Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde samme dritten med vekkerklokka. Mulig det er Taskkiller, men jeg ble kvitt problemet da jeg avinstallerte Locale (app for eget oppsett av profiler i forhold til lokasjon, tidspunkter med mer).

 

Nå ringer klokka igjen, men blir det likevel trøbbel, får jeg se om det er f.eks Taskkiller som kan være synderen.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Dere som har og bruker taskkiller og lignende, trenger dere det virkelig(mtp. ytelse)? Det eneste som sløver ned min Hero er synkronisering og musikkavspilling, jeg personlig har aldri opplevd plagsom treghet uten slike programmer.

 

Jeg bruker TaskPanel kun når jeg virkelig MÅ avslutte et program. For eksempel Market hvis jeg skal endre min location med Marketenabler.

Merker dere forskjell eller er det placebo?

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

et par spørsmål angående rooting. når man kjører en ROM som støtter apps2sd, vil det da ha noe konsekvenser om man tar ut minnekortet fra telefonen mens den er på, annet enn at apps kanskje ikke vil starte? risikerer man brick? og hva med bytting av recovery image? kan man gjøre det når som helst uten at det skjærer seg?

 

EDIT: http://www.kamr.no/2009/11/14/installere-m...o-mobiltelefon/ dette var forresten guiden jeg brukte til flashing. finn MCR 3.1 i stedet for 2.9 som er linket til her. ;)

Endret av Orgasmatrond
Lenke til kommentar

Leste en lang artikkel her om dagen om hvorfor man IKKE burde bruke taskkiller. Det kan i mange tilfeller gjøre telefonen treigere, fordi du avslutter programmer uten at de avslutter selv, og får da ingen cache så programmet må starte helt fra bunnen av neste gang det kjøres, istedet for å bare laste inn et "image" av hvor det var før det ble avsluttet automatisk.

 

Er litt som å slå av PC'n uten å vente på shutdown først. Da tar det mye lengre tid å boote opp igjen neste gang fordi ingenting avsluttes normalt.

 

http://www.droidforums.net/forum/droid-app...your-phone.html

 

Telefonen er ikke Windows. OS'et klarer fint å lukke apps på en intelligent måte, hvis du hele tiden avslutter calendar med taskkiller vil den bare boote opp fra starten av neste gang.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hmm, henta Handcent SMS isted, men den fikk bare inn en kontakt, selv om jeg har 30 i kontaktlista på tlf..fant ingen "import" setting heller. Heh. Så var jeg smart og importerte contacts fra sim til telefonen, så fikk jeg alle navnene 2 ganger i kontaktlista istedet. Må vel slette dem en og en, da. >.<

Men det er fortsatt bare 1 kontakt i handcent sms sin kontaktliste.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
et par spørsmål angående rooting. når man kjører en ROM som støtter apps2sd, vil det da ha noe konsekvenser om man tar ut minnekortet fra telefonen mens den er på, annet enn at apps kanskje ikke vil starte? risikerer man brick? og hva med bytting av recovery image? kan man gjøre det når som helst uten at det skjærer seg?

 

Har aldri hørt at det kan vere farleg å ta ut minnekortet når a2sd er installert, men eg ville unngått det for å spare seg for programproblemer.

 

Du bytter det eksisterande rec imaget ved å legge inn eit anna - på normal måte. Les alltid først dei spesifikke instruksjonane til det imaget du skal legge inn for å sleppe å gjere ei tabbe. Har du Amaon Ra no, så ser eg dog ingen grunn til at du skal skifte.

Endret av huf
Lenke til kommentar
Får ikke lyd på HTC'en, verken når det kommer meldinger, når det er noen som ringer eller om man har på vekkerklokken. Noen som vet hva man skal gjøre for å få lyden tilbake?

 

Last ned Tone Picker fra marked, og kontroller at de forskjellige lydene står på ønsket nivå. :) har funnet alarm volumhelt av, til min overraskelse, et par ganger...

Lenke til kommentar

Jeg bytter nå ut min "gamle" SE-W715 til fordel for Hero. SE'en var designmessig flott og teknisk bra telefon det, men litt hardkodet og kjedelig om dere forstår hva jeg mener :p

 

Vurderte opprinnelig Nexus One, men fikk en dårlig følelse av at den er et hastverkprodukt, sammensatt av "flere kokker". Støv under skjermen, feil tyngdepunkt osv. Har sågar hørt at delene er skeive og ikke passer sammen. Den mangler kanskje Sense også?

