Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har en HTC hero med stock 2.1. Hvilken rom er den beste ute for Hero nå? Vil ha en stabil og rask, gjerne med sense!

 

og hvordan går jeg frem for å roote den? har aldri gjort det før, så aner ikke hvordan jeg gjør det.

 

Hei, beklager at jeg gir deg et kortfattet svar, dette er fordi jeg har dårlig tid men også at ved å lese får du god lærdom. Du får lenker rett på sak:

 

Guide til Hero

 

Hvilken rom som er best nå vet jeg ikke lenger. Jeg kjørte det nyeste og ikke alltid stabile, helt til jeg gav mobilen til dama i februrar, og la inn den beste versjonen av android 2.1 (villainrom 13) som villainrom hadde laget, da alle nyere versjoner av android ikke var like raskt. Se her Villainrom til Hero

 

Flere ROMs på XDA

Du må bare lese hva som er best etter hva du ønsker.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Omtrent hver dag jeg trykker på home-knappen på mobilen restarter den seg, og det kommer hvit bakgrunn med htc-logoen opp. Dette begynner å bli irriterende! Noen som har peiling på hvorfor? Hva kan gjøres for å bli kvitt det? Utenom å kjøpe ny mobil, for det skjer ikke enda..

Lenke til kommentar

Omtrent hver dag jeg trykker på home-knappen på mobilen restarter den seg, og det kommer hvit bakgrunn med htc-logoen opp. Dette begynner å bli irriterende! Noen som har peiling på hvorfor? Hva kan gjøres for å bli kvitt det? Utenom å kjøpe ny mobil, for det skjer ikke enda..

 

Jeg aner ikke :S Har du rootet og innstallert custom rom?

Lenke til kommentar

Omtrent hver dag jeg trykker på home-knappen på mobilen restarter den seg, og det kommer hvit bakgrunn med htc-logoen opp. Dette begynner å bli irriterende! Noen som har peiling på hvorfor? Hva kan gjøres for å bli kvitt det? Utenom å kjøpe ny mobil, for det skjer ikke enda..

 

Jeg aner ikke :S Har du rootet og innstallert custom rom?

Uhm, vet ikke helt hva det er(har lite peiling på tekniske greier), men alt på mobilen min er orginalt..

Lenke til kommentar

Omtrent hver dag jeg trykker på home-knappen på mobilen restarter den seg, og det kommer hvit bakgrunn med htc-logoen opp. Dette begynner å bli irriterende! Noen som har peiling på hvorfor? Hva kan gjøres for å bli kvitt det? Utenom å kjøpe ny mobil, for det skjer ikke enda..

 

Jeg aner ikke :S Har du rootet og innstallert custom rom?

Uhm, vet ikke helt hva det er(har lite peiling på tekniske greier), men alt på mobilen min er orginalt..

 

Da er den ikke rootet, skjønner ikke hvordan du har klart å beholde den så lenge uten å roote :p

 

Da må det nesten være en hardware feil, så det er neppe noe du kan fikse selv :/

Lenke til kommentar

Ikke to år enda, nei, men hvilken garanti? for jeg har ikke kjøpt noe ekstra, er det bare noe som følger med eller?

 

Omtrent hver dag jeg trykker på home-knappen på mobilen restarter den seg, og det kommer hvit bakgrunn med htc-logoen opp. Dette begynner å bli irriterende! Noen som har peiling på hvorfor? Hva kan gjøres for å bli kvitt det? Utenom å kjøpe ny mobil, for det skjer ikke enda..

 

Jeg aner ikke :S Har du rootet og innstallert custom rom?

Uhm, vet ikke helt hva det er(har lite peiling på tekniske greier), men alt på mobilen min er orginalt..

 

Da er den ikke rootet, skjønner ikke hvordan du har klart å beholde den så lenge uten å roote :p

 

Da må det nesten være en hardware feil, så det er neppe noe du kan fikse selv :/

Ok, takk for svar i hvert fall! Enkelt å ikke roote, jeg forstår det ikke! Så da lar man heller være, og har mobilen i 2 år ;)

Lenke til kommentar

Omtrent hver dag jeg trykker på home-knappen på mobilen restarter den seg, og det kommer hvit bakgrunn med htc-logoen opp. Dette begynner å bli irriterende! Noen som har peiling på hvorfor? Hva kan gjøres for å bli kvitt det? Utenom å kjøpe ny mobil, for det skjer ikke enda..

