Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg greide forresten å lage en omtrent 10mm skrape i skjermen med tommelen et par timer etter å ha klippet neglene. :)

De første minuttene syntes jeg det var veldig synd, men så slo det meg at enheten har mistet null funksjonalitet av det. Den er synlig, men avbryter absolutt ikke de tingene jeg bruker den til som er SMS, telefon, epost, kalender, surfing og terminaljobbing.

Lenke til kommentar

....og jeg skulle gjerne hatt litt beskytta mobil før russetiden :p

 

Telenor sin dekka ikke fuktskader, som kanskje er den største faren i hele russetiden :p

 

Da maa du nesten gaa for den her

Pvc.-Pu-Water-Proof-Bag-For-Mobile-Phone-17295536445.jpg

 

Spaceworld har en serie som heter Alien Skin. Ligger vel på 99,90 tenker jeg. Lik, bare at de finnes i enten helt gjennomsiktig, helt gul, helt blå, eller helt rosa:) It's NICE! Har to av disse selv. Finnes også med ledning til musikk fra mobil/mp3. Ligger på 149,90 tenker jeg.

Lenke til kommentar

Jeg greide forresten å lage en omtrent 10mm skrape i skjermen med tommelen et par timer etter å ha klippet neglene. :)

De første minuttene syntes jeg det var veldig synd, men så slo det meg at enheten har mistet null funksjonalitet av det. Den er synlig, men avbryter absolutt ikke de tingene jeg bruker den til som er SMS, telefon, epost, kalender, surfing og terminaljobbing.

 

Har du varulvnegler eller? prøvd sånn fyllmasse du kan "fylle i", fåes typisk på butikker som clas ohlson

Lenke til kommentar

Har ett problem med min n900, får stadig opp "kan ikke installere" hvis jeg prøver å legge til programmer.. noen som har noen tips?

 

prøvd: http://mynokiablog.com/2010/01/05/fixing-unable-to-install-application-error-on-n900/ men funker fortsatt ikke..

Når det kommer opp at du ikke kan installere så går du inn på detaljer.

Der skal det stå hvilke(n) pakke® som mangler. Jeg har iallefall hatt pakkeproblemer..

Jeg er noob når det kommer til linux, men fant ut noe..

 

Jeg mangla ei pakke som het libgles1.

For å få tilbake pakka, eller at telefon skulle finne pakka.. (Hva veit vel jeg) så gjorde jeg som følger:

-Jeg måtte deaktivere alle programkatalogene uder programbehandling bortsett fra den som heter systemprogramvareoppdateringer for nokia.

-så måtte jeg inn i xterminal og bli root.

-da var det bare å skrive apt-cache search libgles1

 

Etter det fikk jeg installere igjen.

 

Veit ikke om noen som har peiling på detta kan verifisere om det bare er å bytte "libgles1" med det eventuelle navnet på pakka du mangler..

Lenke til kommentar

Har ett problem med min n900, får stadig opp "kan ikke installere" hvis jeg prøver å legge til programmer.. noen som har noen tips?

 

prøvd: http://mynokiablog.com/2010/01/05/fixing-unable-to-install-application-error-on-n900/ men funker fortsatt ikke..

Når det kommer opp at du ikke kan installere så går du inn på detaljer.

Der skal det stå hvilke(n) pakke® som mangler. Jeg har iallefall hatt pakkeproblemer..

Jeg er noob når det kommer til linux, men fant ut noe..

 

Jeg mangla ei pakke som het libgles1.

For å få tilbake pakka, eller at telefon skulle finne pakka.. (Hva veit vel jeg) så gjorde jeg som følger:

-Jeg måtte deaktivere alle programkatalogene uder programbehandling bortsett fra den som heter systemprogramvareoppdateringer for nokia.

-så måtte jeg inn i xterminal og bli root.

-da var det bare å skrive apt-cache search libgles1

 

Etter det fikk jeg installere igjen.

 

Veit ikke om noen som har peiling på detta kan verifisere om det bare er å bytte "libgles1" med det eventuelle navnet på pakka du mangler..

 

Det er det som er det rare, for etter at programmet er lastet ned, installerer den en stund før det står "kan ikke installeres". Får ikke opp den "vanlige" feilmeldingen med detaljer, men den går bare tilbake til program menyen.. ???

Lenke til kommentar

Har ett problem med min n900, får stadig opp "kan ikke installere" hvis jeg prøver å legge til programmer.. noen som har noen tips?

 

Sa du at du hadde flasha/tømt mobilen? Om ikke, og du ikke kan installere NOEN programmer, ville jeg først sjekket om du har lite ledig ROOTFS plass. Dvs... Alle har lite ROOTFS plass, spørsmålet er om du er nesten fri. Jeg har opplevd tilsvarende problem (mener jeg å huske) - at installasjonen feilet helt på slutten - fordi det ikke var nok plass på ROOTFS.

 

Om det derimot er forskjellig fra pakke til pakke, KAN være relatert til et problem jeg så på talk.maemo.org en eller annen gang den siste uken. Nøyaktig hva og hvor husker/finner jeg desverre ikke, men følgen av informasjonen jeg leste er at jeg har unngått å oppgradere pakker siden da. Stikkord: enkeltpersoner fikk beskjed om pakker som var oppdaterte, men klarte ikke å installere disse. Det var problemer med autobuilderen(?) som brukes ved opplasting av programmer til pakkebrønnene, relatert til den forsinkede PR1.2 firmwareoppdateringen. SDKene er "som kjent" oppdatert til å skulle virke for PR1.2 (og IKKE PR1.1.1)

 

Beklager dersom ingen av disse forslagene passer for din situasjon.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Har ett problem med min n900, får stadig opp "kan ikke installere" hvis jeg prøver å legge til programmer.. noen som har noen tips?

