Gå til innhold

Peter Kovacs målet - Toppen av usportslighet?


Dotten

Riktig av Kovacs å score?  

251 stemmer

  1. 1. Riktig av Kovacs å score?

    • Ja
      93
    • Nei
      135
    • Vet ikke/ingen formening
      23


Anbefalte innlegg

Hvordan Kovacs skal avgjøre at keeperen ligger nede og vrir seg i smerte? Har han ikke øyne? Eller hukommelse? For det var Kovacs som indirekte skadet Opdal - og det er greit nok det, for slikt skjer i fotball.

 

Han feiret ikke målet - for han visste hva han hadde gjort. Han hadde aldri nølt med å putte ballen i mål. Det var kalkulert kynisme - og han fortjener all den pepperen han får.

 

For alt Kovacs vet er det skuespill, noe det er endel av, det er dommeren sin jobb å avgjøre om spillet skal fortsette, ikke spillerene!

 

Nei, det gjør han ikke, men blir fort sånn når et lag taper, man ser på alt annet enn sin egen dårlige innsats.

 

Synes det er veldig usportslig det Kovacs gjør, det tror jeg ingen er uenige i..

 

Selv synes jeg den værste oppførslen kom i form av målfeiringen til Fagermo i ettertid. Det viser at fairplay ikke henger høyt hos Odd.

 

Lurer på hvordan Ferguson/Wenger/Benitez/O'neil hadde sett på noe slik...

 

Jeg er uenig :D Det er ikke veldig usportslig, litt kanskje, men ikke mye.

 

Fagermo er glad for at laget hans scorer, helt naturlig.

 

De hadde sikkert kjefta de, men når de får feilaktig godkjent mål pga dommeren er det ikke så farlig....

Endret av trra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kovacs snudde seg for å se om dommeren hadde blåst, det hadde han ikke, så han fortsatte og satte ballen i mål. Man fortsetter til dommeren har blåst. Mener heller det var dommeren, som lot spille gå videre, som gjorde en feil....

Dommeren gjør ingen feil i den situasjonen, for han skal kun blåse om det er hodeskade. Om Kovacs gjør det han sier,

"spille til fløyten går" hadde han ikke snudd seg. De spissene som gjør det, hadde heller scoret - for så å se på dommeren. Det var kalkulert fra Kovacs sin side, noe den manglende feiringen i etterkant er et bevis på.

 

Ellers er jeg enig i at Fagermo og resten av trenerteamet til Odd oppfører seg enda verre i den situasjonen. Undskyldningen til Odd/Fagermo om en duell kjøper jeg heller ikke. Nei, "fair play" eksisterer ikke i Odd.

Lenke til kommentar

Hva er greia med å si at "dommeren blåste ikke", " han skal forholde seg til dommeren"? Så klart er det ingen regler for at han MÅ spille ut ballen der, men det er da normer innen fotballen som sier at man bør opptre sportslig og spille ut ballen når man ser en skadd spiller.

Lenke til kommentar
Hvordan Kovacs skal avgjøre at keeperen ligger nede og vrir seg i smerte? Har han ikke øyne? Eller hukommelse? For det var Kovacs som indirekte skadet Opdal - og det er greit nok det, for slikt skjer i fotball.

 

Han feiret ikke målet - for han visste hva han hadde gjort. Han hadde aldri nølt med å putte ballen i mål. Det var kalkulert kynisme - og han fortjener all den pepperen han får.

 

For alt Kovacs vet er det skuespill, noe det er endel av, det er dommeren sin jobb å avgjøre om spillet skal fortsette, ikke spillerene!

 

Nei, det gjør han ikke, men blir fort sånn når et lag taper, man ser på alt annet enn sin egen dårlige innsats.

Skuespill? Han hadde jo full kontroll, hvorfor skal han spille i den situasjonen. Du skal ha ganske mangel på fotballforståelse for å kunne kalle det skuespill.

 

Den siste setningen kunne du spart deg. Har du hørt noen Brann-supporter som ikke har innrømmet at Odd var best? Jeg kan godt gjenta det: Brann hadde ikke noe å komme med, og Odd vant fortjent.

Lenke til kommentar
......

 

Helt riktig, det er ingenting å blåse av, dermed kan Kovacs score. Selvsagt stusser han over at dommeren ikke blåser, men så lenge det ikke skjer kan han score. Jeg syns Fagermo oppfører seg helt greit, dommeren som skal avgjøre under kampen, ikke alle andre.

 

Hva er greia med å si at "dommeren blåste ikke", " han skal forholde seg til dommeren"? Så klart er det ingen regler for at han MÅ spille ut ballen der, men det er da normer innen fotballen som sier at man bør opptre sportslig og spille ut ballen når man ser en skadd spiller.

 

Greia er at det er dommeren som bestemmer, så vidt jeg vet er det kun han som har fløyte?

Endret av trra
Lenke til kommentar
......

