Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått tilbake E-M5 fra rep... Hurra... :w00t: Da kommer nok 12-50 til å "bo" på den, i alle fall en stund, kjekk walk-around-sak det der.

 

Har oppgradert firmware på E-M1, merker at AF er raskere og mer presis nå, mye mindre jaging, er også ganske happy med å velge flere AF-punkter, så nå kjører jeg en "klase" på ni punkter i midten av ramma, med 12-60 oppleves den faktisk som mer happy med det enn bare et punkt, det er mitt første inntrykk etter Fv 1.1

Endret av eks
Lenke til kommentar

Det kan tyde på at nye FW fikser en del av det som enkelte var skuffet over med andre ord. Jeg vil ikke bli overrasket over om det kommer flere FW updates etter hvert og at ting blir enda bedre.

 

Det hjelper jo gjerne å få produktene ut i det virkelige liv; da dukker bugsene fortere frem :)

Jepp; Oly har jo tradisjon for å fikse AF med firmware update, så jeg har aldri vært i tvil om at de kom til å komme med minst 1 justering.

Så får vi se om resten av ønskelista mi kommer da... Det jeg lurer mest på nå, er om de kan komme med en update som gir meg 6.5fps med FourThirds optikk... og ikke bare ligge å lurke med 4fps - det er litt lite for sport.

Lenke til kommentar

Altså, dere kjøper et kamera fordi det er lite og lett, og så må dere montere på batterigrep for å få det stort og tungt nok til å klare å holde det i hendene?

Størrelse og vekt var ikke hovedgrunnen til at valget ble E-M1, men jeg vil jo påstå at E-M1 med batterigrep er betydelig mindre og lettere enn en Nikon D4, f.eks...

Lenke til kommentar

Jeg lagt til Olympus Share på mobilen min.

Den lager GPS-logger som overføres til E-M1.

Men det litt merkelige er at den tagger kun bilder tatt med E-M1, og ikke f.eks. E-M5.

 

Finns det noen programmer som kan GPS-tagge bilder med .LOG-fil?

 

 

Jeg kan nevne at jeg har fått nytt kamera og objektiv (E-M1 / 12-40mm) - nå fungerer autofokus som det skal.

Lenke til kommentar

GM1 er på lager hos Fotovideo. Noen her som har kjøpt? Jeg har lyst på, men synes prisen foreløpig er litt for stiv... koster jo det samme som jeg ga for GH2 da det var temmelig nytt på markedet.

Kunne godt tenkt meg et GM1, men ..... err..... finansene strekker ikke til hverken det ene eller andre om dagene. Uansett så hadde det vært et skikkelig flott lommekamera å ha med rundt om kring. Med 14/2.5, går det vel nesten ned i hvilken lomme som helst.

Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg et GM1, men ..... err..... finansene strekker ikke til hverken det ene eller andre om dagene. Uansett så hadde det vært et skikkelig flott lommekamera å ha med rundt om kring. Med 14/2.5, går det vel nesten ned i hvilken lomme som helst.

GM1 er interessant, men jeg vurderer å vente til en av disse snasne variantene kommer ut ;)

 

(Egentlig har jeg tenkt å vente til den blir billig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...