Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Da har jeg demontert N900-en for første gang og det var great success :)

Tok noen bilder (ikke veldig gode), men legger ikke ut hvis det ikke er noen som virkelig vil se på dem.

 

Det var noe grønt stoff på de 4 skruene som holdt skjermen, regner med at det er forsegling, men vet ikke helt hvordan noen evt kan sjekke om forseglingen er brutt før de skrur opp...

Fikk ihvertfall fikset problemet mitt med kanten som bulte litt ut, så nå er den så god som ny. Og som NgZ sa, det var farlig fristende å fortsette!

 

@ Mitra:

Nå sjekka jeg ikke om min også bula ut nede ved zxc-tastene før etter jeg hadde fiksa alt :p men hvis du sjekker den videoen jeg linka til litt tidligere så skal det ikke være så vanskelig å se litt nærmere på det hvis du har lyst til det. Må vel bare jekke opp ramma rundt tastene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, jeg vet, og så blir det en veldig stor prosess å sette alt sammen igjen. Jeg *tror* den gugga er der for å forhindre at fukt trenger inn, men om den fremdeles var "våt"/seig, bør den jo fortsatt tette (Og uansett bør man jo ikke utsette den for direkte fuktighet). Det er nok ikke noe forsegling de kan sjekke om er brutt i hvert fall. :)

Lenke til kommentar

Jaja, skal ikke klage akkurat :)

Første jeg gjorde da jeg kom hjem på fredag var å bestille forsikring, men dekker ikke fuktskader da... Så tenker jeg skal prøve å bruke den forrige mobilen litt også, hvertfall på de verste kveldene. Men er virkelig ikke lett å gå tilbake i teknologiverden :p

(verste var jo at jeg ikke mista den i bakken på russetreffet, men på skolen dagen etterpå...)

 

Må vel uansett få bestilt meg invisible shield selv om flyene ikke er helt til å stole på. Hvilke norske sider er det som selger det til en grei penge?

Lenke til kommentar

Nå frister det nesten litt å skru på telefonen bare for å ha gjort det! Hehe. Flott at det ordnet seg for deg Scoob911! Hadde vært leit hvis det var noe som ikke kunne ordnes. Hadde irritert meg grønn etter rimelig kort tid hehe.

 

@Mitra:

Hvor ligger dette programmet? Hadde vært sykt kult med noe sånt!

Lenke til kommentar

@Scoob911

Veldig bra at du fikk retta bulken i telefona di.

Det er godt å vite at det går ann å rette igjen hvis det først skjer noe sånt når man er fyllesyk og man blir litt slapp i koordinasjonen.. ;)

 

@K011

Du må isåfall aktivere Extras Devel og søke etter "I Am Here"

Ta deg også en tur innom I Am Here og les litt om hvordan du setter opp programet.

Jeg vurderer om jeg skal instalere selv, eller vente på neste oppdatering..

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler alle som har muligheten til å skaffe seg et slikt program. Jeg har et tilsvarende på Android-telefonen min som dessverre ikke kan snde realtime gps-oppdateringer, men det kan i hvert fall sperre og wipe telefonen, og vise en fin melding om at telefonen er låst/sperret og be dem ta kontakt. Har dukket opp noen solskinnshistorier om mobiler som har blitt reddet pga. det.

Lenke til kommentar

Noen med oversikt over instillingene som må til for å få MMS til å funke hos telenor?

Burde kanskje vært i en oppsamlingstråd eller lignende.

 

Hei.

Prøv dette.

 

 

Telenor

  • Connection Name: MMS
  • Connection Type: Packet Data
  • Access Point Name: Telenor MMS
  • User Name: Std
  • Password: mms
  • Use Proxy: Yes
  • HTTP Proxy: 10.10.10.11
  • Port Number: 8080
  • MMSC: http://mmsc/
  • Resize Image: 300 / it also works with 1000
  • Your Phone Number: +47(Your Phone Number)
  • Web adress for automatic configuration: http://mmsc/

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er en ny firmware uppdate til n900 på vei?

Hva skjer med Meego, kommer dette til og bli tilgjenngelig på N900 ila året?

 

Takker for svar.

 

Det ER en ny firmware update på vei, PR1.2. Den er allerede lekket ut (i alle fall en versjon av den) men den kan medføre alvorlige problemer så Nokia anbefaler å ikke installere den. Offisiell versjon burde være ute snart, siden den har vært til testing en stund nå.

 

MeeGo vil ta litt tid å få på beina, så første telefon med MeeGo kommer neppe på minst et halvt år ennå. Tidlige versjoner av MeeGo vil være å få tak i til N900 tidligere, den første er allerede ute nå. Å installere den vil være omtrent like interessant som å kjøre MS DOS på den - ikke noe du ønsker på din primære telefon.

Lenke til kommentar

Noen med oversikt over instillingene som må til for å få MMS til å funke hos telenor?

Burde kanskje vært i en oppsamlingstråd eller lignende.

 

Hei.

Prøv dette.

 

 

Telenor

  • Connection Name: MMS
  • Connection Type: Packet Data
  • Access Point Name: Telenor MMS
  • User Name: Std
  • Password: mms
  • Use Proxy: Yes
  • HTTP Proxy: 10.10.10.11
  • Port Number: 8080
  • MMSC: http://mmsc/
  • Resize Image: 300 / it also works with 1000
  • Your Phone Number: +47(Your Phone Number)
  • Web adress for automatic configuration: http://mmsc/

 

Kjempebra! Takker og bukker!

Lenke til kommentar

lurer på noen ting.

 

hvordan få vnc viewer til å funke?

 

jeg får koblet meg til prosjektor via wifi men får ikke frem bilde på lerrete. program som kan lastes ned til den er bare får windows,mac å windows mobil. så lurer på om noen har et forslag til program?

 

hvordan får jeg sync til å funke? har prøvd syncevolution men har ikke fått det til å funke.

 

finnes det noe som gjør at man kan tidsbestemme når kameraet skal ta bilde? slik at kamera tar bilde etter 5sek,10sek osv

 

synes Nokia N900 er fantastisk :) har ikke brukt linux i så mange år men jo mere jeg lærer jo bedre liker jeg linux :)

 

bruker ubuntu,mandriva og dreamlinux på pcene mine.

Lenke til kommentar

Noen med oversikt over instillingene som må til for å få MMS til å funke hos telenor?

Burde kanskje vært i en oppsamlingstråd eller lignende.

 

Hei.

Prøv dette.

 

 

Telenor

  • Connection Name: MMS
  • Connection Type: Packet Data
  • Access Point Name: Telenor MMS
  • User Name: Std
  • Password: mms
  • Use Proxy: Yes
  • HTTP Proxy: 10.10.10.11
  • Port Number: 8080
  • MMSC: http://mmsc/
  • Resize Image: 300 / it also works with 1000
  • Your Phone Number: +47(Your Phone Number)
  • Web adress for automatic configuration: http://mmsc/

 

Edit: Søkeknappen er en fin ting! :)

Endret av Evenake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...