Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en eller annen form for caching som foregår.

Jeg regner nesten med at det bruker RAM til caching, LSI'en i seg selv har jo alt for lite. (512MB)

Dette virker også på 9211 etter som jeg kan se og den har ikke cache i det hele tatt.

 

Det står litt finurlig forklart

"MegaRAID FastPath software supports full optimization of SSD Virtual Disk groups to deliver a 3X improvement..."

 

Hvis man leser litt mellom linjene kan det bety at man må bruke flere VD'er sammen for å få effekten.

 

Vi finner nok ut at det i løpet av neste uke :)

 

edit:

I første omgang virker det bare på 9260 og 9280, men jeg leste en plass at det skulle komme for hele 6Gb/s serien i løpet av året.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Jeg fikk LSI 9211 i dag og har prøvd litt frem og tilbake.

 

Rent umiddlebart ser det ut som det blir en del styr med å få hentet ut ytelsen på den.

Latency er meget bra men det var ikke uventet.

 

Det er for tidlig å si noe om ytelse, trenger mere tid på å finne ut av den.

 

Skal legge ut noen iometer runder litt senere i kveld.

(2R0 X25-M bla og muligens C300 2R0)

Lenke til kommentar

Jeg fikk LSI 9211 i dag og har prøvd litt frem og tilbake.

 

Rent umiddlebart ser det ut som det blir en del styr med å få hentet ut ytelsen på den.

Latency er meget bra men det var ikke uventet.

 

Det er for tidlig å si noe om ytelse, trenger mere tid på å finne ut av den.

 

Skal legge ut noen iometer runder litt senere i kveld.

(2R0 X25-M bla og muligens C300 2R0)

Og jeg gleder meg :D

 

 

 

 

 

Regner med at du kjøpte fra nextron? Ble det ca 3k eller?

 

 

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å prøve noe nytt nå da Dustin har lansert bedriftsside.

 

Ble litt over 2' ink mva, ganske rimelig. (ikke KIT utgaven da den bare har kabler for SAS)

Kabler har jeg lånt fra en annen kontroller men må finne noen OK en eller annen plass, tips?

 

Så langt er 9211 et lite random io "monster", sekvensiell ytelse er så som så.

(egentlig dårlig på sekvensiell ytelse sammenlignet med andre men nå har jeg ikke prøvd alle muligheter enda)

 

2R0 C300 - 2R0 LE

post-137664-1273530071,64_thumb.jpg post-137664-1273532526,7124_thumb.jpg

 

Kommer tilbake med LE samt mange iometer kjøringer.

 

512b_256kb_2r0_C300_aligned4KB.zip

512b_256kb_2r0_X25M_G1_aligned4KB.zip

512b_256kb_2r0_X25V_aligned4KB.zip

512b_256kb_2r0_LE_aligned4KB.zip

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

De var da usedvanlig billige Agrophel. (nesten for billige)

 

Kan alltids se om de fungerer :)

 

Det er bare "storage" divisjonen som er solgt men det er jo den vi er kjent med.

Trodde de gjorde det OK men det ser vel forskjellig ut.

 

edit:

Har oppdatert posten over med 2R0 LE.

 

LE'ene ser ikke helt ut til å spille på lag med 9211 kontrolleren, jeg syntes jeg observerte endel høy latency her og der.

Ytelsen (random) er uansett meget bra.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

For de her som har kontoer på XS (eller er spesielt interreserte) vil jeg referere dere til en post jeg nettop la ut der:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=251806

 

Kort sagt, det ble akkurat postet en artikkel på Anandtech jeg kan sitere fra, ps det er ikke skrevet av Anand men Mike Jones og Jarred Walton:

Though the time for suggesting the purchase of an SSD boot/OS disk in this segment appears to be drawing closer, prices just aren’t there yet. In the meantime, builders will certainly be satisfied with the tried-and-true Western Digital Caviar Black 1TB 7200 RPM SATA 3.0Gb/s. It has earned a reputation as a reliable drive, and consistently outperforms other 1TB 7200RPM drives in benchmarking. There are less expensive alternatives, however, and, if you don’t mind a slight drop-off in drive performance—unnoticeable for most users—this is a good part to look for on the cheap. 1TB 7200RPM drives are available from all of the major manufacturers for $80 or less.

Jarred kommenterer også på reaksjon fra en bruker i kommentar seksjonen:

As for the SSDs, Anand loves them. He also loves Macs. And he happens to have far more available spending money than the vast majority of people... plus he gets them for free. Personally, I've used systems with and without SSDs and I don't feel the difference as much as Anand. For $100 I can get a 1TB hard drive. For the same $100 I can get a dumbed down 30GB or 40GB SSD. It will handle random file access a lot better, but you will fill up a big chunk of it with just your OS and Office.

