Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

men sliter fremdeles med superuser permissions. noen andre som har opplevd at programmet rett og slett ikke svarer, både når du prøver å åpne det og når andre apps trenger permission, og har noen god løsning? kan det ha noe med at jeg ikke wipet før jeg installerte MCR 3.1? litt kjipt å dermed ikke få brukt wifi tethering, noe som er mye av grunnen til at jeg rootet i det hele tatt.

 

Først, aktiver USB-debugging under settings -> application -> development om du ikkje har gjort det alt.

 

Har ingenting med at du ikkje wipa før installering. Om lista er tom er det heilt normalt, og slik det skal vere når du nettopp har lagt inn mcr 3.1. Eit program må stille ein request om bruk av superuser (som du då godtar eller ikkje) før det legg seg i "superuser permission"-appen. Der kan du seinere administrere vala du har gjort.

 

For å teste su-kommandoen manuelt, så kan du laste ned "Better Terminal Editor". Evt berre gjennom eit adb shell via ein pc.

 

Edit: Kva skjer når du går inn på tethering-appen? Låser su seg?

 

jepp, kom opp en dialogbox hvor det sto at SUP ikke svarte, og jeg kunne velge wait eller FC. men har aktivert debugging nå, og da gikk det som en drøm! takk! :)

 

EDIT: skriveleif

Endret av Orgasmatrond
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg vurderer sterkt å bestille denne telefonen i dag, nå med en gang!

 

Før jeg gjør det, vil jeg gjerne ha svar på noen spørsmål:

 

- Tåler den å bli mistet i bakken (parkettgulv)?

 

- De av dere som har opplevd at mobilen har vært "treg"; greide dere å fikse det med de tweeksene som ligger ute på nettet?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å bestille denne telefonen i dag, nå med en gang!

 

Før jeg gjør det, vil jeg gjerne ha svar på noen spørsmål:

 

- Tåler den å bli mistet i bakken (parkettgulv)?

Umulig å gi deg et svar her, min har falt i bakken et par ganger nå og har overlevd. Men alt har med hvordan den lander, har selv opplevd å knuse en liten 1.8" standard skjerm fra 20cm.

 

- De av dere som har opplevd at mobilen har vært "treg"; greide dere å fikse det med de tweeksene som ligger ute på nettet?

La inn Modaco 3.1 igår og etter det så er absolutt alt av laggs vekke.

Lenke til kommentar
lurer på ein ting. Er det mulig å synkronisere google kalenderen med mobilen? Er det Google Calendar som er standard kalendaren i HTC Hero? Har lagt inn Premier League programmet i den kalendaren, og vil ha dette i kalendaren på mobilen og :) Nokon som veit kva eg må gjere? Eller om det er mogleg å gjere noko med?

 

 

EDIT: Kva vil HTC Hero (Orange?) seie? Orange? :p

 

zaltatov

Ja dette går; hvis du har logget inn med samme gmail konto på mobilen.

Bare ta og vis dem på mobilen.

(sjekk innstillingene).

er logga inn med samme gmail konto på mobilen som den eg har lagt programmet i på pcn, kva skal eg gjere meir?

Endret av Zaltatov
Lenke til kommentar

Kanskje det er nevnt tidligere i tråden, men jeg får rett og slett ikke synkronisert "andre kalendere" fra gmail kalenderen min.

Har lagt inn en rekke nyttige kalenderere der men de vil altså ikke dukke opp i kalender listen min.

 

Har forsøkt følgende:

-Åpne "behandle program" slettet data på kalender appene, både Calendar og Kalender.

- Avmerke alle kalenderene i "kalender - meny - kalendere"

- Restarte telefonen

- Opprettet en ny hovedkalender, <-- Denne vises i kalender listen som tilgjenlig sync. Men ingen av eventsene fra de kalenderene jeg har i "Andre kalendere" vises heller ikke her.

 

 

Forslag ?

 

 

 

EDIT:

Testet å slette alle kalenderene som låg på google kontoen min, altså de under "andre kalendere".

Gikk så inn på bla igjennom populære kalendere eller hva det heter, å la til eks. "ukedager" og en eller annen kontakters fødselsdag.

Disse synkroniserte helt fint, tidligere hadde jeg "week numbers" lagt til via http som jeg fant på et forum. (før jeg viste at jeg kunne bla meg frem til det), denne syket ikke.

 

Altså det virker som det er noen språk problemer, fordi ingen av sportskalenderene synker selv om jeg blar meg frem til de eller legger til via http.

Endret av Solsviken
Lenke til kommentar

flerek: Det tåler den :p Har mista den et par ganger i parketgulv i stua og nå nettopp en gang på flisene i badet. Begge deler fra 1-1,5 meters høyde. Ingen problemer i det hele tatt. På flisene så fløy dekslet av og batteriet ut, men ellers ingen skader. Mobilen framstår for meg særdeles solid bygd. Telefonen er mye teflon og metall og er rimelig kompakt. Skjermen virker også som den er bygd på en måte som gjør at den ikke er like enkel å knuse med fall. Er rett og slett imponert over byggekvaliteten, sammenlignet med mye annet jeg har vært borti.