 

Sa du at du hadde flasha/tømt mobilen? Om ikke, og du ikke kan installere NOEN programmer, ville jeg først sjekket om du har lite ledig ROOTFS plass. Dvs... Alle har lite ROOTFS plass, spørsmålet er om du er nesten fri.

 

Om det derimot er forskjellig fra pakke til pakke, KAN være relatert til et problem jeg så på talk.maemo.org en eller annen gang den siste uken. Nøyaktig hva og hvor husker/finner jeg desverre ikke, men følgen av informasjonen jeg leste er at jeg har unngått å oppgradere pakker siden da. Stikkord: enkeltpersoner fikk beskjed om pakker som var oppdaterte, men klarte ikke å installere disse. Det var problemer med autobuilderen(?) som brukes ved opplasting av programmer til pakkebrønnene, relatert til den forsinkede PR1.2 firmwareoppdateringen. SDKene er "som kjent" oppdatert til å skulle virke for PR1.2 (og IKKE PR1.1.1)

 

Beklager dersom ingen av disse forslagene passer for din situasjon.

 

Har ikke plass problemer, har nettopp nytt hovekort så var kun 2 apps i tillegg til det som ligger på den som ny..

 

Gikk greit å legge inn dem 2, hadde begge før repp så regner ikke med at det er dem som lager krøll, uansett avinstalert dem nå og prøvd å legge dem inn med samme resultat som alle andre programmer.. Samme feilmelding

Lenke til kommentar

Har ett problem med min n900, får stadig opp "kan ikke installere" hvis jeg prøver å legge til programmer.. noen som har noen tips?

 

prøvd: http://mynokiablog.com/2010/01/05/fixing-unable-to-install-application-error-on-n900/ men funker fortsatt ikke..

 

Måtte kjøre resette på "mass memory" (la inn nytt sw først, men ingen endring før jeg fikk reset det så regner med at det var det som var løsningen..

 

Oppskrift: (kan også brukes til å resete telefon (slette alle opplysninger og ha en fresh install) http://discussions.europe.nokia.com/t5/Pool-of-Knowledge/N900-How-to-update-software-and-Reset-ALL-data/m-p/591877

Lenke til kommentar

Da var jeg selvfølgelig så flink å miste telefonen i gulvet i dag... Den funker fortsatt helt fint, men dne svarte "ramma" rundt skjermen buler på en måte litt ut på den nedre langsiden (over tastaturet når man slår den ut). Ser ut som det er noe på en måte under skjermen, mellom skjermen og keyboardet, som buer litt nedover mot keyboardet også.

 

Er dette noe jeg kan komme til hvis jeg skrur opp de to skruene på baksiden av skjermen kanskje? Føler jeg burde ta en titt på det og evt få retta den tilbake, men er litt usikker på hvordan jeg kommer til, og evt hvordan det er med garantier. Den forsvinner vel hvis jeg skrur på skruene vil jeg tro...

Lenke til kommentar

google n900 disassembly, da finner du sikkert både instruksjoner i tekst- bilde- og videoform. Da kan du lettere gjøre deg opp en mening om hvor enkelt det er å fikse det, og ikke minst hvordan man kan gjøre det enklest mulig. Men advarsel: Det blirt fort fristenmde å demontere hele skiten når man begynner med sånt...

Lenke til kommentar

Pft, hvor merkbart er det om du har skrudd av noen skruer? Reklamasjonsretten din er like god uansett, med mindre du gjør noe som kan ha ført til den feilen du evt. får senere. Men internminnet slutter ikke å fungere fordi du har skrudd av dekslete, og det gjør ikke ladekontatken heller liksom. Klart, om det SYNES, og digitizeren din skulle finne på å ta kvelden..

Lenke til kommentar

@Scoob911:

Mener du at telefonen din "buler ut" nede ved z,x og c knappen, sånn at det kommer litt lys ut der nede?

Isåfall er det en "feil" fra fabrikken, bare at du ikke har sett det før nå.. Jeg legger ikke merke til det lengere. Gadd ikke levere inn N900'n å vente minimum 14 dager kun for det der..

Men skal du skru på telefonen så er det iallefall viktig å bruke skikkelig verktøy, sånn at det ikke syns at du har skrudd på den.. Hvis du gjør det, så si ifra her om du bår bort bulken din og link gjerne til videoer du har sett for å få det til.. Enda bedre, legg ut din egen video..

 

@Alle andre:

Har noen testa "I am here"?

En app som sender sms til et forhonds bestemt nr hvis noen "finner" telefonen din og bytter sim kort, eller som du kan aktivere via sms når du merker at den er bore..

Den skal også sende mail med info om nytt tlf nr, bilde fra frontkamera, gps posisjon osv.

Bare lurer på om det funker bra før jeg installerer det.

Lenke til kommentar

Nei den buler ikke ut på tastaturet men på langsiden på selve skjermen.

Regner med at det er no forsegling eller noe på skruene. Pleier vel å være det på sånne elektroniske dingser? Og hvis de kan se at den/de er brutt så forsvinner vel garantien sånn plutselig.

Hehe. Jeg kunne sikkert lest litt bedre på innlegget ditt.

"Den svarte ramma rundt skjermen." :p

Er det ikke noe forsegling du selv ser så bør det ikke være noe problem.

Noe du ikke ser selv er vel noe en service teknikker også ville ha brutt. Gjør et google søk på "break saling N900" så finner du sikkert ikke så mye spennende.

Mener ikke å ha sett noe forsegling på den videoen jeg så der de plukka fra hverandre en N900 på youtube.

Gidder ikke prøve å finne den igjen akkurat nå..

 

Lykke til, og si ifra åssen det gikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...