Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Blei nødt til å formatere PCen her om dagen. Og eg har all musikken min og lydbøkene mine på telefonen. Det eg lurer på er korleis eg får dette innpå itunes igjen. Er dette i det heile att muleg? Å få dette inn på Pcen/Itunes frå Iphone?

 

Ops, feil tråd :p

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nøyaktig kva er forskjellen på den vi køyre no og 3.1 - MoDaCo? Er det vitsi? Eller er det like greit å vente litt til på 2.1?

Changelog - copy/paste fra siden hans:

 

3.1

Based on shipping 2.73.405.66

Includes Teknologist's kernel 1.91

Built with my new MCR build process which reduces size and boost speed of the ROM

Updated Busybox, ROM is now compatible with Droid Explorer

All 4 available HTC widgets now included in ROM

Updated Wireless Tether app

Added Titanium Backup

 

Har selv ikke oppdatert siden v2.8, så kanskje på tide nå. :p

Lenke til kommentar
Sliter med synkronisering på windows 7 64bit. Har lest igjennom x-antall guider på nettet, men alle er like og fungerer ikke hos meg. Noen tips?

 

Sleit i ca 30 min med dette ved første forsøk, løsningen var laste ned usb-drivere til HTC, for så å tvangsinnstallere de i enhetsbehandling. Praktisk! :thumbdown:

Når jeg plugger i min HTC Hero så vil "HTC Android Phone USB Device" dukke opp under diskstasjoner, og stasjonsbokstaven til minnekortet dukker opp under "bærbare enheter". Hvis jeg sjekker denne så ser jeg at verdien er "Android phone", dette kom etter at jeg innstallerte usb-driverene, nå fungerer sync osv som det skal.

Lenke til kommentar

Har nå hatt denne telefonen i noen måneder, og må si meg over gjennomsnittet fornøyd med den. Før denne hadde jeg en n82 og en nokia 5800, og i forhold til disse telefonene så er den helt fantastisk å bruke.

 

Men, jeg ha en ipod touch som jeg bruker mye også, og jeg merker der er en del ting jeg liker bedre på denne enn på min hero. Mulig det ikke er de samme fordelene på en iphone, men det er jo nesten samme saken som en touch, så går ut i fra det.

 

I hovedsak så liker jeg bedre menyene til touch, og til å skrive på så er touch MYE bedre og mer responsiv enn hero, samt jeg skriver mye mindre feil på en touch enn jeg gjør på hero.

 

Programvarebutikken til touch er også mange hakk bedre enn på hero, både med bilder av programmene, brukererfaringer, sortering, oversikt osv. I tillegg så hakker en del filmer på hero som går helt fint på touch, noe som er utrolig irriterende.

 

Men, alt i alt er jeg fornøyd med telefonen, men nå som følelsen av noe nytt er borte så er det ekstremt fristende å få seg ny telefon igjen snart.

Lenke til kommentar

Har gått over til Ludo Mobil nå, og prøvde med de innstillingene jeg fant på siden deres til MMS. Men jeg får ikke lastet ned MMS allikevel. Mulig jeg har "sperret" telefonen for å koble seg til noe nettverk som koster penger utover sms og telefonsamtaler, men prøvde å huke av "Data roaming" under "Mobile network settings", men det virket fortsatt ikke.. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Har nå hatt denne telefonen i noen måneder, og må si meg over gjennomsnittet fornøyd med den. Før denne hadde jeg en n82 og en nokia 5800, og i forhold til disse telefonene så er den helt fantastisk å bruke.

 

Men, jeg ha en ipod touch som jeg bruker mye også, og jeg merker der er en del ting jeg liker bedre på denne enn på min hero. Mulig det ikke er de samme fordelene på en iphone, men det er jo nesten samme saken som en touch, så går ut i fra det.

 

I hovedsak så liker jeg bedre menyene til touch, og til å skrive på så er touch MYE bedre og mer responsiv enn hero, samt jeg skriver mye mindre feil på en touch enn jeg gjør på hero.

 

Programvarebutikken til touch er også mange hakk bedre enn på hero, både med bilder av programmene, brukererfaringer, sortering, oversikt osv. I tillegg så hakker en del filmer på hero som går helt fint på touch, noe som er utrolig irriterende.

 

Men, alt i alt er jeg fornøyd med telefonen, men nå som følelsen av noe nytt er borte så er det ekstremt fristende å få seg ny telefon igjen snart.

 

Bruker selv kombinasjonen av Hero Og iPod Touch. Det meste her er vel velkjente ting, selv opplever jeg at Android sitt originale tastatur er bedre og mer responsivt enn det HTC har puttet i Sense.

 

Programvarebutikken får seg en kraftig oppgradering med Android 2.x, med blant annet bilder så hold ut noen dager til ;) Har selv prøvd noen 2.x ROMs som ligger ute og det er mye bra i vente når det kommer offisielle oppdateringer.

