og se seg slått av "gratis" onboard kontrollere til de blir blå i tryne...
Du hadde gjort min 17. mai for å si det på dårlig norsk om du gadd det ;) Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vantage Raid0 settings: 16kb stripe, WBC=on og RST 9.6. Generelle settings for beste Vantage score: Jo mindre data på stripa jo bedre og her kommer fremgangsmåten fra A til Å:

 

Ta image, bruker du Acronis, så bruk One-Click Backup (noen setting i Acronis backup kopierer også brukte ugyldige celler, dette er fyfy), Clone kan brukes dersom man vil bytte fra en SSD til en annen og man slipper reinstall og det er gjort (følg anvisningene til Acronis under operasjonen) på 5 minutter. Så er det reboot, ha CD'en med Acronis klar i spilleren, og minnepinne med HDDErase i USB porten... Inn i bios, sett Raid over til IDE og sett minnepinne som første bootdevice, og kjør HDDErase på diskene. Reboot og inn i bios, sett kontrolleren til Raid, og reboot inn i bios på lontrolleren og sett stripa etter spesifikasjonene over. Sett CD som første bootdevice, og kjør Recovery, reboot så inn i bios og sett bootdevice slik som du ønsker å ha det, og boot til windows.

 

Når man er kommet inn i windows, slå på WBC i RST kontrollpanel/Manage (må gjøres hver gang man legger inn nytt image etter HDDErase), og så en reboot. Så kan man kjøre PCMark Vantage HDD suit only først for best HDD score, kjør hvilke suits du vil etter denne. Installer gjerne PCMark Vantage på en annen SSD enn OS stripa for å spare plass, pagefile/hibernate/system restore bør være fjernet.

 

Da er det bare å vente på scorene dah :yes:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Ja, man kan bli provosert av mindre ;)

 

Saken er avsluttet men det hadde vært hyggelig om Theo hadde kastet seg på lag.

Har ikke sett noen beklagelse fra han det gjelder men Tiltevros har kommet med en generell beklagelse, pent gjort.

 

Når det gjelder han *andre* karen får han aldri tilgivelse, han har gått for langt.

Hadde han enda orket å undersøke og ikke minst hørt etter hadde det vært greit.

 

Må dele denne med dere, blir morro forhåpentligvis.

 

post-137664-1273857731,0232_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...