Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Men... Jeg elsker synkronisering ^^ Fant nettopp ut at jeg kunne synke facebook eventene mine automatisk med google calender (som allerede er synket med kalenderen på telefonen) så nå får jeg automatisk opp nye events på kalenderen min når jeg takker ja til en invite til en event på facebook. Genialt ^^ Eneste problemet er at man kan ikke forandre noe på dem så man kan ikke legge inn alarm og lignende for dem. med mindre man legger til en ekstra alarm da. Men, men. ^^

 

Hvor setter du opp dette? :)

 

*bump*

Noen som vet fremgangsmåte?

Gå på events/arrangementer på facebook. Øverst på siden nå skal du se "eksporter arrangementer". Kopier URL'en du får opp. Gå til calendar.google.com og trykk add/legg til under "andre kalendere". Her limer du inn URL'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HTC E100 fjernkontrollen til HTC Hero funket helt fantastisk, endelig kan jeg benytte mine favoritt ørepropper med Heroen og samtidig kunne pause, og snakke osv osv :)

 

Ser på produktbeskrivelser at den skal ha FM-radio. Har du testet denne? Kan du evt beskrive hvordan og hvor bra den fungerer? Vurderer en slik, men mest på grunn av muligheten for å få radio på Heroen.

 

På min iPod har jeg også en sånn fjernkontroll med radio. Når jeg plugger den i iPoden får jeg opp et nytt menyvalg med "radio" på skjermen. Er det noe tilsvarende på telefonen?

Lenke til kommentar
Ser på produktbeskrivelser at den skal ha FM-radio. Har du testet denne? Kan du evt beskrive hvordan og hvor bra den fungerer? Vurderer en slik, men mest på grunn av muligheten for å få radio på Heroen.

 

Denne vil ikke gi deg radio på Heroen, men vil funke som antenne for de HTC mobilene som har radiofunksjon, f.eks Tattoo.

Lenke til kommentar

Har hatt Hero i litt over ei uke nå, og er imponert av den, alt bortsett fra kameraet, som er fullstendig hjelpeløst på fotografering i dunkle omgivelser, samt med motiv i bevegelse. Dessuten går det lang tid fra man trykker for bilde, til bildet endelig blir tatt.

 

Så til det jeg skulle spørre om: Noe jeg savner er musikkspiller med equalizer. Musikkspilleren er i utgangspunktet meget bra, men jeg savner mer bass. Noen som vet om noe på Markedet?

Lenke til kommentar

Noen andre med Onecall her?

Er flere ting som irriterer noe grenseløst i kombinasjon med Hero...

 

- Ikke mulig å fjerne pin-kode pga "sikkerhetsbestemmelser", å låse opp sim-kortet hver gang man går ut av fly-modus = teit.

- telefonen får panikk hver gang den går til roaming, for ikke å snakke om Spotify som kjører force offline automatisk. yey.

- Network Norway er ubrukelig på farten i Oslo. (Ingen dekning på t-banen)

 

Vurderer sterkt å gå tilbake til Netcom/Telenor, bare for å slippe roaming med Hero.

Endret av Herbie
Lenke til kommentar
Noen andre med Onecall her?

Er flere ting som irriterer noe grenseløst i kombinasjon med Hero...

 

- Ikke mulig å fjerne pin-kode pga "sikkerhetsbestemmelser", å låse opp sim-kortet hver gang man går ut av fly-modus = teit.

- telefonen får panikk hver gang den går til roaming, for ikke å snakke om Spotify som kjører force offline automatisk. yey.

- Network Norway er ubrukelig på farten i Oslo. (Ingen dekning på t-banen)

 

Vurderer sterkt å gå tilbake til Netcom/Telenor, bare for å slippe roaming med Hero.

Bytta nettopp til til OneCall sjølv, og det med PIN-kode er frustrerende. Bytta til 1234, slik at eg skulle hugse den :)

Spotifyen har eg ikkje opplevd noko problem med enda, om den går i offline, quiter eg aplikasjonen, og starter den på nytt. Da går det greit.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg lurer på om jeg har seneste offisielle programvare i min Hero?

Har build number/bygg nummer 2.73.405.5 som ser ut til å være siste ROM utgaven på htc sine sider.

 

Men jeg har firmware 1.5 står det, er ikke 1.6 det nyeste? Er det noe jeg har misforstått? Hva er forskjell på firmware og ROM?

 

Står også at det er software version 1.0.0.A6288

 

Fikk min Hero i slutten av desember.

Lenke til kommentar

Noen som kan litt om batterispenninger her?