 

Jeg opplever imidlertid ingen problemer med video, er du sikker på at du har konvertert riktig? Og at minnekortet ditt har en klasse som klarer overføringen?

 

Dersom du vil ha noe nytt kan jeg anbefale å skru av Sense for å sjekke litt hvordan Android i seg selv kjennes ut, kan være greit hvis du vurderer f.eks en Nexus One. Det finnes også flere forskjellige ROMs der ute som gir deg litt nytt å utforske, spesielt de som bygger på Android 2.0 og senere.

Lenke til kommentar
Steike i tomatsuppen!

Begynner å bli litt lei av at minnekortet mitt, et SanDisk 8gb HC, blir skadet viss eg slår av og på telefonen min. Spesielt siden eg konstant må laste ned igjen min spotify spilleliste. Og eg mister alle bilder :(

 

Noen som har samme problem?

 

Hadde samme problemet en periode. Har du prøvd å formatere minnekortet?

Jeg gjorde det et par ganger, men problemet kom tilbake. Etterhvert skjønte jeg at det var fordi jeg var litt for kjapp med å trekke ut ledningen når jeg skulle koble telefonen fra PC-en (eller MACen). Løsningen var å BÅDE trykke "trygg fjerning av maskinvare" i Windows og "unmount" på telefonen og så la den identifisere minnekortet før jeg trekker ut ledningen. Etter at jeg begynte med det har jeg ikke hatt noen problemer.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg sliter med MMS og mobilt nettverk på min HTC Hero. Kan ikke sende MMS og får opp feilmelding på at mobilt nettverk er frakoblet fordi tjenesten er utilgjenelig. Jeg har tidligere brukt mitt Chess abb som har fungert utmerket frem til i går da porteringen til Tele2 ble aktiv.

 

Jeg fikk manuelle instillinger i dag tilsendt på mail fra Tele2 de ser slik ut.

_________________________________________________________________________________

Name: Tele2 Mobil

 

APN: internet.tele2.no

 

Proxy: 010.254.254.010

 

Port: 8080

 

username: wap

 

passwrd: wap server:

 

MMSC:

 

MMS Proxy:

 

MMS Port:

 

MCC: 240

 

MNC: 07

 

APN type: default

 

Name: Tele2 MMS

 

APN: mms.tele2.no

 

Proxy:

 

Port:

 

Username: wap

 

Password: wap

 

Server:

 

MMSC: http:/mmsc.tele2.no

 

MMS Proxy: 193.12.40.14

 

MMS Port: 8080

 

MCC: 240

 

MNC:07

 

APN type: mms

 

Dataroaming må være aktivert for at MMS eller GPRS skal fungere.

_____________________________________________________________________________

Jeg får det fortsatt ikke til å virke, har ringt kundeservice uten de klarer å hjelpe meg noe spesielt, de eneste forslaget de kom med var å tikke av på "kun bruk 2G nettverk" noe som ikke var til hjelp på det ene eller andre.

 

Noen som har tips om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar

Disse innstillingene funker for meg, hentet fra smartmobil.nos forum:

 

Test denne:

 

Menu-> Settings->Wireless control->Mobile network settings->Access point names-> Lag to kontoer:

 

Name: Tele2 Internet

APN:internet.tele2.no

Proxy: 130.244.196.90

Port: 8080

Username: not set

Password: not set

Server: not set

MMSC: not set

MMS Proxy: not set

MMS Port: not set

MMS protocol: Wap 2.0

MCC: 240

MNC: 07

APN Type: default

 

Name: Tele2 MMS

APN:internet.tele2.no

Proxy: Not set

Port: Not set

Username: Not set

Password: Not set

Server: Not set

MMSC: http://mmsc.tele2.no

MMS Proxy: 193.12.40.14

MMS Port: 8080

MMS protocol: Wap 2.0

MCC: 240

MNC: 07

APN type: mms

 

Noen merknader:

På Tele2 Internet kontoen, så kan proxy og port stå blankt, men da vil ikke innholdstjenester fungere.

MMS Proxy og MMS port skal IKKE legges inn på Tele2 Internet oppsettet, men under Tele2 MMS.

Lenke til kommentar
Disse innstillingene funker for meg, hentet fra smartmobil.nos forum:

 

Test denne:

 

Menu-> Settings->Wireless control->Mobile network settings->Access point names-> Lag to kontoer:

 

Name: Tele2 Internet

APN:internet.tele2.no

Proxy: 130.244.196.90

Port: 8080

Username: not set

Password: not set

Server: not set

MMSC: not set

MMS Proxy: not set

MMS Port: not set

MMS protocol: Wap 2.0

MCC: 240

MNC: 07

APN Type: default

 

Name: Tele2 MMS

APN:internet.tele2.no

Proxy: Not set

Port: Not set

Username: Not set

Password: Not set

Server: Not set

MMSC: http://mmsc.tele2.no

MMS Proxy: 193.12.40.14

MMS Port: 8080

MMS protocol: Wap 2.0

MCC: 240

MNC: 07

APN type: mms

 

Noen merknader:

På Tele2 Internet kontoen, så kan proxy og port stå blankt, men da vil ikke innholdstjenester fungere.