 

orgasmatron/Erlend: Det er mulig å bla igjennom alle kontaktene i widgeten, den er bare rett og slett svært dårlig. Det er vanskelig å få den til å tolke fingerbevegelsene dine bra nok. Så jeg har bare sluttet å bruke den. Men, bruker dog ikke handscent. Synes det virker rotete. Liker den enkle strømlinjeformede samtalelooken til vanlige sms programmet.

Lenke til kommentar

Har mistet min i gulvet jeg også. Den virker litt tyngre enn den faktisk er, så man er kanskje uforsiktig i begynnelsen. Jeg slang den hvertfall i gulvet et par ganger når jeg skulle plukke den opp fra bordet. Still alive.

 

Et nytt spørsmål:

 

Når jeg vil skrive en ny melding, hvorfor får jeg ikke velge fra kontaktlista mi i To: feltet? Nå må jeg via kontaktlista, trykke på navn og "send sms" og SÅ skrive meldinga..er liksom bakvendt av det jeg var vant med før, så jeg glemmer det hele tiden. Og "send sms" ikonet er jo bittelite, så det er også fort gjort å trykke på selve navnet og plutselig ringe.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

flerek: Ang treghet så virker det litt varierende hvor mye man opplever. Men for min del så opplever jeg det sjelden og det fikses som regel raskt med å bare stenge litt apps. Det er også andre roms som er mulig å bruke som vistnok er raskere og lettere for telefonen.

 

bytex: Når du lager en ny sms og får lov til å skrive i To: Feltet så er det bare å trykke inn deler av nummeret eller deler av navnet (med nummertastene) så søker han automatisk inn den du vil ha i kontaktlista bak nummertastene. Da kan du da bare trykke på den som kommer opp der. Går veldig raskt :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Øreplugger til Hero med mikrofon

 

Ville bare tipse dere om et sett plugger som funker helt utmerket som erstatning for de ynkelige greiene som følger med Hero.

 

Ultimate Ears Metro.fi 200vi

 

Jeg kjøpte disse selv for en stund siden, og de fungerer veldig bra. Mikrofonen fungerer som den skal, og det samme gjør fjernkontrollen. I Norge tror jeg Apple er eneste forhandler av disse. Link til Apple Store

 

Dette har absolutt vært en vellykket oppgradering for min del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+23asd4f

Noen som har en fungerende guide til hvordan man rooter og installerer rom til HTC hero? :) Vil gjerne freshe opp mobilen med themes!

 

Og gjerne hvordan man tar backup/unroot tilfelle jeg herper hele greia..

Endret av Slettet+23asd4f
Lenke til kommentar
Kanskje det er nevnt tidligere i tråden, men jeg får rett og slett ikke synkronisert "andre kalendere" fra gmail kalenderen min.

Har lagt inn en rekke nyttige kalenderere der men de vil altså ikke dukke opp i kalender listen min.

 

Har forsøkt følgende:

-Åpne "behandle program" slettet data på kalender appene, både Calendar og Kalender.

- Avmerke alle kalenderene i "kalender - meny - kalendere"

- Restarte telefonen

- Opprettet en ny hovedkalender, <-- Denne vises i kalender listen som tilgjenlig sync. Men ingen av eventsene fra de kalenderene jeg har i "Andre kalendere" vises heller ikke her.

 

 

Forslag ?

 

 

 

EDIT:

Testet å slette alle kalenderene som låg på google kontoen min, altså de under "andre kalendere".

Gikk så inn på bla igjennom populære kalendere eller hva det heter, å la til eks. "ukedager" og en eller annen kontakters fødselsdag.

Disse synkroniserte helt fint, tidligere hadde jeg "week numbers" lagt til via http som jeg fant på et forum. (før jeg viste at jeg kunne bla meg frem til det), denne syket ikke.

 

Altså det virker som det er noen språk problemer, fordi ingen av sportskalenderene synker selv om jeg blar meg frem til de eller legger til via http.

 

 

Hos meg tok det lang tid, opptil flere titalls timer, før den oppdaterte seg. Foreslår at du bare legger inn på din googlekalender og har synca telefonen og så lar du det bare gå en dag og så sjekker du.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883
Noen som har en fungerende guide til hvordan man rooter og installerer rom til HTC hero? :) Vil gjerne freshe opp mobilen med themes!

 

Og gjerne hvordan man tar backup/unroot tilfelle jeg herper hele greia..

 

Med litt googling finner du haugevis med guider til dette.

Jeg brukte denne guiden for root og flashing av recovery image. Merk at det er en nyere utgave av Amon-Ras recovery image ute enn den det er linket til i guiden.

Du finner oppdatering av Amon-Ra her.

 

Nå har du ikke sagt noe om hvilket ROM du ønsker å legge inn. Selv kjører jeg MoDaCo 3.1 og er veldig fonøyd med det. Info om MoDaCo Custom ROM finner du her.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...