Gå til innhold

Peter Kovacs målet - Toppen av usportslighet?


Dotten

Riktig av Kovacs å score?  

251 stemmer

  1. 1. Riktig av Kovacs å score?

    • Ja
      93
    • Nei
      135
    • Vet ikke/ingen formening
      23


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal de som åpenbart har noe imot Brann skal ytre seg noe mer enn de som holder med brann? :)

At Brann har Bakke og Austin har da vitterlig ikke noe som helst med saken å gjøre, dette handler om Kovacs. Burde han satt ballen i mål når man så at en brannspiller som var skadet lå nede? Nei!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste jeg vet er bedrevitere som gjemmer seg bak et diskusjonsforum. Prøv og sett dere inn i selve situasjonen, og hva som går gjennom hodet til Kovacs. Det er kvartfinale i cupen, ergo, en viktig kamp. Odd tjener penger på å gå videre, og har i tillegg et budsjett som er mange ganger lavere enn et lag som Brann.

 

Er keeperen fredet? Nei. Spill til fløyta går. Usportslig? Vil ikke si det. Legg også merke til at Opdal prøver å felle Kovacs etterpå, det hadde vært rødt kort og straffe. Ingen som har tenkt på det?

 

Hadde det vært en forsvarsspiller som hadde satt seg ut av spill som bakerste mann hadde ingen reagert. Men når Opdal gjør det er det kjempealvorlig. Hykleri på høyt nivå kalles det.

 

 

Hvorfor skal jeg ikke få lov til å uttale meg om Brann? Har lest drapstrussler fra enkelte Brann-supportere på flere fora i kveld og i natt. De burde se seg selv i speilet. Brann har folk som Bakke, Nielsen, Austin og Einarsson i stallen.

 

Vet dere hva som virkelig var patetisk i dagens kamp? Svinet Bakke sitt forsøk på å sette en av Norges beste høyrebacker ut av spill. DET var patetisk, og det akkurat det som burde ha vært diskutert i kveld. For det er jo faen ikke første gang den neandertaleren gjør noe slikt. Steffen Hagen kunne ha vært satt ut av spill i mange måneder pga Bakke sitt faenskap på banen.

 

Og når alt er på det tørre. Odd knuste Brann 5-1. De voldtok Brann da de var på besøk i Skien sist gang. Det er det som det burde vært pratet om. Odd Grenland, et lag med 10x så lite budsjett som "storlaget" Brann, leverer flott fotball, og ligger på medaljeplass i TL.

Lenke til kommentar
Her har man en handling og man kan tørre å ta en etisk diskusjon om handlingen som blir begått og begrunne hvorfor man mener den er etisk riktig eller ikke uten å skrike etter taushet fra de du er uenig i.

 

Fair-play er en norm, du kommer med analogier. Har du en norm som støtter opp om hvorfor man skal velge å score i en slik situasjon? Hvilket prinsipp er det du legger til grunn når du mener det er riktig å score?

 

"Alle andre gjør det, derfor gjør jeg det"? Sauementaliteten lenge leve?

 

Og hvorfor i all verden skal de som heier på Brann miste vår rett til å ytre oss om handlingen gjort av Kovacs, fordi vi har Bakke på laget? Mener du virkelig det? Er det ikke ignoranse du etterspør?

 

Kan godt ta denne situasjonen etisk. For meg handler det om å likestille keeper, og utespiller. Hvorfor skal keeper være fredet? Som jeg sier; hadde dette skjedd med f.eks Ørn idag, som hadde f.eks gjort et forsøk på å klarere ballen og mislyktes grunnet skade, og da Kovacs hadde utnyttet situasjonen og scoret, så hadde det ikke blitt så veldig mye oppstyr. Grunnen til at jeg reagerer er grunnen Kovacs blir hetset på av både Brann og ikke Brann-supportere. Kovacs har aldri vært en stygg spiller, han er alltid i dueller, men jeg ser han sjelden klager på dommerne.

 

Jeg mener keeperen er likestilt med utespillere, og situasjonen er på det rene - på det etiske planet.

 

Hvorfor man skal score i en slik situasjon? Vel, for det første så står det mye penger på spill, i sær for en klubb som Odd Grenland.

 

Jeg refererer ikke til noen saueflokkmentalitet. Jeg reagerer på at flere mener situasjonen er forkastelig, men de hadde gjort akkurat det samme i en slik kamp. Det er lett å mene ymse ting anonymt på et diskusjonsforum, men i en kampsituasjon er mye anderledes.

 

En annen ting jeg stiller spørsmålstegn rundt er det medisinske støtteapparatet til Brann. Opdal var tydelig skadet, hvorfor lot de han fortsette?