MMS Proxy og MMS port skal IKKE legges inn på Tele2 Internet oppsettet, men under Tele2 MMS.

 

Har testet disse også, virker fortsatt ikke:(

Lenke til kommentar
Har nå hatt denne telefonen i noen måneder, og må si meg over gjennomsnittet fornøyd med den. Før denne hadde jeg en n82 og en nokia 5800, og i forhold til disse telefonene så er den helt fantastisk å bruke.

 

Men, jeg ha en ipod touch som jeg bruker mye også, og jeg merker der er en del ting jeg liker bedre på denne enn på min hero. Mulig det ikke er de samme fordelene på en iphone, men det er jo nesten samme saken som en touch, så går ut i fra det.

 

I hovedsak så liker jeg bedre menyene til touch, og til å skrive på så er touch MYE bedre og mer responsiv enn hero, samt jeg skriver mye mindre feil på en touch enn jeg gjør på hero.

 

Programvarebutikken til touch er også mange hakk bedre enn på hero, både med bilder av programmene, brukererfaringer, sortering, oversikt osv. I tillegg så hakker en del filmer på hero som går helt fint på touch, noe som er utrolig irriterende.

 

Men, alt i alt er jeg fornøyd med telefonen, men nå som følelsen av noe nytt er borte så er det ekstremt fristende å få seg ny telefon igjen snart.

 

Bruker selv kombinasjonen av Hero Og iPod Touch. Det meste her er vel velkjente ting, selv opplever jeg at Android sitt originale tastatur er bedre og mer responsivt enn det HTC har puttet i Sense.

 

Programvarebutikken får seg en kraftig oppgradering med Android 2.x, med blant annet bilder så hold ut noen dager til ;) Har selv prøvd noen 2.x ROMs som ligger ute og det er mye bra i vente når det kommer offisielle oppdateringer.

 

Jeg opplever imidlertid ingen problemer med video, er du sikker på at du har konvertert riktig? Og at minnekortet ditt har en klasse som klarer overføringen?

 

Dersom du vil ha noe nytt kan jeg anbefale å skru av Sense for å sjekke litt hvordan Android i seg selv kjennes ut, kan være greit hvis du vurderer f.eks en Nexus One. Det finnes også flere forskjellige ROMs der ute som gir deg litt nytt å utforske, spesielt de som bygger på Android 2.0 og senere.

 

 

 

 

 

Hvordan velger man å bruke androids tastatur, og hvordan slår man av Sense ?

Lenke til kommentar
Hvordan velger man å bruke androids tastatur, og hvordan slår man av Sense ?

Settings --> Applications --> Manage Applications --> Touchflo --> Clear Defaults

Trykk home-knappen, huk av "Use by default for this action" og trykk Home.

Du har nå vanlig Android-grensesnitt som default.

 

For å tilbakestille denne prosessen gjør du følgende:

Settings --> Applications --> Manage Applications --> Home --> Clear Defaults

Trykk home-knappen, huk av "Use by default for this action" og trykk Touchflo.

 

Fungerer hos meg, men gjøres likevel på eget ansvar :)

Lenke til kommentar

Hm!

 

Etter jeg slettet en liten knippe med apps jeg aldri brukte har jeg hatt en uptime på over 192 timer (altså 8 dager) uten en eneste krasj! (bank i bordet!!). Husker ikke hvilke apps jeg fjernet, men noe har tydeligvis hjulpet!

 

I tillegg ligger jeg nå på 15% wake time ... det er over en halvering fra tidligere. Skrudde også av 3G (bruker altså bare 2G da jeg ikke har 3Gdekning hjemme uansett), og da bruker den myye mindre batteri!

 

Bare ny rom får fjernet exchange kalender notification bugs'ene nå så er telefonen nesten perfekt. :)

 

Btw... noen som vet om Hero støtter A2DP, og hvordan får jeg i såfall aktivert det? Kunne tenkt meg å brukt spotify mot blåtann på cdspilleren i bilen fra den.

Lenke til kommentar
Btw... noen som vet om Hero støtter A2DP, og hvordan får jeg i såfall aktivert det? Kunne tenkt meg å brukt spotify mot blåtann på cdspilleren i bilen fra den.

 

A2DP støttes, men hvordan dette brukes vet jeg ikke...slikt bruker ikke jeg.

 

Men vet du om det finnes applikasjoner som kan hisse opp volumet på mediaspilleren? Den er litt for lav på full guffe, etter min smak. Hører mye på podcasts og musikk på jobben via telefonen og i ett par Koss PortaPro blir det litt stusselig. tror ikke hodesettet er veldig tungdrevet heller, selv om jeg regner med at en "in ear" løsning ville hjulpet.iPhone hadde bedre lydvolum på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...