 

Helt riktig, det er ingenting å blåse av, dermed kan Kovacs score. Selvsagt stusser han over at dommeren ikke blåser, men så lenge det ikke skjer kan han score. Jeg syns Fagermo oppfører seg helt greit, dommeren som skal avgjøre under kampen, ikke alle andre.

 

Hva er greia med å si at "dommeren blåste ikke", " han skal forholde seg til dommeren"? Så klart er det ingen regler for at han MÅ spille ut ballen der, men det er da normer innen fotballen som sier at man bør opptre sportslig og spille ut ballen når man ser en skadd spiller.

 

Greia er at det er dommeren som bestemmer, så vidt jeg vet er det kun han som har fløyte?

 

I herrens navn, jeg sier ikke at dommeren gjorde noen feil her, btw, ikke bland inn dommeren her, her dreier det seg om det som foregår i skallen til Kovacs, om han vil være sportslig eller en feig liten tosk.

Lenke til kommentar
......

 

Helt riktig, det er ingenting å blåse av, dermed kan Kovacs score. Selvsagt stusser han over at dommeren ikke blåser, men så lenge det ikke skjer kan han score. Jeg syns Fagermo oppfører seg helt greit, dommeren som skal avgjøre under kampen, ikke alle andre.

 

Hva er greia med å si at "dommeren blåste ikke", " han skal forholde seg til dommeren"? Så klart er det ingen regler for at han MÅ spille ut ballen der, men det er da normer innen fotballen som sier at man bør opptre sportslig og spille ut ballen når man ser en skadd spiller.

 

Greia er at det er dommeren som bestemmer, så vidt jeg vet er det kun han som har fløyte?

Har du hørt om fair play? Eller praktiseres ikke det i Skien?

Lenke til kommentar
Skuespill? Han hadde jo full kontroll, hvorfor skal han spille i den situasjonen. Du skal ha ganske mangel på fotballforståelse for å kunne kalle det skuespill.

 

Den siste setningen kunne du spart deg. Har du hørt noen Brann-supporter som ikke har innrømmet at Odd var best? Jeg kan godt gjenta det: Brann hadde ikke noe å komme med, og Odd vant fortjent.

 

Beklager hvis det jeg skriver er vanskelig å skjønne, Kanskje Opdal bommer og reagerer med å spille skadet, vanskelig for Kovacs å avgjøre det på noen få sekunder, vi som ser klippet gang på gang ser jo det at det neppe er skuespill, men der og da er det vanskelig å avgjøre, spesielt når dommeren ikke reagerer.

 

Har hørt det flere ganger ;)

Endret av trra
Lenke til kommentar
I herrens navn, jeg sier ikke at dommeren gjorde noen feil her, btw, ikke bland inn dommeren her, her dreier det seg om det som foregår i skallen til Kovacs, om han vil være sportslig eller en feig liten tosk.

 

Dommeren er en del av det som foregår der oppe, så lenge dommeren ikke blåser skal han forsette.

 

Har du hørt om fair play? Eller praktiseres ikke det i Skien?

 

Har hørt om det, hva som foregår i Skien kan jeg desverre ikke svare på.

Lenke til kommentar
Skuespill? Han hadde jo full kontroll, hvorfor skal han spille i den situasjonen. Du skal ha ganske mangel på fotballforståelse for å kunne kalle det skuespill.

 

Den siste setningen kunne du spart deg. Har du hørt noen Brann-supporter som ikke har innrømmet at Odd var best? Jeg kan godt gjenta det: Brann hadde ikke noe å komme med, og Odd vant fortjent.

 

Beklager hvis det jeg skriver er vanskelig å skjønne, Kanskje Opdal bommer og reagerer med å spille skadet, vanskelig for Kovacs å avgjøre det på noen få sekunder, vi som ser klippet gang på gang ser jo det at det neppe er skuespill, men der og da er det vanskelig å avgjøre, spesielt når dommeren ikke reagerer.

 

Har hørt det flere ganger ;)

Kovacs er minst 10 meter fra Opdal, som har kontroll før han faller. Du skal som sagt ha ganske mangel på fotballforståelse for å ikke skjønne hva som skjer. Da blir det en etisk vurdering fra Kovacs side - og det er som sagt greit at han scorer da det ikke er noen skreven regel på det, men moral eier han ikke - noe etterspillet av situasjonen fra Odd/Kovacs sin side underbygger.

 

Hadde Odd gått ut og beklaget det ETTER TV-bildene, hadde skaden vært hakket mindre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Trra, du er direkte latterlig. Gi en god grunn for at Opdal skulle filme når han har full kontroll på ballen? Dommeren kan ikke stoppe noen om de stiller 10 mann rundt ballen ved cornerflagget, men det er en smule usportslig. "Dommeren stoppa oss ikke, så da går det fint". Noen andre fra Skien som er enig med vår venn her?

Lenke til kommentar

Det essesnsielle her er at Opdal er skadet, og Brann tar en sjanse med å bruke han videre. Det viser seg å være et lite smart valg. Brann har seg selv å takke, og jeg føler ingen sympati. Det skal også sies at E. Bakke`s takling er mye værre, enn det Kovacs gjorde.

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...