 

Selvsagt kan Brann-supportere få uttale seg. Det er bare undertegnede som ble fly forbannet da jeg så reaksjonen etter fra Brann-supportere spesielt. Jmfr. Bakke sitt forsøk på å sette en av TLs aller beste høyrebacker denne sesongen av spill.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal han ikke score? Kovacs er spiss og jobben hans er å score mål for laget sitt. Dessuten bør dere brannsupprotere bare holde kjeften deres når det gjelder fair-play. Se på han gærningen Eirik Bakke. Han skulle faen meg vært utestengt fra fotballen. Sånne som han har ikke noe på en fotballbane å gjøre. Hodeløse taklinger og lite respekt for dommerne. Rydd opp i egne rekker før dere begynner å gå på andre, dere dummer dere bare ut i mine øyne.

 

Forøvrig er dette ganske bra for steinar nilsen, da fokuset kommer vekk fra at laget hans spilte en drittkamp. Forresten også idiotisk taktisk trekk å la en skadet keeper stå bakerst. Better safe then sorry har visst gått Brann hus forbi.

Lenke til kommentar
Det er kvartfinale i cupen, ergo, en viktig kamp. Odd tjener penger på å gå videre, og har i tillegg et budsjett som er mange ganger lavere enn et lag som Brann.

Så det eneste argumentet ditt på at Kovacs gjorde rett i sette ballen i mål er at han - og klubben hans - kan tjene penger på det?

 

Spill til fløyta går. Usportslig? Vil ikke si det.

Nå er det nøyaktig dét FairPlay går ut på. Å stoppe spillet selv, uten innblanding fra dommeren eller fløyta hans.

 

Legg også merke til at Opdal prøver å felle Kovacs etterpå, det hadde vært rødt kort og straffe. Ingen som har tenkt på det?

Det er vanskelig å vite hva som var hensikten til Opdal med sparket. Han kan like så godt ha prøvd å sparke vekk ballen fra beina til Kovacs.

 

Hadde det vært en forsvarsspiller som hadde satt seg ut av spill som bakerste mann hadde ingen reagert. Men når Opdal gjør det er det kjempealvorlig. Hykleri på høyt nivå kalles det.

Dét synes jeg du skal ta opp med NFF. Noe med gårsdagens situasjon mellom Kovacs og Opdal har det i hvertfall ikke.

Lenke til kommentar

Vist Oppdal var så skadet burde han blitt byttet ut for lenge siden. Oppdal sparker etter Kovacs etter han tar ballen, det er kanskje derfor Kovacs snur seg? Selv pleier jeg å bli virkelig sint på folk når jeg spiller fotball kamper, så vist keepern hadde sparket etter meg pga jeg hadde tatt ballen når han lå nede med skade, så hadde jeg nok putta den i målet jeg også.

 

Brann tapte fortjent, tenkt om det målet der hadde blitt avblåst, Odd hadde pressa og pressa men ikke putta, mens Brann klarer å score 2 på 2 sjanser. Ville det vært fortjent idag? Nei.

 

Kovacs gjør det riktige, han putter den ballen i mål, Erik bakke og Oppdal er like usportslige som Kovacs.

Lenke til kommentar
Det er kvartfinale i cupen, ergo, en viktig kamp. Odd tjener penger på å gå videre, og har i tillegg et budsjett som er mange ganger lavere enn et lag som Brann.

Så det eneste argumentet ditt på at Kovacs gjorde rett i sette ballen i mål er at han - og klubben hans - kan tjene penger på det?

Kovacs har, som alle andre i klubben, et ansvar for at klubben gjør det så bra som mulig. Jobben til Kovacs er å score mål. Han gjorde jobben sin, enkelt å greit.

 

Hvorfor skal han spille ballen ut? Skjønner ikke argumentene. Fair Play? Hva er det som gjør at her kan man bruke Fair Play som et argument på at man ikke skal spille ballen imål her, men at det hadde vært greit om det hadde skjedd med midtstopper isteden for keeper? Nei, hele tråden oser jo av Dottens og andres forutintatte meninger som Bergensere. Jeg heier på Start og liker ingen av lagene, men her dummer Brann seg bare ut, etter min mening.

 

Edit: Leste gjennom istad og så at mange ikke syntes det passet å dra inn Eirik Bakke i dette her. Hvorfor er det ikke det? Jeg mener, og jeg er sikkert ikke den eneste, at Eirik Bakke er ganske nærme toppen av usportslighet. Når han tilogmed, etter å ha gått så hardt på dommeren, svir til så jævli med den taklinga, ja, da kan Brann bare glemme enhver klagerett. Brann burde ta et standpunkt med seg selv. Det er ikke Eirik Bakke sin jobb å skade andre spillere gjennom de latterlige taklingene hans, det gjør mer vondt enn godt. Rydd opp med det vaset der før der går ut å peker fingre.

