Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns de kunne gjort en bedre jobb med prisen :p

Ikke helt uenig..., men samtidig; du får en utrolig pakke. Er kun de andre proffkameraene som kan skilte med RAW-buffer større enn 40bilder og den hastigheten.., og sammen med alle knapper/customisering/værtetting etc etc, så er faktisk prisen mer enn OK.

 

Jeg har akkurat vært ute i stormen her i Haugesund og tatt bilder i havgapet - smakte salt etterpå.

... og E-M1 har hatt sin første tur under rennende vann sammen med HLD-7, MMF-3 og 14-54. Kameraet ble rent og pent etterpå (og fungerte).

Lenke til kommentar

E-M1 er jo ekstremt mye for pengene. Helt ærlig synes jeg ikke akkurat at prisen er noe å klage på... Du må jo opp i det tredobbelte for å få noe tilsvarende fra de to store... :p

 

Faktisk helt enig at prisen ikke er noe uting på dette kameraet med tanke på hva man får igjen for pengene.

 

Spørsmålet er vel hvor mye det vil falle i pris etterhvert, Olympus holder ikke akkurat Leica priser ett år eller to etter lansering :-)

Lenke til kommentar

 

Faktisk helt enig at prisen ikke er noe uting på dette kameraet med tanke på hva man får igjen for pengene.

 

Spørsmålet er vel hvor mye det vil falle i pris etterhvert, Olympus holder ikke akkurat Leica priser ett år eller to etter lansering :-)

Tror ikke de som kjøpte ny Leica M9 for ett - to år siden er helt enig med deg :)

Uansett hvor mye E-M1 faller i pris så er nok tapet i kroner større for M9 kjøperene.

Lenke til kommentar

Tror ikke de som kjøpte ny Leica M9 for ett - to år siden er helt enig med deg :)

Uansett hvor mye E-M1 faller i pris så er nok tapet i kroner større for M9 kjøperene.

 

Nå lå vel M9 på samme pris omtrent fram til den dagen 240 ble lansert, Olympus sine kameraer faller jevnt og trutt etter lanseringen.

Lenke til kommentar

Panasonic Lumix DMC-GX7 + 20/1,7

+

Olympus M.Zuiko Digital 12-40/2,8 Pro

 

Eventuelt bare vente litt og kjøpe EM1, siden den kommer med Pro objektivet ovenfor

Olympus OM-D E-M1 + 12-40/2,8

 

Nei, jeg klarer aldri å bestemme meg

Blir Gx7 i Januar, evnt. EM1 eller objektiv i februar/mars (viss jeg har kjøpt GX7)

Kommer uansett ikke til å bruke det så mye før snøen smelter uansett

 

Tror/frykter EM1 blir for avansert for meg, siden jeg aldri har brukt noe digitalt kamera før (rett fra analog "kompakt", point and shoot)

Lenke til kommentar

Tror/frykter EM1 blir for avansert for meg, siden jeg aldri har brukt noe digitalt kamera før (rett fra analog "kompakt", point and shoot)

 

Alle kameraer disse modellene har full auto, så slik sett er ikke det dyreste vanskeligere å bruke enn det billigste. Bildekvalitet er også svært lik hvis du ser på GX7 og alle Olympus sine modeller (som er i produksjon). Det er mer spørsmål om å finne kameraet som dekker ditt behov så du ikke betaler for eksempel for byggekvalitet eller andre finesser du egentlig ikke trenger. Størrelse/vekt er også et argument for GX7 fremfor E-M1 og til en viss grad også E-M5. Det går også rykter om en rimeligere E-M-modell utover nyåret.

Endret av se#
Lenke til kommentar

I følge reviews og kommentarer på diverse forum så er meny systemet til EM1 mer komplisert enn GX7

og det blir nok litt auto, men Skal lære manuell kontroll, er jo hele poenget med å kjøpe system kamera :)

ehh nei, poenget med ett system kamera er å ta bilder med det, uansett hvilket modus det står i. Grunnen til at E-M1 er mer komplisert er at det har flere funksjoner og muligheter som GX7 ikke har, men som alt annet med knapper og hjul og menyer så avhenger bruken av hva eieren gidder å sette seg inn i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...