Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Sinnapels: Er det dårlig dekning, forsvinner batteriet fort. Særlig hvis den stadig bytter mellom 2g&3g. Merker det godt nå når jeg er hjemme på bondelandet i påsken.

@alik: Ingenting, man kan (selvfølgelig) redigere dem akkurat som alle andre bildefiler, med foretrukket bilderedigeringsprogram.

Gåd ikke hos meg,etter redigeringa får jeg feilmelding som sier:dette bildet kan ikke lagres

på grunn av bildefilens egenskaper :ermm:

Lenke til kommentar

Fler som har lagt merke til at batteriet tømmes dramatisk mye mer når du reiser rundt med telefonen?

 

Dersom du har etui/futteral/taske med magnetisk lås, er det grunnen. Disse aktiverer skjermen når den skulle vært i skjermsparing.

94115front.jpg

 

 

Hva må det til for at bilder fra telefonen kan redigeres etter overføringa til pc? Det er ett eller annet begrensning på d...

 

Høres ut som kopibeskyttelse eller arkivering er satt for filen. Dersom du ikke forsøker å ha den oppe to plasser samtidig, da.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Kom over N900 til 1.380 RMB - visstnok uten abonnement. Den så ganske genuin ut - helt til jeg skrudde den på ... 8o)

 

Kan se ut som om maskinvaren (fysisk) er som den skal, men at muligens innmaten er ganske annerledes. Det hentyder i alle fall skjermbildet som viser to SIM-kort plasser.

 

post-79107-1270396121,0678_thumb.jpg

 

 

ser ut som s60 v5, samme homescreen som N97 iaff. itj heilt maemo 5.

Lenke til kommentar

Kom over N900 til 1.380 RMB - visstnok uten abonnement. Den så ganske genuin ut - helt til jeg skrudde den på ... 8o)

 

Kan se ut som om maskinvaren (fysisk) er som den skal, men at muligens innmaten er ganske annerledes. Det hentyder i alle fall skjermbildet som viser to SIM-kort plasser.

 

post-79107-1270396121,0678_thumb.jpg

 

Er det en uekte n900 du har kjøpt?

 

Virker som om det er en av de billige telefonene man ser på youtube?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt den ettersom den tydligvis ikke kjører Maemo, og jeg ikke kan være siker på hva jeg får. Man har liksom ikke de samme rettighetene her som man er vant med hjemme. Men om det er en fullblods N900 med ekstra SIM-kort plass, og man kan dytte Maemo innpå - er det absolutt interessant.

Lenke til kommentar

Jeg har vært et sted de har litt(!) mer kunnskap om hva de har i hyllene sine, og der hadde de ekte N900 også, til ~3.500 RMB.

 

Det flyter forøvrig av iP her også, fra de falske med falskt OS og hardware som suger, til gråimportert, jailbreaket og telefoner de har satt sammen av deler selv. Man skal vite, at her nede er en knust skjerm ikke noe problem - det fikser man for småpenger.

Lenke til kommentar

Mitt batteri har de siste dagene vart hele 4 timer... :o Det har seg slik at jeg har lasta ned OpenTransportTycoon og hele tycoondilla kom over meg som i de gamle gode dager. Er jo et vente-på-at-penger-kommer-inn spill så den ligger som regel bare liggende på siden her for å genere penger.

Så OpenTTD vil jeg absolutt anbefale. Usikker på hvilken pakkebrønn jeg har funnet den i, men jeg har bare lagt til de som går igjen.

 

Ellers har jeg kikket litt på Meego, og sliter litt med motivasjonen for hvorfor jeg skal skifte. Jeg liker N900 som den er akkurat nå. Har heller ikke funnet stort med screenshots for hvordan meego vil se ut på en N900, noen som har?

 

Og ja, denne tråden begynner å bli lang og vanskelig. Diskusjonen er spredt og organiseringa (poster i kronologisk rekkefølge) er dårlig... finnes det noe norsk fanboy/tech/dev forum for N900?

Lenke til kommentar

Tenkte vi kunne starte en "tradisjon" med å legge ut en liten post når det kommer nye apps og programmer man synes er verdt å laste ned. Er ikke alle som følger med på alle apps som kommer ut og vil tippe de fleste går glipp av enkelte godbiter fra tid til annen ;)

 

Lasta ned GPE To-do list for noen dager siden og, vel, det er noe jeg har venta på. Genial liten dings som lar deg lage gjøremålslister på desktoppen på en enkel måte.

 

 

Selv om den er genial så lurer jeg på om det er noen som har erfaring med den og vet om den sluker batteri eller noe? I dag har batteriet mitt gått utrolig fort av en eller annen grunn. Var bare 50% allerede i 1-2-tiden i dag... det til og med etter at den lå til lading helt til kl 10.

Lenke til kommentar

ja sliter litt med no som bruker strøm og må lade den daglig. surfer en del og ikke veldig flink å lukke nettvinduer med mye grafikk og flash. Noen som vet hvordan er med flash 10? ser man kan laste ned til linux, men har ikke prøvd noe deiban innstallasjoner enda. Kunne nemlig gjerne tenkt med å bruke gpu kraft på video, så det gikk litt mer smooth med nett-tv.

 

Edit: link flash10 http://get.adobe.com/flashplayer/otherversions/

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Tenkte vi kunne starte en "tradisjon" med å legge ut en liten post når det kommer nye apps og programmer man synes er verdt å laste ned. Er ikke alle som følger med på alle apps som kommer ut og vil tippe de fleste går glipp av enkelte godbiter fra tid til annen ;)

 

Igjen, det hadde vært genialt og hatt sitt eget brukerforum for denne mobilen...

Lenke til kommentar

Jeg har vært et sted de har litt(!) mer kunnskap om hva de har i hyllene sine, og der hadde de ekte N900 også, til ~3.500 RMB.

 

Det flyter forøvrig av iP her også, fra de falske med falskt OS og hardware som suger, til gråimportert, jailbreaket og telefoner de har satt sammen av deler selv. Man skal vite, at her nede er en knust skjerm ikke noe problem - det fikser man for småpenger.

 

Maa passe seg for mobilselgere der nede ja... Vurderte aa kjoepe N97 i fjord vinter der nede, det viste seg at en stor del var fake. Sjekket ogsaa imei kode mot eska, og det stemte heller ikke.

 

Et enda daarligere tegn da de hadde fanget interresen min, var at de var villige til aa gaa ned paa pris da jeg fant ut at det var fake.. "Best quality, best price!" nei.. tror nok man havner en god del bedre ut med aa kjoepe mobil hjemme i norge, 5aars reklamasjon etc..

 

Kjoepte en Lenovo slide telefon, med dual sim.. varte ikke en maaned foer skruene som holdt sliden knakk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...