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar
Det beste jeg vet er bedrevitere som gjemmer seg bak et diskusjonsforum. Prøv og sett dere inn i selve situasjonen, og hva som går gjennom hodet til Kovacs. Det er kvartfinale i cupen, ergo, en viktig kamp. Odd tjener penger på å gå videre, og har i tillegg et budsjett som er mange ganger lavere enn et lag som Brann.

Ja, det er definitivt budsjettet til Odd som går gjennom hodet til Kovacs når han velger å putte den.

 

Er keeperen fredet? Nei. Spill til fløyta går. Usportslig? Vil ikke si det. Legg også merke til at Opdal prøver å felle Kovacs etterpå, det hadde vært rødt kort og straffe. Ingen som har tenkt på det?

Kan like gjerne være ballen han forsøker å sparke vekk.

 

Hadde det vært en forsvarsspiller som hadde satt seg ut av spill som bakerste mann hadde ingen reagert. Men når Opdal gjør det er det kjempealvorlig. Hykleri på høyt nivå kalles det.

Jeg hadde definitivt reagert dersom en angriper hadde utnyttet at en forsvarspiller med full kontroll over ballen skulle slå ballen oppover i banen, men måtte legge seg ned pga smerter i foten.

 

Vet dere hva som virkelig var patetisk i dagens kamp? Svinet Bakke sitt forsøk på å sette en av Norges beste høyrebacker ut av spill. DET var patetisk, og det akkurat det som burde ha vært diskutert i kveld. For det er jo faen ikke første gang den neandertaleren gjør noe slikt. Steffen Hagen kunne ha vært satt ut av spill i mange måneder pga Bakke sitt faenskap på banen.

Er enig i at Bakke er en grisespiller. Det, og flere andre ting, gjør at jeg ønsker ham vekk fra Brann. Tror dog mange andre ville sluppet unna med gult i den situasjonen, rikig eller ikke.

 

Og når alt er på det tørre. Odd knuste Brann 5-1. De voldtok Brann da de var på besøk i Skien sist gang. Det er det som det burde vært pratet om. Odd Grenland, et lag med 10x så lite budsjett som "storlaget" Brann, leverer flott fotball, og ligger på medaljeplass i TL.

10x så lite, hvor mye er det? Odd scoret på sjansene sine(5/5), det gjorde ikke Brann. Unfair på 2-0, overfall på 5-1. Men tror de ville vunnet uansett.

 

OT: 3-1 fra forrige kamp er vel neppe voldtekt. I den kampen burde Kovacs være avblåst for en soleklar offside da han forsøkte å stusse et frispark, men den gikk rett i mål. Opdal måtte ta høyde for at Kovacs ville treffe den og klarte ikke å nå bort. Tror heller ikke jeg har sett andre lag få lov til å plassere 2-4 spillere rundt motstanders keeper på cornere, slik at de ikke kan bevege seg i feltet. Mange dommere dømmer konsekvent frispark hvis de plasserer seg for å hindre keeper på den måten, men Odd har sluppet billig i kampene mot Brann i hvert fall.

Lenke til kommentar
Så lenge ikke dommeren blåser av så har han all rett til å sette ballen i mål :shrug:

 

X2! Kan ikke bli mer enig i den setningen!

 

Regner med dere er like enig når noen skorer mot dere på den måten. Moralen styres ikke av hva dommeren gjør eller ikke gjør folkens. Akkurat som dine moralske valg i livet ikke styres av hva som er lov i følge Norske lover eller ikke. Det er lov å være utro mot kjerring og barn men er det moralsk riktig for eksempel?

 

Det er lov å bruke hjernen litt, er lov å si at dette var usportslig, men jeg er likevel glad at vi knuste Brann for eksempel.

 

Kovacs hadde vært litt smartere om han i ettertid sa at: "Jeg føler meg litt jævlig nå, jeg var usikker på hva jeg skulle gjøre og valgte å sette den i mål. Det er bare å beklage" - Nå fremstår de jo bare som klovner og løynere når de hevder de ikke så at Opdahl var skadet. Da VET jo alle at han lyger og hvorfor lyge om man ikke har dårlig samvittighet?

 

Jeg hadde aldri forsvart et slikt mål om det var Brann som hadde scoret det, akkurat som jeg aldri vil forsvare slike latterlige Bakke taklinger. Men mange nok idiotiske supportere som forsvarer sine spillere uansett hva de gjør bare fordi at de er på deres lag.

Lenke til kommentar
Det har vel med at det her stilles et spørsmål om hvilken norm som skal gjelde, og da er vi veldig opptatt av normargumenter og ikke analogiargumenter (i hvert fall jeg).

