Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@530XD

Jeg har ikke satt meg inn helt i nvidia chipsettene men ettersom jeg kan huske skal de nyere være bedre egnet for SSD.

Det dukker sikkert opp noen som har erfaring.

 

 

@Ourasi

Den store roen har ikke lagt seg enda for min del men de har tålt mye uten større problemer.

Jeg er over fasen der jeg bare ventet på problemer :)

De eneste negative observasjonene er.

- Falt ut av raid, det kan være et 9.6 problem.

- Ikke synlig over Marvell 6Gb/s kontrolleren

 

Jeg har ikke prøvd Marvell kontrolleren etter FW oppdateringen.

Lenke til kommentar

Jeg har gått tilbake til Intel G2 160GB på den bærbare for å sjekke opplevd følelse vs C300'en.

 

Jeg sjekket nå ytelsen på C300'en etter mye bruk og ytelsen er i store trekk like bra eller bedre enn da jeg testet den første gang.

Det er mao ikke snakk om degradering i mitt tilfelle.

 

Dermed blir det ny toppscore i AS SSD :) og da er den brukt i ca 3 uker.

 

post-137664-1272195313,0689_thumb.png

Lenke til kommentar

Må bare poste denne

 

2R0 C300 på ICH10R, IRST 9.6

 

post-137664-1272659158,3372_thumb.png

 

Rimelig heftig :), det er kjørt en del benchmarks før denne så de er ikke "rene".

 

Takk for bench Anvil!

 

 

 

 

Kan du ta noen tester som sammenlikner ich10r og LSI 9020 kontrolleren din? Eller du har vel kanskje det klart :p

 

 

 

 

Ich10r er iallefall tingen for 4k drittsmåfiler :grin2:

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg skal gjøre ferdig ICH før jeg kopler de på 9260'en.

 

Blir nok ikke før i morgen, regner med at båndbredden går betydelig opp for hver økning av stripe size.

Skal få kjørt 8KB i dag og kanskje 16KB, skal se en film så det blir neppe så mye før jeg gir meg.

 

6Gb/s (Marvell 9128) kontrolleren på UD7 streiket helt i raid mode, så max sekvensiell blir det å finne ut av på LSI'en.

Lenke til kommentar

Må bare poste denne

 

2R0 C300 på ICH10R, IRST 9.6

 

post-137664-1272659158,3372_thumb.png

 

Rimelig heftig :), det er kjørt en del benchmarks før denne så de er ikke "rene".

 

Er ikke gøy engang med X-25M min når du får de der talla..bare så vidt jeg kommer over 300 i totalscore :(

 

Merker du veldig forskjell på en sånnen disk og en intel disk? når du kjører de utenom raid?

Endret av Juji
Lenke til kommentar

Er ikke gøy engang med X-25M min når du får de der talla..bare så vidt jeg kommer over 300 i totalscore :(

 

Merker du veldig forskjell på en sånnen disk og en intel disk? når du kjører de utenom raid?

 

For å være helt ærlig, både ja og nei.

Intel G2 160GB er enda en av mine favoritter.

I respons er den helt på linje med disse nye sakene og føles i mange sammenhenger kjappere.

 

 

Anvil gjør gleden mindre for oss andre ja *ler* :D

 

Hehe,

Jeg har noen scores som er enda høyere, får la være å poste dem ;)

Lenke til kommentar

Tenker du på RAIDet ditt med 2xC300 + 2xLE i samme array?

Tiltevros, Steve, og Computurd visste jo ikke hvor de skulle gjøre av seg når du fikk over 100K i PCMV HDD med et bootbart array :p

 

EDIT: senere i dag regner jeg med det kommer en /rant fra meg her, den vil være basert på dette dokumentet:

http://onfi.org/wp-content/uploads/2009/02/onfi_2_breaks_io_bottleneck.pdf

om dere leser det i mellomtiden vil dere skjønne hva jeg snakker om uten å lese posten først, så pdf'en, og så posten igjen :p

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Hehe,

 

Det er fort gjort å få litt dårlig stemning :)

 

Venter i spenning på ny post fra deg GullLars, skal sjekke "onfi" linken nå straks.

Poster du på XS eller, du kan vel godt poste noe her i tillegg i disse rolige tider?

Lenke til kommentar

Tenker du på RAIDet ditt med 2xC300 + 2xLE i samme array?

Tiltevros, Steve, og Computurd visste jo ikke hvor de skulle gjøre av seg når du fikk over 100K i PCMV HDD med et bootbart array :p

 

EDIT: senere i dag regner jeg med det kommer en /rant fra meg her, den vil være basert på dette dokumentet:

http://onfi.org/wp-c..._bottleneck.pdf

om dere leser det i mellomtiden vil dere skjønne hva jeg snakker om uten å lese posten først, så pdf'en, og så posten igjen :p

 

Kult!

 

Angående PCMV så får jeg 110 000 med mine to E's, artig å se hvordan de sliter med 70k+ scores selv med de feteste oppsettene, de leser tydligvis ikke denne tråden, skulle aldri fortalt Anvil det, jeg har skapt et "monster" :tease:

Lenke til kommentar

Ourasi, får du 110K i PCMV HDD subtesten når du kjører hele PCmark suiten? Og hva er totalscoren din i hele suiten? Lurer forresten på det samme med anvil ;)

 

Og anvil, ja, jeg vil poste en tilsvarende engelsk oversettelse på XS.

 

Jeg har litt å gjøre nå på dagen, men det kommer i kveldinga eller eventuelt i natt om gruppepress for gaming i kveld blir for stort :p

 

Jeg jobber forresten på noen fine grafer for å sammenligne noen oppsett som også kommer på XS, kanskje jeg får poste en kopi her også, selv om det er andre brukeres benchmark tall.

Lenke til kommentar

Hehe,

 

Jeg tror faktisk de googler endel og misnøyen er påtagende.

De kan jo bare prøve selv som jeg har sagt til flere av dem.

Jeg er ikke fanatisk på merker som enkelte er på XS.

 

De må bare finne rette stripe size så kan de se resultatene med egne øyne.

 

Jeg er igrunn mektig imponert over ICH, 2R0 LE yter bedre enn LSI'en med Intel SSD'ene.

(det gjelder ikke i alle sammenhenger men til normal workstation bruk er det tilfelle, server blir noe annet)

 

Egentlig litt trist men nå må det jo sies at ICH er for desktop og LSI er myntet på servere.

PCMV er en desktop benchmark og da er det egentlig ikke så overraskende etter min mening.

 

 

:

pokkers forum, det svikter til en stadighet, klarer de ikke å fikse det?

 

edit:

GullLars,

 

Jeg har prøvd litt med PCMV Suite og kommer ikke i nærheten av de store gutta men jeg hadde enkelt kommet inn på en av de første sidene.

Som jeg kommenterte i går så kommer man i dag ingen vei uten en 980X samt ekstremt god kjøling.

 

Hvor finner jeg noe slikt i Norge, hadde vært morsomt å komme over 30' i PCMV.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Jau, forumet knoter endel, irriterende å sitte med svaret klart, poste og ikke komme noen vei... Morsomt at GullLars innlegg kom før ditt med timestamp etter deg :whistle:

 

GullLars: Jeg bencher 3D/system med helt andre utilities, det eneste som intresserer meg med PCMV er HDD testen, så nei, har ikke noen totalscore å komme med.. Kan vel ta den en vakker vårdag når nye image skal på plass etter en HDDErase, men 2xE i Raid0 holder seg fenomenalt bra..

post-72177-1273076597,7081_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...