Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Da har fMMS endelig kommet til extras og jeg lastet det selvfølgelig ned med en gang.

MEN, jeg får det ikke til å funke...

Har prøvd en rekke forskjellige ting og skrevet inn det odg hadde i lista si (har telenor ja) og får alltid den samme meldingen.

 

Sending failed:

Error: -2 Name or service not known

Please make sure your APN settings are correct.

 

Jeg har satt "Resice image width" til "Original" (prøvde medium også).

Skal "Proxy" være "yes" eller "10.10.10.11"? Har prøvd begge to uten hell.

Connection mode har jeg satt til "Polite", men har prøvd de andre og.

 

Noen som kan peke på feilen min? Er sikkert en enkel og dum feil :p

Endret av Scoob911
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har fMMS endelig kommet til extras og jeg lastet det selvfølgelig ned med en gang.

MEN, jeg får det ikke til å funke...

Har prøvd en rekke forskjellige ting og skrevet inn det odg hadde i lista si (har telenor ja) og får alltid den samme meldingen.

 

Sending failed:

Error: -2 Name or service not known

Please make sure your APN settings are correct.

 

Jeg har satt "Resice image width" til "Original" (prøvde medium også).

Skal "Proxy" være "yes" eller "10.10.10.11"? Har prøvd begge to uten hell.

Connection mode har jeg satt til "Polite", men har prøvd de andre og.

 

Noen som kan peke på feilen min? Er sikkert en enkel og dum feil :p

 

Har du husket på å åpne egen internet-tilkobling før du prøver å sende? jeg må i allefall koble til med MMStilkoblingen min før jeg får sendt.

Lenke til kommentar

Der fant jeg visst en egen MMS-tilkobling ja. Måtte bare stille inn proxy-greiene også måtte jeg stille Image with fra original til large. Original ble visst for stort. Men nå funker det og jeg kan sende MMS :D

 

Hvordan funker det å motta MMS egentlig? Tikker det bare inn helt vanlig eller må man koble seg opp for å sjekke om man får eller noe?

Lenke til kommentar

PR1.2!

 

http://conversations.nokia.com/2010/05/25/nokia-n900-software-update-release-1-2/#more-18356

 

Lansert for OTA oppdatering idag i UK, imorgen for resten av verden.

Kan allerede oppdateres ved å flashe den med flasher 3.5.

 

FW lastes ned her f.eks: http://tablets-dev.nokia.com/nokia_N900.php?? (Man vil ha "PR 1.2 version 10.2010.19-1 | Latest Maemo 5 Global release for Nokia N900")

Venter selv på OTA oppdateringen tenker jeg.

 

As for MeeGo, det vil ikke bli offisielt av Nokia bli utgitt noe oppdatering til MeeGo for N900.

Lenke til kommentar

Har brukt min godt, installert og testet mye apps, men eneste jeg merker er at den har blitt noe tregere uten at jeg har giddi å bry meg om det. Noe serlig kræsj har jeg aldri opplevd.

I skrivende stund har mobilen stått på i over en måned også :)

 

Kjører en hel reflash når jeg har tid..

Lenke til kommentar

Flasher 3.5 virker vist dårlig fra 64bits versjoner av windows. XP sp3 er vist tryggeste valg.

NSU har jeg ikke testet å oppdatere med, da jeg oppdaterer den OTA.

 

Ferdig, oppdatert med suksess!

 

Edit: "bugs"

Kalender-widgeten vil ikke vise bursdager (smart calendar) av en merkelig grunn når den er oppdatert til PR1.2.

Løsningen på dette er å gå inn på kontakten og redigere bursdag, for så lagre den igjen. Evt redigere og lagre 'eventen' fra kalenderen.

De som har/bruker Hermes kan også kjøre en 'refresh' med den, så kommer de fleste bursdager tilbake.

 

Enkelte themes kan også være helt vrengt med PR1.2.

 

Personal Data Counter er også ubrukelig inntil videre.

Endret av terion
Lenke til kommentar

Får ikke oppdatert mobilen min :(

 

Får denne beskjeden:

 

Nokia Software Updater har forsøkt å koble til Internett tre ganger, men mislyktes. Årsaker til dette kan være at Internett-tilkoblingen er av dårlig kvalitet, at den er langsom eller uregelmessig, eller er begrenset pga. brannmur.

 

Hvis brannmuren krever det, er følgende programmer nødvendig for at Nokia Software Updater skal få tilgang til Internett:

nsl_host_process.exe

nsu_ui_client.exe

Lenke til kommentar

Får ikke oppdatert mobilen min :(

 

Får denne beskjeden:

 

Nokia Software Updater har forsøkt å koble til Internett tre ganger, men mislyktes. Årsaker til dette kan være at Internett-tilkoblingen er av dårlig kvalitet, at den er langsom eller uregelmessig, eller er begrenset pga. brannmur.

 

Hvis brannmuren krever det, er følgende programmer nødvendig for at Nokia Software Updater skal få tilgang til Internett:

nsl_host_process.exe

nsu_ui_client.exe

 

Får akkurat samme melding, tenkte først det var pga stor pågang på serverene, og prøvde kanskje 10 ganger med samme utfall. Tenkte da det var pga stengte porter på nettverket (på jobb).

 

Kan du ha stengte porter?

Lenke til kommentar

Er nok massiv pågang mot Maemo-serverene nå tenker jeg, hele kloden har fått PR1.2 tilgjengelig.

Alternativet er jo å bruke flasher for de som har mulighet til det, ellers må det nok noen timer til med tolmodighet til.

 

Vil si meg fornøyd med OTA oppdateringen, gikk fra 46 til 71mb ledig på rootfs bl.a

Lenke til kommentar

fikk oppdatert ene n900en min OTA uten problemer (bortsett fra at hstigheta mi er strupet til nesten sneglefart siden ingen operatører tilbyr fritt bruk av 3g utover 4-5gb i mnd), men hovedN900en min sier bare at oppdateringa MÅ tas gjennom pcn.

 

jeg har ikke pc for tida.

 

pleier slikt dukke opp OTA etterhvert, isåfall hvor lenge pleier ventetida være? kjøpte hovedN900en av Klart Svar.

Lenke til kommentar

Fikk også melding om at oppdateringen MÅ installeres gjennom pc. Sist gang jeg gjorde det, med nokie software updater, så endte jeg opp uten telefonen i en måned :hrm: så er litt passiv med akkurat det der nå.

 

Hvilket program har dere andre brukt for å få det til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...