 

Spør du meg høres dette ut som en typisk situasjon der noen apper spiser for mye minne, og sense-launcheren blir nedprioritert for å holde de minnekrevende appene kjørende. Dette kan resultere i at sense må loades inn hver gang en går ut av en app etc. (Skjedde mot slutten av min heros brukstid)

Selv om android er kodet til å lukke apps som ikke er i bruk vil vel en del nyere apps, som jo er designet til å kjøres best på høyere speccede telefoner, bruke en del mer minne enn det som fløt rundt på market for 2 år siden, både i åpen og sovende tilstand.

 

Høres dette helt unreasonable ut? Bare lufter tanker ;)

En løsning kan isåfall være å ta en fabrikkgjennoppretning av telefonen/rense telefonen for unødvendige apps etc.

Endret av xdye
Lenke til kommentar

Det er nok riktig. De fleste apps bruker mer minne i dag enn for 2,5 år siden da Hero kom i butikkene. Hero har rett og slett for lite minne til å takle dagens normale bruk. Hvis du fjerner alle apps, eller kanskje beholder noen få helt nødvendige kan den kanskje klare seg bedre.

Lenke til kommentar

Hei. Skal kjøpe meg nytt batteri til Hero'en billigst mulig. Har sett litt etter originale batterier på ebay og fant en god del, men er redd for at det er fakes selv om de understreker at det ikke er det. (Har nemlig opplevd det før.) Er det noen her som har erfaring og vet hvilke selgere man bør kjøpe fra?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

YES! Da fikk jeg liv i helten min etter et uhell med rooting for hvertfall 1.5 år siden :) men den har blitt litt sløv i reaksjonen på skjermen siden sist! ca halve skjermen og nedover funket mildt sagt dårlig. hjelper det å roote den og få innpå et annet rom eller må jeg til med ny skjerm?

Endret av Deiligeimpy
Lenke til kommentar

YES! Da fikk jeg liv i helten min etter et uhell med rooting for hvertfall 1.5 år siden :) men den har blitt litt sløv i reaksjonen på skjermen siden sist! ca halve skjermen og nedover funket mildt sagt dårlig. hjelper det å roote den og få innpå et annet rom eller må jeg til med ny skjerm?

 

Kjent problem med HTC Hero. Alle blir sånn etterhvert.

Lenke til kommentar

YES! Da fikk jeg liv i helten min etter et uhell med rooting for hvertfall 1.5 år siden :) men den har blitt litt sløv i reaksjonen på skjermen siden sist! ca halve skjermen og nedover funket mildt sagt dårlig. hjelper det å roote den og få innpå et annet rom eller må jeg til med ny skjerm?

 

Kjent problem med HTC Hero. Alle blir sånn etterhvert.

 

Konkluderte med det, ja.. Nå er ny skjerm og hvitt skall bestilt. håper skjermen jeg kjøper nå er real :p

 

Liker heroen bedre enn optimus 2x bedre selvom det år i mellom, htc kan det der med kvalitet og det blir lett ny htc til høsten :p

Lenke til kommentar

YES! Da fikk jeg liv i helten min etter et uhell med rooting for hvertfall 1.5 år siden :) men den har blitt litt sløv i reaksjonen på skjermen siden sist! ca halve skjermen og nedover funket mildt sagt dårlig. hjelper det å roote den og få innpå et annet rom eller må jeg til med ny skjerm?

Kjent problem med HTC Hero. Alle blir sånn etterhvert.

Konkluderte med det, ja.. Nå er ny skjerm og hvitt skall bestilt. håper skjermen jeg kjøper nå er real :p

Liker heroen bedre enn optimus 2x bedre selvom det år i mellom, htc kan det der med kvalitet og det blir lett ny htc til høsten :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...