Med batteri-widgets på Hero oppgis spenningen på batteriet til 4.2V når den er full, som stemmer bra med det lille jeg kan om spesifikasjoner til Li-Ion-batterier.

Når den nærmer seg 0%, går spenningen mot 3.6V i samme widget. Kan dette stemme? Vil ikke spenningen i batteriet være nærmere 3.0V når telefonen slår seg av?

Batteritiden er vel forsåvidt ok, men kjekt å sjekke at det ikke er noe galt med batteriet mitt...

Lenke til kommentar

tenkte jeg skulle dele dette; http://www.kamr.no/2009/11/14/installere-m...o-mobiltelefon/ , som var til veldig stor hjelp for meg, nå har jeg akkurat installert MoDaCo 3.1 på min hero. Trengte ikke å wipe engang! :D

 

men så et problem eller to;

 

tenke jeg skulle kjøre apps2sd, men for det første trodde jeg det var et program som lå i market. finner det ikke der. for det andre, noen som har en guide til hvordan å partisjonere minnekortet?

 

Ser også etter litt fikling at superuser permissions ikke svarer, noe som vell egentlig i praksis betyr at jeg ikke har root access?

 

finner forøvrig heller ikke market enabler i markedet... :S

Lenke til kommentar
tenkte jeg skulle dele dette; http://www.kamr.no/2009/11/14/installere-m...o-mobiltelefon/ , som var til veldig stor hjelp for meg, nå har jeg akkurat installert MoDaCo 3.1 på min hero. Trengte ikke å wipe engang! :D

 

men så et problem eller to;

 

tenke jeg skulle kjøre apps2sd, men for det første trodde jeg det var et program som lå i market. finner det ikke der. for det andre, noen som har en guide til hvordan å partisjonere minnekortet?

 

Ser også etter litt fikling at superuser permissions ikke svarer, noe som vell egentlig i praksis betyr at jeg ikke har root access?

 

finner forøvrig heller ikke market enabler i markedet... :S

 

Det enkleste mht partisjonering er hvis du har et recovery-image som gjør dette for deg. Ellers kan du kikke her.

 

Apps2sd er inkludert i modaco-rom'en.

Lenke til kommentar
tenkte jeg skulle dele dette; http://www.kamr.no/2009/11/14/installere-m...o-mobiltelefon/ , som var til veldig stor hjelp for meg, nå har jeg akkurat installert MoDaCo 3.1 på min hero. Trengte ikke å wipe engang! :D

 

men så et problem eller to;

 

tenke jeg skulle kjøre apps2sd, men for det første trodde jeg det var et program som lå i market. finner det ikke der. for det andre, noen som har en guide til hvordan å partisjonere minnekortet?

 

Ser også etter litt fikling at superuser permissions ikke svarer, noe som vell egentlig i praksis betyr at jeg ikke har root access?

 

finner forøvrig heller ikke market enabler i markedet... :S

 

Det enkleste mht partisjonering er hvis du har et recovery-image som gjør dette for deg. Ellers kan du kikke her.

 

Apps2sd er inkludert i modaco-rom'en.

 

da var partisjonering og apps2sd fiksa. ADB shell tok seg av den biffen. men sliter fremdeles med superuser permissions. noen andre som har opplevd at programmet rett og slett ikke svarer, både når du prøver å åpne det og når andre apps trenger permission, og har noen god løsning? kan det ha noe med at jeg ikke wipet før jeg installerte MCR 3.1? litt kjipt å dermed ikke få brukt wifi tethering, noe som er mye av grunnen til at jeg rootet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
men sliter fremdeles med superuser permissions. noen andre som har opplevd at programmet rett og slett ikke svarer, både når du prøver å åpne det og når andre apps trenger permission, og har noen god løsning? kan det ha noe med at jeg ikke wipet før jeg installerte MCR 3.1? litt kjipt å dermed ikke få brukt wifi tethering, noe som er mye av grunnen til at jeg rootet i det hele tatt.

 

Først, aktiver USB-debugging under settings -> application -> development om du ikkje har gjort det alt.

 

Har ingenting med at du ikkje wipa før installering. Om lista er tom er det heilt normalt, og slik det skal vere når du nettopp har lagt inn mcr 3.1. Eit program må stille ein request om bruk av superuser (som du då godtar eller ikkje) før det legg seg i "superuser permission"-appen. Der kan du seinere administrere vala du har gjort.

 

For å teste su-kommandoen manuelt, så kan du laste ned "Better Terminal Editor". Evt berre gjennom eit adb shell via ein pc.

 

Edit: Kva skjer når du går inn på tethering-appen? Låser su seg?

Endret av huf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...