 

Nei vet dere hva... da ble det en Hero istedet!

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra Hero til Nexus One på fredag og angrer ikke.

Opplever ingen av problemene du beskriver.

 

Støv under skjerm kan skje med hvem som helst telefon. Dette opplevde jeg sist med en Nokia E71 jeg hadde. Fei tyngdepunkt har jeg ikke merket noe til.

Ikke noe skeivt eller upassende med mitt eksemplar iallefall.

 

Nexus One er en ganske lik, men bedre telefon en Hero.

Den er en del raskere, har mer minne, større skjerm og Android 2.1.

 

Men for all del, Hero er en meget bra telefon og en av de bedre telefonene jeg har hatt det siste året.

Lenke til kommentar
Jeg gikk fra Hero til Nexus One på fredag og angrer ikke.

Opplever ingen av problemene du beskriver.

 

Støv under skjerm kan skje med hvem som helst telefon. Dette opplevde jeg sist med en Nokia E71 jeg hadde. Fei tyngdepunkt har jeg ikke merket noe til.

Ikke noe skeivt eller upassende med mitt eksemplar iallefall.

 

Nexus One er en ganske lik, men bedre telefon en Hero.

Den er en del raskere, har mer minne, større skjerm og Android 2.1.

 

Men for all del, Hero er en meget bra telefon og en av de bedre telefonene jeg har hatt det siste året.

 

Ja jeg valgte Hero da den er temmelig lik Nexus'en, og pga. Sense. Jeg ser på Hero som et godt utgangspunkt å starte med da jeg ikke har hatt android-telefon før. I tillegg får den toppkarakterer av alle i prisguiden og hos forhandlere.

 

Det blir spennende å se hva erfaringene blir på Nexus One.

 

De negative tilbakemeldingene om Nexus, kan godt være basert på produktets feilrate, som ikke trenger å være avskrekkende sammenliknet med andre produkter :)

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Handcent sms = iphone sms clone? Mener en på jobben testa det her i går og det så iallefall sånn ut.

 

Syns faktisk GUI på nexus one er bedre en på Hero. Nexus har ikke sense.

Har også testa vanillain rom til Hero som er 2.1 uten sense, virker ganske ok.

Hero er et meget godt startpunkt hvis du ikke har hatt en android telefon før.

 

Jeg bytter telefoner rimelig ofte, men tror jeg kommer til å beholde Nexus'en en god stund.

Lenke til kommentar

Ja jeg valgte Hero da den er temmelig lik Nexus'en, og pga. Sense. Jeg ser på Hero som et godt utgangspunkt å starte med da jeg ikke har hatt android-telefon før. I tillegg får den toppkarakterer av alle i prisguiden og hos forhandlere.

 

Det blir spennende å se hva erfaringene blir på Nexus One.

 

De negative tilbakemeldingene om Nexus, kan godt være basert på produktets feilrate, som ikke trenger å være avskrekkende sammenliknet med andre produkter :)

 

 

Gikk fra hero til nexus one.. å kan absolutt anbefale nexusen :DD egentlig ganske lik telefon bare mye bedre lyd camera skjerm fart i telefonen og flottere design. Tungdepunktet så jeg så han ene skrev litt over om tror jeg er det teiteste noen har funnet på å klage på. Hvordan holder du telefonen? min kan ligge på en fing hvis jeg har fingen på midten. Når jeg holder den i hånden har det jo absolutt ingenting å si i å med jeg holder mellom fingrene og tommel flaten eller hva enn det kalles.

ps var VELDIG fornøyd med heroen også :D håper det blir litt mer fart etter updaten så kommer :D

Lenke til kommentar
Men er det ingen av dere som sverger til Handcent SMS som veit hvorfor jeg bare får en person inn i kontaktlista? Når jeg trykker på + i to: feltet.

Har jo 30 i peoples på telefonen.

 

Merkelig. Hos meg vises alle kontaktene. Prøv dette: Åpne Handcent SMS, gå til settings, skroll ned til "Show mobile only". Sjekk at denne ikke er huket av, da skal alle nummerene vises.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...