 

Å kjøre et onde forsvarer et annet er et argument som for meg mister både holdbarhet og relevans. At Bakke er usportslig har ingenting med hva Kovacs burde velge i den situasjonen han var i. Hvorfor man har en trang til å snakke om Eirik Bakke i en tråd med tema om handlingen utført av Kovacs gir liten mening. Han hadde absolutt ingenting med den handlingen å gjøre :)

 

Det gir jo mening - fordi at de ikke har andre argumenter. Det er den eneste og naturligvis EKSTREMT svake unnskyldningen som Odd supportere klarer å finne. Hvorfor de har behov for å unnskylde sine spillere skjønner jeg ikke.

 

Har ikke sett en Brann supporter som prøver å unnskylde Bakke her, eller for den sags skyld si at kampen ble tapt pga Kovacs usporstlighet. Brann tapte fordi de suger.

Lenke til kommentar
Det er kvartfinale i cupen, ergo, en viktig kamp. Odd tjener penger på å gå videre, og har i tillegg et budsjett som er mange ganger lavere enn et lag som Brann.

Så det eneste argumentet ditt på at Kovacs gjorde rett i sette ballen i mål er at han - og klubben hans - kan tjene penger på det?

Kovacs har, som alle andre i klubben, et ansvar for at klubben gjør det så bra som mulig. Jobben til Kovacs er å score mål. Han gjorde jobben sin, enkelt å greit.

 

Hvorfor skal han spille ballen ut? Skjønner ikke argumentene. Fair Play? Hva er det som gjør at her kan man bruke Fair Play som et argument på at man ikke skal spille ballen imål her, men at det hadde vært greit om det hadde skjedd med midtstopper isteden for keeper? Nei, hele tråden oser jo av Dottens og andres forutintatte meninger som Bergensere. Jeg heier på Start og liker ingen av lagene, men her dummer Brann seg bare ut, etter min mening.

 

Edit: Leste gjennom istad og så at mange ikke syntes det passet å dra inn Eirik Bakke i dette her. Hvorfor er det ikke det? Jeg mener, og jeg er sikkert ikke den eneste, at Eirik Bakke er ganske nærme toppen av usportslighet. Når han tilogmed, etter å ha gått så hardt på dommeren, svir til så jævli med den taklinga, ja, da kan Brann bare glemme enhver klagerett. Brann burde ta et standpunkt med seg selv. Det er ikke Eirik Bakke sin jobb å skade andre spillere gjennom de latterlige taklingene hans, det gjør mer vondt enn godt. Rydd opp med det vaset der før der går ut å peker fingre.

 

Om man skal spille ballen ut over sidelinjen eller ikke når en spiller ligger nede må du klare å diskutere uten å slenge rundt deg påstander om "forutinntatthet". Det vil tjene saken din bedre om du fokuserer på handlingen som her er gjort og hvilken etiske prinsipper du anser som riktig eller ikke.

 

Det kalles en normativ diskusjon, med utgangspunkt i en bestemt handling her utført av Kovacs. :)

 

Og hva Bakke angår, hans idioti er ikke relevant fordi det hadde ingenting med handlingen vi her diskuterer. Hva Bakke er eller ikke er, er ikke relevant for om en spiller som tar ballen fra en skadet keeper skal ta et etisk valg om det er riktig av han å score eller ikke. Den nærmeste normen jeg klarer å finne utifra innlegget ditt er at et "onde forsvarer et annet" og at "målet helliggjør midlene". Jeg får registrere det, men jeg håper fotballspillere ikke følger den normen.

 

Nå, om du er interessert i å tilføre noen prinsipper - normer - som forklarer hvorfor det bør være etisk korrekt tar jeg gjerne imot dem.

Lenke til kommentar

Haha, gidd å grine dere!!! Brann-supportere. Synes at det var helt greit. For det første var keeperen faktisk frisk nok til å sparke Kovac, hvilken noe som han ikke klarte. Hvorfor kunne han ikke prøve å sparke ballen bort istedenfor. Unfair av keeperen, kødd!

For det andre, om jeg husker riktig altså. Har Brann gjort det før faktisk, og det TO GANGER. Kyss meg bak. Og ikke minst... Keeperen hadde mulighet å bli byttet ut før, noe som han ikke gjorde. Så han får ta konsekvenser for det.

 

 

Kovac, du er RÅ!

 

Just my 5 cents, og jeg hater Odd.

 

 

ENDRING: Dotten, det er ikke snakk om Bakkes usportslighet. Men at Brann kan ikke peke på andre for usportslig når de peker faktisk 3ganger mer på seg selv, noe som jeg er enig i.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...