 

Personally, I am fine having all of my documents, images, movies, etc. reside in C:\Users\Jarred. <snip>

 

Is Anand wrong? Nope. And neither am I. It's merely a case of different priorities. For the cost of a reasonable sized SSD (160GB is the smallest I'd be okay with), I can get a lot of other performance upgrades that will matter more to me.

Når jeg så dette hadde jeg problemer med å sitte stille og skrive en kommentar, og ikke reise meg fra stolen og dra en RL :wallbash:

EDIT: jeg glemte å si, en av hovedgrunnene til /wallbash trangen kom fra at det var satt opp en BD spiller i komponentlisten, men ikke SSD...

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Vel, har delt litt meninger om temaet i XS tråden, og den som synes å ha minst bruk for en "dyr" X25-V 40gb til 800,-, er den som aldri har hatt SSD, og baserer sine argumenter på manglende kunnskap/erfaring... Da blir en diskusjon vrient...

 

PS: Når det gjelder en PCMV full test, så blir det en stund til, har ingen planer riktig enda mtp HDDErase og benching, først når jeg får tak i en E til blir det aktuellt :new_woot:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Så du MÅ ha en HDD erase selv før du lufter idèen å kjøre en full suite?

 

Kunne du vurdert å gjøre det med oppsettet ditt slikt det står nå og bare poste SS av totalscore og subtester her og ikke på ORB? Bare sånn for å se hvordan systemet ditt er slik det står nå.

Jeg har veldig lyst til å se tall fra ICH, og jeg har en kamerat som også kjører 2R0 x25-E som jeg har nevnt tidligere.

Lenke til kommentar

Fredag får jeg litt mer deler så da nærmer det seg litt pcmv testing.

(tar nok uansett noen uker før alt er på plass)

 

Mangler fremdeles litt bedre kjøling og et fornuftig skjermkort, ser ut som 5870 er et greit valg for pcmv. Skal kjøre på luft i første omgang så 4.2-4.4 for en pcmv skulle gå greit.

 

Ourasi,

Noen forslag til et OK men ikke "over the top" 5870 eller blir det hipp som happ?

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Tok en runde "as is", uten tweaks eller annet, og heller ingen forsøk på å fikse dxva buggen i driveren jeg bruker mtp TV&Movie scoren, så rett og slett slik mitt 24/7 oppsett er akkurat nå med OS på E'ene og om ikke veldig brukt, så langt fra tomme, og med full OS pakke rund baut med apps og annet søl...

 

@Anvil:

Gaming suiten er vel i windowed mode, så en klokket standard utgave avHD5870 holder i lange baner, gamingscoren vil med ett slikt kort skalere så det holder på CPU frekvens/kjerner.... CFX/SLI funker ikke i windowed mode, og det er heller ikke nødvendig da denne bruker 3DM06 sub tester....

post-72177-1273697988,492_thumb.jpg

post-72177-1273697998,0417_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takker Ourasi,

 

Da finner jeg et rimelig standard 5870

 

Du burde poste den scoren :), Eene holder seg bra ser det ut som.

Du havner brukbart opp på listene med dette, vil tro det er den høyeste scoren med ICH. (rimelig sikkert på det)

Lenke til kommentar

Voldsomt å han Tiltevros sutrer på XS dah, er da ikke min feil at HDD testene i Vantage liker tomme raidede E SSD'er, han ville vel tatt helt av om han fikk sett resultatlista vår for Vantage HDD, og kalt oss cheatere alle sammen :roll:

 

Han synes vel det er urimelig bra i forhold til sitt utstyr, ikke bare han som synes det :)

Han har bare seg selv å skylde på, man får ingen god score med 9260, ei heller med 9211 etter som jeg kan se men jeg er ikke ferdig testet på langt nær.

SW raid på 9211 går så det hyler men liker ikke SW raid og det vil heller ikke fungere i boot sammenheng.

 

Mulig 9260 blir bedre med FastPath, får sjekke det når den kommer.

 

Som jeg har sagt til dem, de får prøve selv, mbreslin klarte enkelt bortimot 80' med C300 uten spesiell tweaking.

(han postet heller ikke de med lav stripe size som var bedre, kun de med 64KB stripe)

 

edit:

Mtp nøkkel, er det ikke bare $19.95 for det man trenger for å laste opp?

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...