Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Fikk også melding om at oppdateringen MÅ installeres gjennom pc. Sist gang jeg gjorde det, med nokie software updater, så endte jeg opp uten telefonen i en måned :hrm: så er litt passiv med akkurat det der nå.

 

Hvilket program har dere andre brukt for å få det til?

 

Har ik tid å forklare så mye nå,men dette har med ledig minne å gjøre. jeg avinstalerte tux racer og dermed kunne jeg oppdatere via ota likevel. fant en tråd om det på maemo.org.

prøvde NSU men det funket ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=53892&page=3

Link til tråden som hjalp meg.Det listes noen programmer man kan prøve å avinstalere.Av de som nevnes hadde jeg bare "tux racer".

Er vist ikke alle det funker for,men det står mer info om saken.

Får i det minste håpe linken funker da... :dontgetit:

 

NSU var bare tull og funket ikke. Surprise...

Men sletta de programmene jeg hadde fra lista der og nå har jeg fått lastet ned fila med mobilen. Nå sitter jeg bare med 200 puls og venter på at den skal bli ferdig.

 

Kjipt å slette Brainparty egentlig, hadde jo kommet så langt :p

Er forøvrig et spill som er å anbefale. En rekke artige småspill som er laget for å stimulere hjernen og holde den frisk.

 

EDIT: Da var installasjonen ferdig og det ser ut som alt gikk bra :thumbup:

Funker ikke Conversations Inbox Desktop Widget på den nye updaten?

Endret av Scoob911
Lenke til kommentar

Det nye virtual keyboardet så ikke ut som alle bildene jeg har sett av det. Men bruker uansett det "ekte" keyboardet. Var jo tross alt litt derfor jeg kjøpte N900. Veldig flott å med longpress på tastaturet for alle nr og symboler.

Ellers er det veldig greit å endelig kunne søke i programbehandleren og annet. Nettleser med portrettmodus, flere funksjoner og litt annen layout var også greit å få.

Og ENDELIG kan man flytte på ikonene i menyer. (blitt så vant til det at trykker alltid på "flere" når jeg går inn i menyer :p )

Nattmodus på kameraet skal bli spennende å teste ut. Forventer ikke så altfor mye da...

 

Video i Skype og endringene med mail og sånt har jeg ikke testet ennå.

 

EDIT: Var kjapt innom GPS-en nå. Liker forandringene. Virker som den kan bli bedre å bruke.

 

EDIT2: Må bare skrive litt om kartendringene. For det første har de laget et bedre design på det, og fjerne meningsløse menyer. Nå er alt oversiktlig og enkelt å forstå. De har gjort det enkelt å søke raskt og finne steder, legge de til rute. Det er ennå ikke stemmekontroll, men man kan se på ruta i 3D og ved å velge "next" så flyr den over 3D-landskapet til neste anvisning. Veldig elegant.

Hele 3D-opplegget er ganske elegant laget egentlig, og nå kan man enkelt legge til 3D-landemerker noe jeg må si ble ganske kult i alle fall i Oslo der de har klart å legge til en del bygninger. Satelittbilder er også enkelt å slå av og på nå. Samme med nattmodus.

 

Godt mulig at flere av disse tingene ikke er endringer. Har ikke brukt kartene så mye hittil, mye pga hvor tungvint det har vært lagt opp til nå. Slik det har blitt kommer jeg nok til å bruke kartene en god del mere :)

Endret av Scoob911
  • Liker 1
Lenke til kommentar

har 54 mb ledig på roots. Men får ikke installert maemo update OTA. har tatt backup, kan jeg da helt greit oppdatere via nokia update manager eller hva det heter, og samtidig ikke miste alle programmene. Har brukt dette flasher programmet før, men har ikke noen privat pc med 32 bit windows lenger. Og om jeg bruker flasher kan jeg da legge inn sikkerhetskopi og slippe å legge inn alle apps på nytt via programbehandling.

 

takker for all respons og svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...